Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum îți câștigi traiul? Sunt influencer

3 February 2018

Cum îți câștigi traiul? Sunt influencer, am 50k fani pe Instagram/Youtube! Adică, un individ care și-a construit o audiență activă, implicată, în jurul conținutului (foto sau video) despre viața lui. În teorie, sună bine. Ei înșiși sunt un brand și veniturile le sunt procurate de fanii lor. Ok, te uiți la el/ea, e tânăr/ă, uneori foarte tânăr/ă (nu e un dezavantaj, trebuie precizat, de dragul excepțiilor), foarte încrezător/încrezătoare în șarmul, frumusețea, inteligența ori talentul de care e convins/ă că dispune.

Și prima întrebare care-ți vine pe buze e dacă există cineva care să creadă în importanța lor în comunitatea virtuală pe care ar și putea-o influența în vreun fel profitabil pentru un brand. Pentru că despre asta vorbim. Ei, bine, există. Iar un experiment recent a demonstrat o dată în plus vulnerabilitatea conceptului de influencer marketing dacă premisele sunt greșite. În epoca fake news, să faci un cont fals de Instagram e o nimica toată – iei poze de pe internet și cumperi fani. Ce credeți că s-a întâmplat? În foarte scurt timp un brand a fost convins să-și promoveze produsele prin intermediul acelui “influencer”. Normal ar fi să urmeze punctul și regândirea strategiei.

Elle Darby

Elle Darby 

Pentru această reconsiderare pledează și super viralul scandal declanșat nu de mult, când vloggerița Elle Darby i-a propus patronului unui hotel de lux din Dublin un barter – găzduire pentru ea și iubitul ei de Sfântul Valentine în schimbul promovării hotelului către cei aproape 80.000 de fani de pe contul de Instagram. Ghinionul tinerei de 22 de ani a fost că, deși patronul i-a păstrat identitatea secretă când a făcut un comentariu acid pe Facebook, vloggerița a ținut să-i răspundă printr-un clip video. Ca urmare, patronul a avut parte de mai multă expunere, iar vloggerița de mai multă hărțuire decât au visat fiecare. Și odată cu acest incident, în care fiecare parte a avut susținătorii, dar și detractorii lui, a revenit în discuție chestiunea liderilor de opinie: cât și pe cine influențează cu adevărat acești oameni. Cât? e greu de cuantificat, oricare ar fi metodele, iar pe cine? ar trebui să fie simplu și dacă ții cont doar de zicala “cine se aseamănă se adună”.

2018 a fost declarat anul influencer-ilor de către specialiștii în marketing. Dar dacă tot vor să-i implice în promovarea de produse sau servicii pe liderii de opinie, fie ea și legată doar de lifestyle, trebuie să știe că lider de opinie nu și-a schimbat sensul pe care-l avea în epoca de dinainte de social media – o persoană model pentru un grup de oameni, care prin ceea ce face (spune, scrie, joacă – ca sportiv sau artist) îi poate convinge să-l urmeze. Pentru că au încredere, pentru că-i inspiră, pentru că vor să fie ca el. Și admirația asta poate lua varii forme, inclusiv aceea de a consuma/trăi aceleași experiențe. Iar într-o țară în care spațiul public e atât de sărac în modele, a-i mai încuraja și susține pe cei superficiali, fără idei valoroase, fără substanță, înseamnă a perpetua răul. Trebuie să existe niște minime exigențe date în primul rând de valorile care construiesc ADN-ul brandurilor. În lipsa lor, lăsăm cale liberă inadecvării generate de lipsa reperelor.

Prin urmare, poate brandurile se vor orienta în colaborările lor cu liderii de opinie după criteriul calității. Poate vor conta din nou talentul, creativitatea și onestitatea. Poate, în locul unei  comunități numeroase, de origine incertă și majoritar inertă, bugetele de promovare ar putea fi împărțite între mai multe comunități mai mici, de câteva sute sau mii de fani, dar reale, interesate și active prin comentarii pertinente și redistribuiri. Dacă în 2018 va fi o luptă pe influencer-i, să sperăm că pe cei care merită. Adică pe cei care chiar au acest dar sau har, spuneți-i cum vreți. Și muncesc pentru fiecare provocare din toată inima și cu toată onestitatea. Pentru că altfel e aproape imposibil să îți menții cititorii… Care urăsc reclamele, știm bine, dar care, în final, dacă ți-ai făcut cu profesionalism treaba, acceptă realitatea că este o sursă de venit muncită, din care au și ei de câștigat. 🙂

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți!

Aveți un pic de milă de Ilie!

Nu mai bine te așezi și aștepți să-ți treacă?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,023 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro