Cât valorează un parfum

Andreea Petrescu

15 May 2013

Un parfum nu valorează cât raritatea esenţelor care îl alcătuiesc şi nici cât istoria celui care îl creează. Valorează cât toate poveştile spuse de femeile care aleg să îl poarte pentru că le îmbracă, le defineşte şi îi ademeneşte în universul lor secret pe cei aleşi anume. Cât valorează atunci un parfum ca Chanel 5?

Când am aflat că o ediţie a parfumurilor Chanel, Les Grands Extraits, se vinde cu mai bine de 2.000 de dolari sticluţa, nu am fost deloc surprinsă. Şi asta pentru că mi-am amintit imediat articolul scris de o femeie care, înainte să se îndrăgostească de parfumuri, s-a îndrăgostit de istorii. De la ea ştiu povestea a două parfumuri, Chanel 5 şi Joy, purtate de două zeiţe care au strâns puternic braţul aceluiaşi bărbat, deşi păreau departe una de cealaltă precum cerul şi marea: Marilyn Monroe şi Jackie Kennedy. Prima purta Chanel 5, cea de-a doua Joy, creat de Jean Patou. Ambele au făcut o lume întreagă să cumpere cele două parfumuri, ca şi cum fiecare picătură de esenţă ar fi împrumutat ceva din personalitatea lor celei care îl poartă şi celui care o sărută.

La o primă impresie, Simona ar fi asociat Chanel, aşa cum ar face probabil multe dintre noi, femeii conservatoare, care poartă coliere din perle şi care inspiră, cu un calm glacial, teamă şi admiraţie deopotrivă. Pe de cealaltă parte, Joy părea alegerea ideală a unei femei seducătoare, vulcanice, imprevizibile. Cum să i se potrivească aşadar lui Marilyn primul rol şi soţiei preşedintelui american cel de-al doilea? Descoperind mai mult despre cele două parfumuri, şi-a dat seama însă că potrivirea era perfectă. Pentru că Chanel spune „te doresc şi ştii că mă doreşti” mai mult decât oricare altul. Este plăcerea cărnii, senzualitatea şi magnetismul unei amante care pare a-ţi fi la dispoziţie, dar care îţi va frânge inima. Pe când Joy este parfumul unei femei care vrei să îţi aparţină întru totul. O femeie rece, distinsă, care te îngenunchează cu o privire. O femeie frumoasă, precum o statuie de marmură.

Cât valorează aşadar un parfum care vorbeşte astfel despre tine?

Citiţi şi

Vrei să auzi ce zmeu ești, ce mare o ai? Fi-ți-ar criza vârstei de mijloc de râs!

Eu sunt doar… cealaltă

Parfumurile de Oscar din 2016

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
2,002 views

Your tuppence

  1. Nu-s Marilyn, dar Chanel No. 5 is perfect for me | Catchy / 5 November 2013 10:42

    […] Marilyn Monroe făcând reclamă la parfumul Chanel No. 5. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply
  2. Andreea / 1 June 2013 16:10

    Intr-adevar Channel No 5 este unul dintre cele mai vandute parfumuri. Vanzarile din magazinele specializate cum e aoro.ro o arata.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro