Iarna nu-i ca vara! Tu știi să conduci pe zăpadă?

12 January 2018

Mustang 2 ELENA LUCHIAN miss autoDacă am scăpat până acum de coduri colorate de ninsoare, nu înseamnă că iarna nu mai vine. Nu e nevoie să lași mașina acasă dacă ninge. Așa că vrem să te punem în gardă: iarna, nici traficul nu-i ca vara!

Curăță mașina de zăpadă înainte de a pleca la drum!

Nu te gândi că vizibilitatea ta este doar treaba ta! Trebuie să ai parbrizul, luneta, geamurile laterale și oglinzile perfect curate, dar nu uita de acoperiș. Odată ce mașina ți se va încălzi, zăpada acumulată pe acoperișul tău va ajunge, în mers, pe capota mașinii din spate.

Nu accelera brusc!

Nu apăsa accelerația până iese fum negru pe țeava de eșapament, atunci când vrei să ieși de pe un loc de parcare unde ai rămas înzăpezit. Vei rămâne acolo până la primăvară. Ai șanse mai mari să ieși dacă faci manevre de înainte-înapoi (balans).

Odată ieșit în trafic, e bine să apeși cu blândețe accelerația, pentru că o talpă grea s-ar putea să te trimită direct în nămeții de zăpadă de pe marginea drumului sau, mai rău, într-o altă mașină.

Catchy winter driving

Păstrează distanța!

Dacă vara riști doar să fii apostrofat de cel din fața ta că îi sufli în ceafă, ei bine, iarna, riști să-i strici portbagajul. Experții recomandă o distanță de două secunde față de mașina din față atunci când asfaltul este perfect uscat. Pe timp de iarnă însă, distanța trebuie să crească la 4-5 secunde.

Trebuie să ții cont că spațiul de frânare poate crește pe zăpadă cu de până la 10 ori în comparație cu cel de care ai nevoie pe un carosabil uscat.

Adaptează viteza

La o viteză mai mică, mașina va fi mai ușor de controlat, așa că nu arunca responsabilitatea pe sistemele de asistență cu care este echipat mijlocul tău de transport, indiferent de cât de performant este. Iar atunci când simți că pierzi controlul mașinii, întoarce volanul spre direcția spre care a plecat spatele vehiculului tău, pentru a-l repune pe traiectorie.

Frânează cât mai puțin

Nu apăsa pedala de frână, chiar dacă ai încredere maximă în ABS, ESP și alte litere ale alfabetului care desemnează sisteme de asistență. O greșeală pe care o fac cei mai mulți dintre șoferi este ridicarea piciorului atunci când pedala începe să vibreze.

Frâna de motor este sfântă în condiții de iarnă și o poți folosi și în cazul cutiilor automate, dacă treci pe modul Manual. Retrogadarea dintr-o treaptă superioară într-una inferioară te poate salva de la derapaje nedorite. Drifturi pe zăpadă faci pe circuit, nu în sensuri giratorii!

Nu pleca neechipat de iarnă!

Evident, anvelopele de iarnă sunt obligatorii. Fără ele, mașina ta devine sanie pe șosele! Obligatorii, însă nu și suficiente. Cei care au de gând să înfrunte iarna pe drumurile patriei, ar face bine să aibă la ei lanțuri, un săculeț cu nisip, lopată pentru zăpadă, pături și combustibil suficient în cazul în care sunt obligați să staționeze în ger pentru mai multe ore.

Pregătește-te pentru a doua zi!

Nu toți avem tracțiune integrală, așa că trebuie să ne mulțumim cu roțile motrice pe care le avem la dispoziție. Nu opri motorul imediat ce te-ai instalat, fericit că ai găsit un loc de parcare. Niște manevre de înainte-înapoi îți vor face loc să ieși a doua zi fără prea mari bătăi de cap.

Pe Elena o găsiți la MissAuto.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

„Fă ca mine…”

Bucureşteanu’, Moş Nicolae şi Regele

Top cinci greșeli jenante pe care le poți face în trafic

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
250 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro