Ce generație ești, din care generație ai angaja?

Catchy

12 March 2014

Am găsit de curând un articol pe care l-am considerat interesant din ambele perspective – și cea de angajator și cea de angajat. Nevoile pieței muncii s-au schimbat continuu și la ele trebuie să se adapteze ambele categorii. Și cu cât vor înțelege mai repede schimbările și li se vor adapta, cu atât mai mulțumitoare vor fi relațiile dintre oamenii care caută – unii să angajeze, alții să se angajeze. Sperăm să vă fie util, ținând cont de cantitățile uriașe de nemulțumire care se acumulează în majoritatea companiilor, fie ele mari sau mici.

millenials

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pieţei în ceea ce priveşte continua schimbare a forţei de muncă din prezent, liderii în afaceri trebuie să înţeleagă faptul că o forţă de muncă alcătuită din angajaţi construiţi după acelaşi tipar nu mai este o condiţie suficientă în ziua de astăzi. Fie că vrei să dai vina pe lansarea Facebook-ului în 2004, pe apariţia iPhone-ului în 2007 sau pe avântul tehnologiilor de tip cloud din ultimii ani, este greu să ignori faptul că birourile – şi oamenii din cadrul acestora – lucrează diferit faţă de cum o făceau înainte. Este de ajuns să priveşti în jur şi vei vedea diferite caracteristici demografice ale angajaţilor care îşi propun să-şi atingă scopurile pe alte căi. În unele cazuri, stilul lor de lucru poate să nu aibă nimic în comun cu metodele sau experienţele tale ca angajator. Dar aici e vorba de talentul care te ajută să reuşeşti, atât pe tine cât şi compania ta, aşa că este vital să înţelegi cum lucrează angajaţii în lumea nouă a muncii de astăzi – şi nu doar cum lucrează fiecare în parte, ci felul în care colaborează cu alte tipuri de operatori. Noi am identificat cinci tipuri de angajaţi care lucrează în prezent în birouri.

 Mereu la curent sau milenialul

Generaţia Y* sau milenialii. Până acum aţi mai auzit probabil aceste denumiri şi începeţi să înţelegeţi ce impact poate avea acest „nobil” grup descris atât de des în ultima vreme asupra locului de muncă. Mai simplu spus, aceştia sunt cunoscuţi pentru abilităţile lor sociale deosebite şi diversitatea posturilor ocupate, comparativ cu cei din generaţiile anterioare. Aceşti angajaţi sunt consideraţi cei mai competenţi din punct de vedere tehnic şi social, dar în acelaşi timp sunt recunoscuţi drept destul de dificili ca şi colegi de birou, sau chiar singuratici. Desigur, acest stereotip este, de obicei, departe de adevăr. Milenialii reprezintă de fapt un grup dinamic şi important, pe care liderii companiei trebuie să-l observe şi să-l înţeleagă, ei reuşind să promoveze pe scara ierarhică în cel mai scurt timp. De fapt, numai în ultimii cinci ani, 87% au fost avansaţi deja în posturi decizionale – acesta fiind de departe cel mai ridicat procent de până acum în raport cu generaţiile anterioare. Milenialii consideră că ideile lor pot schimba fundamental felul în care merg lucrurile şi nu se tem să promoveze spiritul inovator. Cei mai buni lideri ar trebui să recunoască faptul că acest grup reprezintă o adevărată comoară de creativitate, ce aşteaptă să fie folosită în scopul realizării unei punţi de legătură între voi şi clienţii voştri.

 Tipul mereu activ – mobile pro

Aproape 30% dintre salariaţi sunt ceea ce compania Forrester Research descrie drept angajaţi „în orice loc şi la orice oră” – cei care lucrează din multiple locaţii, folosind numeroase dispozitive şi calculatoare. Aceştia sunt angajaţii pe care rar îi vede cineva pe la birou – dar care atunci când sunt văzuţi, au întotdeauna în mână o tabletă sau un dispozitiv mobil. Munca în domeniul digital nu mai este de mult un trend, ci o realitate, ceea ce înseamnă că toate companiile trebuie să se adapteze, să adopte tehnologiile de ultimă generaţie şi să investească în aparatura necesară, care să vină în sprijinul unui staff mobil al cărui număr este în continuă creştere. Aceste dotări ar trebui să includă infrastructura şi fluxurile de lucru care să permită acestor angajaţi digitali să acceseze, să distribuie şi să prelucreze datele astfel încât ei şi colegii lor de serviciu să aibă siguranţa că vor fi conectaţi în permanenţă şi că vor duce la bun sfârşit sarcinile de lucru.

 Intraprenorul

Angajaţii care se comportă ca un antreprenor, dar care îşi asumă riscuri şi resonsabilităţi peste cerinţele postului lor, sunt adesea numiţi intraprenori – cei care reprezintă o surprinzătoare şi neaşteptată comoară pentru companiile lor, folosindu-şi abilităţile pentru valorificarea noilor oportunităţi de afaceri. Adesea responsabili pentru inovarea de produs, intraprenorii reprezintă un segment emergent al forţei de muncă ale cărui caracteristici principale sunt curajul de a-şi asuma răspunderea şi spiritul de iniţiativă. În timp ce unele companii ar putea considera acest lucru o practică ce nu se potriveşte culturii sau structurii lor organizatorice, altele cred în valoarea acestor minunaţi oameni pe care îi angajează şi pe care, în cele din urmă, decid să-i păstreze. Intraprenorii sunt oameni îndrăzneţi, care nu se tem să-şi asume riscuri sau să improvizeze în cadrul unei organizaţii. În ciuda perspectivelor lor optimiste, liderii companiilor trebuie totuşi să stabilească cele mai bune strategii pentru a încuraja dezvoltarea unui mediu de lucru motivant, în care aceşti angajaţi să poată progresa, sau riscă să-i piardă în favoarea altor companii mult mai abile.

Analiticul

A venit, în sfârşit, şi vremea gânditorilor analitici. Deşi oamenii cu acest tip de personalitate sunt adesea consideraţi introvertiţi, a venit timpul ca aceştia să strălucească – cu toate că ei nu urmăreasc neapărat acest lucru. Tipul analitic de la birou consideră cifrele şi datele statistice elemente esenţiale pentru orice proiect sau sarcină de lucru – potrivindu-se perfect în tiparul cerut de lumea corporatistă de astăzi în ceea ce priveşte modul de gestionare şi manipulare a datelor. Asta nu înseamnă totuşi că aceşti angajaţi sunt nişte executanţi tăcuţi şi docili. În schimb, ei sunt eficienţi utilizatori ai bazelor de date şi adepţi fideli ai preciziei şi raţionamentului. Aceşti angajaţi sunt oamenii de bază ai biroului, care pot reprezenta pentru companie un model de referinţă privind luarea unor decizii mai corecte şi mai inteligente, referitoare la cheltuielile viitoare ale companiei, la tehnologiile sau strategiile acesteia.

 Veteranii experimentaţi

Operatorii tradiţionali experimentaţi – acei angajaţi care au lucrat mai mulţi ani la rând pe acelaşi post, destul cât să-şi amintească vremurile de dinaintea apariţiei calculatoarelor – înţeleg înainte de toate că munca e muncă şi nu neapărat un loc în care să-ţi etalezi viaţa personală şi interesele. Aceştia ar putea fi contabilii veterani ai biroului – cei care stau toată ziua pe scaun şi tastează cifre, fac balanţe şi urmăresc cheltuielile într-un mod familiar dar probabil ineficient, pentru că sunt intimidaţi, confuzi sau pur şi simplu nu au niciun interes în ceea ce priveşte proaspăt implementatele tehnologii ale companiei lor. Investiţiile în tehnologie – şi ceea ce e şi mai important, educaţia tehnologică – îi vor ajuta pe angajaţi să înţeleagă mai bine şi să accepte procesele inovatoare care pot avea un impact pozitiv asupra rezultatelor muncii lor.

Cine altcineva?

Mai sunt şi alte tipuri de angajaţi care se perindă prin preajma voastră pe la birou – poate nişte persoane ambiţioase, interesante sau pur şi simplu amuzante, care au un impact major asupra zilei voastre de lucru? Dacă da, daţi-ne de ştire printr-un comentariu!

***

Generaţia AO (Always-On) – născuţi între 2000 – 2020, generaţia influenţată încă din copilărie de conectivitatea generată de accesul uşor la oameni şi la cunoştinţe prin intermediul Internetului.

 Generaţia Z (Generaţia I, Generaţia Internet) – cunoscuţi drept „nativii digitali”, născuţi la începutul anilor 1990.

 *Generaţia Y (Generaţia milenială, milenialii, Generation Next, Generaţia Net, Echo Boomers) – născuţi între 1980 – 2000 (deşi, unii sociologi lărgesc această perioadă, incluzând anii 1970 şi prima decadă a anilor 2000).

Generaţia Baby Boom – născuţi după cel de-al Doilea Război Mondial (1946 – 1964), într-o perioadă marcată de o creştere spectaculoasă a natalităţii.

 Generaţia Tăcută – născuţi între 1925 şi 1945, sunt cei prea tineri pentru a se înrola în al Doilea Război Mondial, cei ai căror taţi au luptat în Primul Război Mondial.

 Generaţia cea mai Mare (GI Generation) îi include pe cei născuţi între 1901 şi 1924, care au luptat în al Doilea Război Mondial.



Citiţi şi

Azi i-am văzut din întâmplare pozele pe facebook

Alege roșu!

Când m-am despărƫit de el, a început nebunia

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
545 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro