Bărbați chinuiți

Roxana Florina Popa

24 January 2015

Roxana PopaMă aflu în München şi abia aştept să ajung în centru şi să scriu despre ceea ce m-a preocupat în ultimele zile. Cobor la Odeonsplatz şi mă îndrept spre cafeneaua de la Literatur Haus. Merg pe Brienner Straße, o stradă careia magazinul bijutierului Herbert Mayer, Galeria Lumas şi Galeria Wimmer îi dau un aer elegant. Observ că au apărut noi magazine, precum cel al mărcii Leica, uşor de recunoscut după roşul emblemei, şi cel al mărcii MCM.

E încă timpul cadourilor şi al iubirii ce se prelungeşte de la Crăciun la Sfântul Valentin. Mă gândesc că în curând casa de bijuterii Tiffany va avea la uşa sa o mulțime de bărbați în căutarea celor mai prețioase declarații de dragoste. Ca în fiecare an o angajată a magazinului le va deschide şi îi va invita pe rând în incinta arhiplină spunându-le : “Domnilor, vă rugăm, poftiți!

minnamay_tiffany

Intru în cafenea şi întreb de o masă liberă unde să îmi pot instala laptop-ul. Doar ce s-a eliberat una sus. Urc bucuroasă scările. Cer o ciocolată albă fierbinte şi încep să scriu.

În mod neaşteptat grafica şi-a schimbat gama de cosmetice şi a început să scrie cu Cambria. Un tip de caractere de apariția căruia mă bucur pentru a sărbători acest articol. În el voi aşterne dezvăluiri despre bărbați şi bijuterii: o uşă deschisă femeilor spre o cameră secretă în care pot intra şi înțelege mai bine bărbații.

my_love_grows_by_the_day_v2_2x2

Mă voi opri mai întȃi asupra bărbaților ce vor să ofere un cadou femeii din viața lor. Dorinţa de a cumpăra şi oferi le luminează faţa, însă nu ştiu întotdeauna ce anume să aleagă. Vor ce e mai bun, ce o va bucura cu adevărat. Totuşi, par a nu face legătura cu ce poartă iubita lor, cu gusturile ei sau cu ceea ce i-ar pune frumuseţea în valoare. Pot fi bărbați care abia au început o relaţie şi care pe bună dreptate nu o cunosc pe ea atât de bine. Dincolo de dorința de a-şi face partenera fericită, transpare căutarea intensă a cadoului. De cealaltă parte, ştiu multe femei care visează pur şi simplu să li se ofere inelul vieţii lor exact ca în filme. Femei care se plimbă pe străzi comerciale şi cărora fiecare inel din vitrine le provoacă emoţii puternice şi face ca imaginaţia lor să zburde la poveşti de dragoste. Cum vor ajunge visele şi aspiraţiile lor pentru frumuseţe, apreciere şi iubire din fața vitrinelor în magazin şi, mai ales, cum vor inspira ele alegerea bărbaților?

Tiffany

Urmează bărbații care cumpără un cadou împreună cu partenera lor.

Cuplurile par a fi cele mai fericite şi pline de încredere la cumpărături. Pe cât pare de interesant, pe atât e de adevărat că există bărbaţi care îşi îndrumă partenerele cu privire la ceea ce să poarte. Care se asigură că achiziţia merită din toate punctele de vedere, că nu are nici cel mai mic defect. Și care se pronunţă clar dacă bijuteria nu le place. De exemplu, acest cuplu în care ea părea peste 25 de ani, iar el peste 35. Atunci când vânzătoarea a propus o bijuterie din inox cu un design modern şi elegant, el a replicat : prietena lui purta doar argint sau aur şi i s-ar fi cerut prea mult să îşi schimbe preferinţele. El ar fi ales un colier din argint de la Esprit. Şi asta nu e tot, pentru că tot timpul a păstrat o atitudine severă şi plină de îndoială. În ciuda faptului că prietena lui a schimbat cu vânzătoarea un acord tacit referitor la cât de bine colierul sublinia tinereţea şi fineţea celei dintȃi. Au cumpărat colierul după câteva ore.

tiffany 2

Cuplurile peste 50 de ani par să lase alegerea în seama ei. Uneori, doamnele merg în căutarea a ceea ce le atrage în magazine, hotărăsc, rezervă bijuteria şi se întorc cu partenerul lor pentru ca acesta să exprime o ultimă opinie.

Bărbaţii care călătoresc sunt presaţi de timpul limitat pe care îl au pentru cumpărături. Magazin-magazinaş, care e cea mai frumoasă bijuterie pe care o pot aduce acasă din eleganta Europa? Recent, un chinez a vrut să cumpere un inel de logodnă pentru prietena lui. Era noapte în China. A trimis în continuu fotografii cu diferite inele pentru a verifica dacă logodnicei lui îi plac sau dacă mărimea era corectă. A aşteptat răspunsul ei nefiind sigur dacă ea dormea sau nu, s-a întors la vânzătoare pentru sfaturi suplimentare, a încercat alte inele şi şi-a întrebat din nou iubita. La un moment dat a părut că ei nu îi place inelul, cu toate acestea, ea a fost de accord în cele din urmă. Dar nu erau măsuri mici pentru degetele fine de chinezoaică printre măsurile europene. S-a hotărât să cumpere un ceas Guess întrucât acest brand e foarte apreciat în ţara lui. Şi-a dorit atât de mult să cumpere ceva pentru logodnica lui încât a inspectat ceasul îndeaproape şi a cerut ca acesta să fie împachetat cu o pernuţă în plus faţă de cea din cutia standard a mărcii.

ceas

Unii bărbaţi se lasă sfătuiți de amice. Precum un tânăr turc căruia i-a plăcut un ceas dintr-un poster Guess în care blonda top-model purta o salopetă ce lăsa să i se vadă sutienul negru cu dantelă albă. Produsul din reclame e întotdeauna cel mai dorit şi cel mai frumos. El ar fi vrut să cumpere un ceas la modă de culoarea aurului roz în timp ce amica lui a dovedit un spirit practic: “Cumpără un ceas negru. Ea poartă negru şi merge cu orice.” Lui nu i-a convenit propunerea şi a afirmat că ar trebui să îi placă şi lui ceea ce poartă prietena lui pentru că el este cel care o priveşte. În plus, preţul ar trebui să corespundă cu cel pe care ea l-a plătit pe un colier Armani de ziua lui. Încă nu ia o decizie. Se va întoarce în curând după ce o va contacta pe amica cea mai bună a prietenei lui. Relaţia lor are doar cinci luni.

Ceea ce e vizibil la prima vedere este speranţa şi dorinţa bărbaților de a găsi uşor şi totuşi neaşteptat acel produs care îi fascinează şi îi convinge. Acea combinaţie care asigură promisiunea că darul va fi îndrăgit acasă şi va radia o lumină magică atunci când mâna lor generoasă îl va întinde unei mâini ce îl va primi. Cel mai mic dubiu îi va face pe clienţi să îşi ia timp de gândire şi să spună ceea ce un indian a afirmat despre două bijuterii la care s-a uitat: “Dacă una dintre ele se vinde până mă întorc de la raionul de parfumuri, înseamă că cea rămasă e pentru mine.”

Citiţi şi

Să fii femeie înseamnă…

Poate cel mai mare protest al femeilor din toată lumea are loc chiar acum

#instaiarna

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,492 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro