11 dintre cele mai sănătoase alimente de pe pământ

catchy

20 April 2011

Nu este genul nostru preferat de titlu, dar atâtea a ales nutriţionistul american Jonny Bowden, la cererea unui jurnalist, dintre cele 150 de alimente considerate ca fiind cele mai sănătoase de pe pământ. De ce 11, nu ne întrebaţi. Ne depăşeşte. Vestea bună este că aproape toate sunt fie pe gustul, fie pe buzunarul nostru.

1.Sfecla roşie 

Mai este cunoscută şi ca “spanacul roşu”, pentru conţinutul său ridicat de componenţii, inclusiv pigmentul, care luptă eficient împotriva cancerului.

Cum o pregătim: proaspătă, crudă sau la grătar, sub formă de salată. Căldura îi reduce proprietăţile antioxidante. Aşadar, modul în care gospodinele noastre o folosesc – fiartă sau coaptă îndelung – o transformă într-o hrană moartă. 

2.Varza 

Bogată în nutrienţi ale căror calităţi în prevenirea aceluiaşi de temut cancer sunt demult verificate.

Cum o pregătim: în maniera asiatică, adică foarte puţin calită la foc iute, sau crudă în salate.

 3. Dovleacul 

Pulpa are foarte puţine calorii şi e bogată în fibre şi vitamina A – stimulatoare a imunităţii.

Cum îl pregătim: copt sau ras şi călit cu puţin unt până se înmoaie şi cu un praf de scorţişoară sau nucşoară poate fi un desert delicios.

4. Afinele 

Se găsesc tot timpul anului, congelate, fără să-şi piardă din proprietăţile dovedite de a îmbunătăţi memoria.

Cum le pregătim: în cocktailuri cu iaurt sau ca umplutură pentru clătite dietetice.

5. Sardinele 

Chiar dacă sunt conservate, preferabil în ulei de măsline, sardinele nu-şi pierd din conţinutul ridicat în acizii omega-3, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru şi mangan, precum şi întregul complex de vitamine B.

Cum le pregătim: fie le consumăm ca atare, adăugând doar suc de lămâie şi câteva foi de salată, fie sub formă de pastă cu ceapă şi muştar de Dijon.

6.Frunzele de sfeclă 

Conţin din belşug substanţe care protejează împotriva îmbătrânirii vederii.

Cum le pregătim: cât sunt tinere se pot folosi la salate, când sunt mature se pot sota şi folosi ca garnitură.

7. Sucul de rodie

Reduce tensiunea arterială şi e o comoară de antioxidanţi. 

8. Scorţişoara 

Ţine sub control glicemia şi colesterolul.

Cum o folosim: presărată în cafea, lapte, salată de fructe, alte deserturi.

9. Prunele uscate 

Conţin antioxidanţi şi sunt absolut delicioase.

Cum le folosim: le ronţăim ca atare sau, mai sofisticat, învelite în fâşii de prosciutto şi date la cuptor.

 10. Seminţele de dovleac

 Valoroase pentru conţinutul bogat în magneziu şi alte minerale care sunt asociate cu întârzierea procesului general de îm­bătrânire. 

Cum le folosim: aşa cum ştim noi cel mai bine – le prăjim în casă şi le spargem între dinţi, în faţa televizorului :). Dacă stăm mai bine cu banii, le cum­părăm gata decojite şi prăjite şi le adă­ugăm în salate.

11. Şofranul indian 

O plantă de origine asiatică, denumită “ve­deta condimen­telor”, recunoscută pentru virtuţile ei antiinflamatorii şi anticancerigene.

Cum îl folosim: se adaugă la omlete şi la orice fel de mâncare din legume.

M-am uitat prin dulapurile din bucătărie, prin frigider, prin cămară şi, ruşiniiică, n-am găsit niciunul dintre cele 11 alimente atât de valoroase pentru sănătate. Promit că pe urmatoarea listă de cumpărături să trec măcar câteva dintre ele. Şi vă invit şi pe voi, dragelor, să faceţi la fel. 

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
496 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro