17 vizualuri de impact

Catchy

15 December 2015

Campaniile sociale au nevoie, poate mai mult decât oricare altă campanie, de creaţii de impact, cu imagini al căror mesaj puternic nu numai să rămână pe retina publicului, ci şi să producă efecte în direcţia schimbării atitudinii sale faţă de problemele sociale semnalizate. Unele sunt dure, este adevărat, reuşind să ne smulgă din zona de confort şi să ne forţeze să ne gândim la subiectul lor, acesta fiind, până la urmă, scopul urmărit.

Exemplele de campanii sociale de mai jos se numără printre cele care au reuşit să-şi transmită cât mai clar mesajul. Sunt campanii care s-au derulat în 2015, în diferite ţări de pe glob.

Telefoanele mobile

campanie sociala telefoane mobile

campanie sociala telefoane mobile2

Ogilvy (filiala din Beijing) a creat o campanie care ilustrează locul pe care dispozitivele electronice îl au în viaţa noastră. Sloganul campaniei este: „Cu cât eşti conectat mai mult, cu atât eşti conectat mai puţin”

Viteza ucide

viteza ucide

viteza ucide 2

„Viteza ucide” este sloganul folosit în mod repetat în campaniile dedicate siguranţei la volan. Agenţia Western Cape Government a reuşit cu aceste imagini să-şi ilustreze foarte clar mesajul.

Să rămânem oameni

turtle2

stay human

Compania de transport public din Paris, RATP, a lansat o campanie plină de umor, dar pertinentă, prin care călătorii sunt încurajaţi să se respecte reciproc în mijloacele de transport în comun.

Vezi cât de uşor poate fi eradicată foametea?

995005-880-1449734638-def2ac7-fullsize-3-

Agenţia TBWA\Hunt\Lascaris (Johannesburg, South Africa) a creat această campanie impresionantă în sprijinul copiilor lipsiţi de hrană.

Stop violenţei: nu te urca băut la volan!

accident

Agenţia braziliană Terremoto Propaganda a creat astfel de vizualuri pentru a-i avertiza pe şoferi de riscurile la care se supun atunci când se urcă băuţi la volan, prezentând această problemă dintr-o perspectivă diferită.

O campanie greu de ignorat

ronaldo

O metodă inedită de a păstra curăţenia pe străzi. A fost creată de Hubbub (UK). Proiectul îi încurajează pe fumători să-şi exprime opţiunea pe diferite subiecte, aruncând mucurile de ţigară într-un container sau altul, în loc să le arunce pe jos.

Copilul tău este ceea ce tu mănânci

suntem ce mananca mama

La cererea Asociaţiei braziliene a medicilor pediatri (SPRS), agenţia Paim a creat o campanie prin care mamele sunt avertizate de importanţa alimentaţiei lor şi cum aceasta îi poate afecta pe nou născuţi.

Niciun copil nu a visat vreodată să devină un adult cu probleme de greutate

cosmonaut gras

Acest vizual, creat de agenţia LatinWorks (Austin, USA), doreşte să atragă atenţia asupra obezităţii şi cum problemele de greutate pot fi piedici în realizarea visurilor.

Cu ce tu risipeşti în două minute, ea trăieşte două zile

economie apa

Campania derulată de Colgate-Palmolive pentru a conştientiza nevoia de a economisi apa este ilustrată de o imagine care vorbeşte de la sine. De obicei, pentru ca impactul să fie unul real, campaniile sociale folosesc pentru asta imagini ale copiilor.

Noua semnificaţie a logourilor anumitor branduri

puma

campanie sociala logo

Campania socială a Mozambique Fashion Week este direcţionată împotriva hainelor de blană şi a folosirii blănii naturale în industria textilă, în general, dar şi a folosirii fildeşului şi a cornului de rinocer. Este aproape imposibil ca braconierii să fie opriţi, însă consumatorii pot lua atitudine.

Gândeşte în ambele sensuri

campanie auto

Agenţia rusească Red Pepper a creat o campanie prin care oamenii sunt încurajaţi să fie foarte atenţi la volan, mai cu seamă în timpul vacanţelor şcolare.

Copilăria se termină când începe munca

campanie copii munca

campanie copii munca 2

Organizaţia APAV a creat în Portugalia această campanie socială înfăţişând jucării făcând ceea ce mulţi copii sunt forţaţi să facă în multe locuri pe glob: să muncească.

Când vezi ton, imaginează-ţi că e vorba de urşi Panda

996455-880-1449734638-petnaest-reklama-koje-ce-vas-navesti-na-razmisljanje_0_13852

Agenţia Ogilvy & Mather (Singapore) ne obligă să ne gândim la făţărnicia noastră când este vorba de protecţia animalelor.

Nu vorbi la telefon în timp ce conduci

Nu vorbi la telefon în timp ce conduci

Nu vorbi la telefon în timp ce conduci2

O agenţie indiană (Mudra Group) încearcă să convingă cât este de periculos să conduci şi să vorbeşti la telefon, în acelaşi timp. Consecinţele pot fi fatale şi, oricât de neplăcute sunt imaginile, ele nu fac decât să prezinte posibilele urmări letale ale neatenţiei la volan.

Un „like” nu ajută

saracie

campanie saracie

Aceste vizualuri sunt realizate de agenţia Publicis (Singapore) pentru a ne reaminti că „activismul” de pe reţelele de socializare nu ajută la nimic.

Pune-ţi centura, rămâi în viaţă

996355-880-1449734638-Idetabligh-173

Agenţia canadiană SAAQ a creat aceste imagini cu sloganul „Pune-ţi centura, rămâi în viaţă”. O compoziţie simplă, dar eficientă în lupta pentru respectarea vieţii în timp ce călătoreşti cu maşina, prin folosirea centurii de siguranţă, indiferent ce loc ocupi.

Ai băut? Alege cum vrei să ajungi acasă!

iceland

Această campanie islandeză doreşte să îi determine pe oameni să se gândească bine după ce au consumat băuturi alcoolice în legătură cu mijlocul de transport pe care îl aleg să ajungă acasă. Variantele sunt cât se poate de clare: taxiul, poliţia, salvarea sau maşina mortuară.



Citiţi şi

Să se întoarcă? Să o ia de la capăt?

Despre ce să scriu? Eu sunt un om obișnuit!

Accepți să vă mutați împreună, dar să plătești și jumătate din chirie?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,214 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro