Are nevoie o femeie de bijuterii pentru a fi mai frumoasă?

Catchy

14 November 2016

O femeie nu are nevoie de bijuterii pentru a fi mai frumoasă, ci pentru a se devoala. Pentru că, mai mult decât mesajul opulenței, ce să spună o decorațiune splendidă? Și între toate splendorile posibile, bijuteriile emailate sunt o categorie aparte. Tehnica emailării, folosită încă din secolul al IV-lea îC de meșterii greci care făceau podoabe de aur, a fost continuată și perfecționată de câțiva creatori care au “scris” istoria acestei arte: Erwin Pearl, Hermès, Tiffany, Verdura, David Webb, Scully & Scully și… Frey Wille.

Este imposibil să treci prin fața vitrinei unui boutique FREYWILLE și să nu te oprești. Poți fi catran de supărare, poate turna cu găleata, magia se întâmplă neapărat. Culorile bijuteriilor, formele, desenele, totul îți fură privirea, reclamă atenție imediată, naște dorința irepresibilă de a încerca, de a lua cu tine ceva oricât de mic, ca porte-bonheur. E o recunoaștere instantanee, e o potrivire perfectă, e complicitatea cu frumosul. Iar arta adevărată trebuie să-i fie aproape celui care o știe, o simte instinctiv, celui care o merită. Nu poți umbla cu un tablou în brațe, oricât de drag ți-ar fi, dar când recunoști frânturi din picturi celebre, culori, mesaje, în piese mici, ce pot fi ținute aproape, cum să reziști?

kiss

Anevoie de transpus voluptatea redată într-un ciudat şi, în acelaşi timp, elegant amestec de simbolism şi Art Nouveau în tabloul „Sărutul”. Nu este uşor oricum să transmiţi nebuloasa de simţiri, pe care un sărut o ridică la rang de început de lume, între o femeie şi un bărbat.

freywille-the-ultimate-kiss

Feminin şi masculin, cele două jumătaţi ale perfecţiunii, nu în termeni absoluţi, ci în termeni de împlinire umană, inevitabil de exploatat și în design – ul în email, dar şi motive tipice artistului Klimt. Tehnica acestuia este recreată prin folosirea a cinci tipuri de suprafeţe de pulbere de aur de 24K, prin armonizarea tonurilor luminoase cu cele întunecate. Într-o îmbrăţişare emailată au prins viaţă imaginile inconfundabile de pe pandantivele, cerceii sau brăţările prezente în colecţia Hommage à Gustav Klimt.

freywille

Dubla aniversare – 65 de ani de existență și șapte ani de prezență în România – a fost un prilej tocmai bun pentru lansarea colecției THE ULTIMATE KISS în spațiul somptuos al Sufrageriei Regale de la Muzeul Naţional de Artă al României.

inel

FREYWILLE are o istorie de numai 65 de ani, dar ce succes s-a dovedit a fi! În 1951, artista vieneză Michaela Frey a început, sub numele “Michaela Frey Emaille manufaktur”, marea ei aventură în lumea bijuteriilor realizate manual prin tehnica emailării. Brățările semnate de ea erau foarte prețuite de frumoasele și elegantele lumii. În 1970, când compania deja luase avânt, Michaela îl angajează contabil pe Friedrich Wille, care apoi îi devine partener. Deci, iată de unde vine și numele FreyWille…

După moartea Michaelei Frey, zece ani mai târziu, artista Simone Grünberger (Grünberger-Wille, după căsătoria cu Friedrich) a preluat partea de creaţie a companiei, dezvoltând o tehnică unică de emailare și sub bagheta ei s-a rafinat și distins stilul FREYWILLE. Primele colecții au fost “Avantgarde”, cu motive geometrice, și “Tropic” – ca expresie a dorinței oamenilor de a călători în țări străine. Au urmat cele inspirate de epocile egipteană și greco-romană, ca mai apoi să vină rândul colecțiilor – omagiu, dedicate celebrilor artiști Gustav Klimt, Friedensreich Hundertwasser, Claude Monet, Alphonse Mucha și EgonSchiele. Toate colecțiile, indiferent de tematică, au fost inspirate de filosofia “Odă bucuriei vieții” și celebrau pasiunea, paradisul sau arta vie, în culori intense, care dau purtătorului sentimentul de sărbătoare.

Compania cunoaşte astăzi un succes internaţional incontestabil, cu peste 100 de boutique-uri proprii în Europa, Asia, Australia şi America de Nord şi de Sud. Explicația succesului ar fi, dincolo de talentul creatoarei, și maniera în care conduce afacerea dr. Wille. FREYWILLE nu este o companie de volum. Singurul atelier este cel din Viena, unde lucrează 60 de meșteri și patru designeri. De unde, într-un an, doar pe comandă, nu ies mai mult de 1000 de piese!

Într-un interviu, acordat în iulie 2015 revistei “După Afaceri Premium”, dr. Wille explica drumul parcurs de la ideea artistică la bijuteria colorată care ajunge în vitrina unuia din cele 100 de buticuri din lumea întreagă și le face pe femei aproape să uite să respire:

Vorbim ore-n şir înainte de a alege un design, schimbăm culorile şi aşa mai departe. Uneori, procesul de producţie se poate extinde pe durata a doi ani de zile. Ideile bune nu vin ca picăturile de ploaie, nu-ţi pică pur şi simplu din cer. Trebuie să munceşti mult pentru ele. De exemplu, ne întâlnim cu egiptologi, cu oameni de ştiinţă, cu istorici pentru că în astfel de colecţii nu avem voie să facem nicio greşeală, mai ales când ne referim la o cultură atât de vastă precum cea egipteană. Totul trebuie să fie autentic şi precis din punct de vedere ştiinţific.

Cât despre manoperă, procesul este cel puțin la fel de laborios: “Obținut în același fel de mii de ani, emailul este practic un amestec extrem de fin de pulbere de sticlă și culori minerale, aplicat pe o bază din oțel în straturi succesive și tratat termic în cuptoare speciale, la peste 800 de grade Celsius. Specialiștii FREYWILLE testează îndelung fiecare nuanță în parte pentru a se asigura că rezultatul final respectă întru totul design – ul inițial. În urma fiecărei tușe de pensulă, bijuteria trebuie introdusă din nou în cuptor pentru fixarea culorii respective pe suportul din sticlă. La final, decorul din email este finisat manual și se adaugă o montură placată cu aur sau fabricată cu totul din aur masiv.”

the-ultimate-kiss

Îmi place FREYWILLE pentru că este artă fină, de la design la execuție, și fiecare bijuterie duce spre o poveste unică. Îmi place felul în care aceste bijuterii promit un viitor palpitant când se zăresc pe mâna sau la gâtul unei femei cu gust imbatabil.

Bijuteriile se pot achiziționa din magazinele de pe CaleaVictoriei, 118, din Băneasa Shopping City sau online, aici.

Citiţi şi

Lily Aldridge, noua muză BVLGARI, și o colecție ex-orbitantă

Cinci trucuri ca să pară că ai cu ce

Cadouri scumpe, posesie scurtă şi… alta la rând!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
405 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro