J’adore, parfumul de miliarde

Simona Aradei

24 June 2011

J’Adore de la Dior (rima le aparţine) s-a născut vedetă. A avut toate şansele să fie aşa: lansat de Casa Dior; numele extrem de atractiv “J’Adore” (câţi bărbaţi vor fi cumpărat în grabă, disperaţi, în aeroport, o sticlă de J’Adore…); designul strălucitor al sticlei; o campanie publicitară enormă; combinaţia irezistibilă de fructe şi flori, încă nu foarte folosită la momentul lansării, în 1999.

J’Adore a trecut toate testele şi este, poate, cel mai bine vândut parfum din istoria parfumurilor Dior (în linie cu parfumuri-mit ca Miss Dior, Diorissimo, Poison sau Eau Sauvage). Aduce profituri enorme LVHM, grupul de companii de produse de lux care deţine Dior. În 2010, J’Adore a fost cel mai bine vândut parfum în Europa după Chanel 5. Ca dovadă vie, una din trei femei pe care le cunosc foloseşte J’Adore.

Tocmai calităţile de mai sus (cu excepţia mirosului în sine) m-au ţinut departe de el. Pot să spun iritat? Ani de zile am refuzat chiar şi să-l încerc. Deţin demult un eşantion care rămas pe undeva, n-am fost curioasă. Până la urmă, am devenit curioasă (toate parfumurile trebuie încercate, măcar pentru a avea o părere) şi, în onoarea prietenelor care îl poartă, asta am făcut în ultimele trei zile: am încercat J’Adore. Supriză: este un parfum bun.

L-am purtat mai ales în formă Eau de Toilette. Autorul J’Adore este celebra creatoare de parfumuri Calice Becker (puteţi vedea aici alte parfumuri compuse de ea). Începe citric, fresh, apoi intră florile (iasomie, trandafiri, tuberose) şi fructele aromate, cum sunt prunele şi piersicile. Efectul este că florile şi aromele capătă de la citrice o luminozitate specială şi le temperează. Un melanj cuminte de fructe şi flori. Se menţine timp îndelungat şi este extrem de confortabil. Poate fi purtat cu uşurinţă oricând şi oriunde. Şi va primi complimente.

În timp ce am purtat neîntrerupt J’Adore, am fost copleşită de o imagine: femeia J’Adore este femeia mulţumită de ea însăşi. Şi am văzut nimfele pe malul râului, între flori şi în plin soare, dansând graţios, râzând, jucându-se fără griji. Văzute sau nevăzute, mereu luminoase, nimfele poartă J’Adore şi tot aerul acela însorit din jurul lor miroase a J’Adore.

Cu toate aceste calităţi, J’Adore pierde ocazia de a fi un parfum memorabil. Din 1999 până acum, 80% din piaţa de parfumuri este dominată de parfumuri fructat-florale. Şi J’Adore sfârşeşte prin a fi ca una dintre păpuşile Barbie, nici foarte diferite, nici foarte asemănătoare, fabricate în acelaşi stil. Greu de spus că cineva va spune  Oh, porţi J’Adore! Totuşi, vei mirosi bine.

J’Adore este destul de diferit în diferite formule:

Mai sus, am vorbit de Eau de Toilette.

Eau de Parfum este, în linii mari, acelaşi parfum, dar, de fapt, mai puţin intens în fructe şi flori, cu excepţia trandafirilor diluaţi până la a da o senzaţie de săpun.

J’Adore Absolu ar putea fi varianta de seară. Mult mai puternic, în special florile.

J’Adore d’Or. Lansat în 2010, în ciuda unor cronici apreciative, pentru mine reprezintă o dezamăgire. Da, merge pe partea întunecată aşa cum a promis, ceea ce ar fi fost îndeajuns să îl facă special. Dar foloseşte ingrediente care miros ieftin şi îl fac extrem de artificial; plus că miroase ca multe alte parfumuri de gen (MaDame, Jean Paul Gaultier etc).

J’Adore L’Eau Cologne Florale este preferatul meu, o colonie extrem de plăcută, care îmi aminteşte în mod ciudat de Hermès – Eau de Merveilles, probabil un acord puţin sărat, care îl face extrem de atrăgător.

Numai pentru cei care vor să ştie, acum şi o parte ascunsă a poveştii J’Adore: se pare că a fost reformulat în ultiimii ani. La noi au circulat (încă circulă?) multe parfumuri contrafăcute. Pe de altă parte, chiar casele de parfumuri reformulează uneori şi s-ar putea să vă găsiţi în situaţia în care un parfum nu miroase cum mirosea, fiind, pur şi simplu, un “original” reformulat, oferit chiar de casa de parfumuri. Asta se întâmplă pentru că, după ce un parfum are succes, firmele se bazează pe nume şi îl produc cu ingrediente mai ieftine, bazându-se pe faptul că se va vinde oricum. Da, asta este trista realitate. (Serge Lutens spune astăzi “Dior este Nike“)

Oricum, se pare că parfumul iniţial mirosea fabulos, unul dintre cele mai bine făcute vreodată. Există un cor de experţi care deplâng dispariţia lui. Cel de acum este, de asemenea, bun, dar fără gloria de altădată. Aici puteţi găsi diferenţele de ambalaj. Poate aveţi norocul să aveţi încă unul original.

Pentru cei/cele care iubesc J’Adore şi şi-ar dori să încerce parfumuri din aceeaşi gamă, dar nu neapărat similare şi să miroasă bine sau puţin mai special: Carthusia – Aria di Capri, Annick Goutal – Mandragore, L’Artisan Parfumeur – Mandarine

Uşor de găsit: Hermès – Eau de Pamplelune Rose, Bulgari – Jasmin Noir, Chanel – Allure, Ungaro – Apparition

Buget redus: Hugo Boss – Boss Orange, The Body Shop – Love, etc

**

Simţi în acea unică, nesfârşită clipă, întreaga beatitudine după care tânjise atâţia ani, dăruită în privirea ei înlăcrimată. Ştiuse de la început că aşa va fi. Ştiuse că, simţindu-l foarte aproape de ea, Ileana va întoarce capul şi îl va privi. Ştiuse că acea ultimă, nesfârşită clipă îi va fi deajuns. Mircea Elide, Noaptea de Sânziene

Noaptea de Sânziene, Midnight Summer, este o sărbătoare universală, antică, iar după apariţia creştinismului este legată de ziua Sfântului Ioan. Românii au una dintre cele mai frumoase tradiţii. Se crede că se deschid cerurile. Se cântă, se dansează în mijlocul naturii. Drăgaica, alegerea celei mai frumoase fete (tradiţie încă păstrată în unele zone), florile de sânziene puse sub pernă să-ţi visezi ursitul. Imaginea zânelor dansând în pădure, îmbăindu-se în rouă, vine de departe, tocmai din tărâmurile mitice ale nimfelor.



Citiţi şi

„Le Nuage Parfumé” de Cartier – 20-23 octombrie, Palatul Tokio, Paris

Noutăți de la Chanel – make up în culorile orașului

Povestea noastră – neașteptată, nechemată…

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
10,080 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro