Dacă nu vine prințul, mi-l cumpăr singură…

Cristina Lincu

20 October 2015

Toate femeile, în secret, şi-au aşteptat cândva prinţul călare pe cal alb. Care venea exact ca în vise sau călare pe-un măgar bolnav sau poate chiar pe jos… sau nu venea deloc, că se mai întâmplă şi aşa. Acum, nu chiar atât de în secret, femeile îl aşteaptă pe acelaşi prinţ, însă călare nu doar pe un cal alb, ci pe sute de cai, nu contează culoarea, însă bine hrăniţi şi bine struniţi.

Ei, uite că eu fac o mică excepţie. Nu în sensul că nu l-aş fi aşteptat pe prinţ, ba, da, l-am aşteptat şi eu, se înţelege, însă nu m-a interesat cum venea, putea să ia şi personalul, numai să ajungă şi asta pentru că am avut mereu caii mei putere, când blânzi şi molcomi, când nărăvaşi şi greu de stăpânit. Ce de aia i-am tot schimbat. Nu mai zic că unii trebuiau potcoviţi prea des, iar alţii hrăniţi de câteva ori pe săptămână, de ajunsesem o prinţesă nefericită, nici măcar ciocolata nu îmi mai pria. Dar asta a fost cândva… cam până acum câteva luni când, necăjită că scoateu fum căişorii mei nu tocmai bâtrâiori şi nu tocmai ieftiniori, ochii mi-au fost atraşi de 84 de cai maiestoşi, înhămaţi de mai mare dragul la un Hyundai i20, din noua generaţie.

Doamne, a fost dragoste la prima vedere… am rămas în stradă, cu ochii mângâind grila supradimensionată, cu blocurile sale optice uşor alungite şi capota generoasă al cărei look în stilul Fluidic Sculpture 2.0. mă invita, mă îmbia… dar ce zic eu aici, mă atrăgea ca un magnet s-o ating, s-o cunosc, s-o cuceresc, s-o conduc… şi, ca o nălucă, am pierdut-o din priviri…

Hyundai i20 3

M-am simţit sedusă, dar nu abandonată… Nu mi-a trebuit mult şi ne-am regăsit curând la un drive test. Cum ar veni, prima noastră întâlnire „oficială”, aşa că nu m-am abţinut şi am venit acompaniată de nişte delicioase bomboane de… ciocolată (de la Debauve et Gallais). Asta era o primă veste bună, îmi revenise pofta de ciocolată, dar, mai ales de viaţă condusă de caii putere găzduiţi atât de inspirat de valorile uşor mai mari decât cele ale modelelor anterioare: lungimea 4.035 mm, ampatamentul de 2.570 de mm, portbagajul cu capacitatea de 301 de litri. Asta se traduce în termeni de comoditate cu mai mult spaţiu în habitaclu pentru cei cinci pasageri pe care această minune pe roţi îi poate transporta în lumea viselor devenite realitate.

Nu ştiu ce mi-a furat inima mai întâi, exterioul fluid, cu partea posterioară subliniată de stopurile mari şi eleronul amplasat pe hayon sau acest interior confortabil, cu un spaţiu la picioare similar cu cel care se regăseşte la modelele compacte, dar şi cu o înălţime care să nu pună probleme nici celor mai falnici prinţi pe care i-aş fi putut avea ca pasageri… să revin cu picioarele pe pământ, nici celor mai înalţi pasageri. Inclusiv bancheta este confortabilă, iar drumurile lungi nu sunt astfel o problemă. Pe de altă parte, în cazul în care este nevoie de suplimentarea capacităţii portbagajului, prin rabatarea spătarului banchetei, volumul acestuia poate ajunge la 1.042 de litri. Oricum, compartimentarea sa este una bine gândită, pe două niveluri, partea superioară formând o suprafaţă aproape plană cu spătarul banchetei dacă este rebatat.

Hyundai i20 6

portbagaj Hyundai i20

Când m-am aşezat în locul şoferului, mi-am luat un răgaz de câteva minute lungi în care să savurez noile senzaţii. Volanul restilizat, consola centrală reviziuită şi gadgeturile de ultimă oră m-au obligat să mă adaptez pe-ndelete, să învăţ să comunic cu maşina prin toate comenzile sale şi astfel să-i strunesc eficient bidivii, să-i dau şansa să mă cunoască, să devină o prelungire a dorinţei mele de a aluneca pe şosea într-o plutire netedă la drum lung sau de a-i stăpâni din scurt, dar blând, vivacitatea în oraş.

Hyundai i20 4

Şi am pornit. Mă aflam la bordul unui model pe benzină, cu transmise manuală, cu cinci rapoarte şi patru cilindri meniţi să asigure reprize bune, cu o valoare specifică a acceleraţiei de 13,1 secunde şi un consum ideal: urban 6.6/152 (litri/100km)/CO2 (g/km), extraurban 4.2/97 şi mediu 5.1/119 (în condiţiile nivelului de poluare EURO 6).

Îmi place să conduc, reiese din fiecare cuvânt pe care îl spun sau îl scriu despre maşini, reiese din fiecare drum pe care îl fac, din relaţia pe care o creez cu fiecare maşină – una de parteneriat între om şi tehnologie. Şi chiar dacă sunt femeie, îmi place să-mi bag nasul şi în datele tehnice ale minunii cu volan, aşa că nu puteam face excepţie nici acum, de aceea ştiu ca acest Hyundai i20 are curba de cuplu a motorului un maxim de 122 Nm la 4000 rpm, putând atinge o viteză maximă de 170 km/h, pe care, în realitate, nu o voi atinge niciodată deşi mă tentează, deşi ştiu că aş fi în siguranţă…

În siguranţă şi în linişte, insonorizarea compartimentului motor fiind una foarte bună, astfel încât, împreună cu regimul de turaţii scăzute specifice acestui motor, nivelul de zgomot din interior este unul foarte scăzut. Nu o dată, când aşteptam cuminte la semafor, ajungeam să mă întreb dacă nu cumva s-a oprit motorul (a cărui capacitate cilindrică – cc – este de 1248) sau nu. Dar nu se oprise… el îşi torcea cuminte la ralanti sforăitul suav.

Hyundai i20

Este clar… maşina asta delicioasă mă vrea cu totul. Mă face să uit de oricare alt automobil, mai ales când îi simt precizia virajelor, feedbackul superior al direcţiei sau cursa mai lungă a amortizoarelor de pe spate, ceea ce face ca orice imperfecţiune a drumului să fie absorbită…

Şi ca orice maşină marca Hyundai, şi acest model este bine echipat, cu dotări inedite pentru segmentul B (printre ele, senzorii de parcare faţă/spate, farurile cu lumini de zi cu LED şi iluminare laterală, oglinzi laterale pliabile electric sau sistemul de avertizare la părăsirea benzii de mers, bluetooth cu recunoaştere vocală, iar pentru versiunile de top, stopuri cu LED-uri, cameră pentru mersul cu spatele şi plafon panoramic).

Hyundai i20 5

Pe măsură ce-mi continui drumul, multe lucruri mi se desluşesc. Înţeleg cum de producătorul asiatic a reuşit sa fie printre puţinii care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în perioada de criză, maşina aflată în topul preferinţele cumpărătorilor fiind, altfel cum, modelul de clasă mică i20.

Am coborât nostalgică şi am întârziat cât am putut de tare despărţirea cu gândul înviorător că va fi doar una de scurtă durată şi, în orice caz, provocată de cauze obiective, cum ar fi faptul că drive-testul se terminase.

Cum să mă întorc la maşina mea acum? Cu ce chef să-i mai mân caii putere obosiţi? Şi atunci, gândul şiret, care m-a tentant încă din primul moment, mi s-a înfăţişat în toată splendoarea. Îmi voi revizui atitudinea de viaţă şi-l voi aştepta şi eu pe prinţ… la volanului unui Hyundai i20. Dacă nu, mi-l cumpăr singură…

Hyundai i20 2

Alte date tehnice:
Capacitate rezervor (litri) – 50
Greutate (kg) – 1055
Masă maximă total autorizată(kg) – 1580
Ecartament (cm)
– faţă (cm) – 152
– spate (cm) – 151.9
Sarcina remorcabilă cu dispozitiv de frânare / fără (kg) – 910/450

Preturile pentru noul model i20 pornesc de la 9.090 euro, TVA inclus, prin programul REMAT, pentru varianta 1.25 84 CP, benzină, transmisie manuală, echipare “Comfort”. Mai multe detalii aici.

Foto: Sorina Dumitrescu

Pe Cristina o găsiți cu totul aici.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Hyundai i20 Active nu e pentru oricine

Nu face asta, fată, că pierzi bătălia!

La valoarea dumneavoastră umblați cu bicicleta?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,142 views

Your tuppence

  1. claudia / 21 October 2015 0:46

    Off …. publicitatea asta !!! Chiar era locul unui astfel de articol ” comandat” de Hunday aici? Si va citeam cu atata drag … dar ati dat cu bata in balta !!! Rusinica, rusinica !!!

    Thumb up 2 Thumb down 2
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro