La cutie: 100% orange juice, dar 100% aromatizat artificial

catchy

30 July 2011

Când veţi cumpăra data viitoare suc de portocale la cutii pe care scrie asigurator “100% orange juice, not from concentrate” să ştiţi că acesta este 100% aromatizat artificial. Iată de ce. 

De îndată ce se extrage sucul din fructe este depozitat în tancuri şi se începe îndepărtarea oxigenului (deaerarea) pentru a putea fi păstrat timp de un an fără să se altereze. Dar, ghinion, odată cu oxigenul se extrag şi aromele naturale. Aşa încât, pentru a vinde suc de portocale cu aromă de portocale companiile angajează producători de arome sintetice, aceiaşi care fac şi formulele pentru Dior ori Calvin Klein, pentru a-i reda aroma de… suc de portocale.

Nu seamănă această poveste a sucului de portocale, căruia i se reconstituie chimic aroma, cu povestea fulgilor de cereale obţinuţi din făina care îşi pierde prin procesare vitaminele, ca mai apoi să fie “îmbogăţiţi” chimic cu acestea?

Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre portocale, soiuri, sezoane, arome sintetice şi ce politici au marii producători Tropicana (PepsiCo) şi Simply Orange (Coca Cola), daţi click aici.

Poate după aceea veţi alege să vi-l preparaţi singuri atunci când vă este poftă să beţi portocale şi nu să le mâncaţi.



Citiţi şi

Cum să-ţi alegi o slujbă în 11 pași

Adevărata moștenire comunistă (partea a II-a)

Adevărata moștenire comunistă (prima parte)

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,464 views

Your tuppence

  1. Când omul se războieşte cu propria-i hrană | Catchy / 9 January 2013 8:29

    […] Orice element de pe listă poate fi combătut. Ba poţi chiar să chemi producătorii şi să-i pui să jure că nu-ţi vor răul, tot n-o să ştii dacă te mint sau nu. Iar de fiecare dată când cineva cu legitimaţie-n piept spune „nu” unor alimente, îi face pe consumatori să se îndrepte către altele, apoi să se întoarcă, într-un du-te-vino care îşi pierde sensul şi se traduce printr-un dezamăgit „da’ mai dă-i încolo cu sfaturile lor”. În plus, ura îndreptată asupra unor grupe de alimente aprinde beculeţe în minţile producătorilor din tabăra opusă, chit că sunt ţărani, industriaşi sau orăşeni care îmbuteliază apă sau suc. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro