Le Cinéma Olfactif – filme celebre în flacoane de parfum

Catchy

28 May 2016

Sigur ai filme de suflet, pe care le revezi din când în când cu aceeași bucurie ca prima dată. Știi replici pe de rost, știi momentele-cheie, știi finalul, știi totul, și l-ai mai vedea o dată… Dar ți s-a întâmplat vreodată să miroși un parfum și să-ți vină în minte pe loc un peisaj, un chip, un cântec…? Ei, bine, cuiva i-a trecut prin minte să facă o asemenea îndrăzneață asociere: să se gândească la un film care i-a plăcut la nebunie și să-i facă parfumul care să trezească trăirile inspirate de poveste. Legătura între film și parfum? Amândouă au puterea de a te smulge de unde ești într-un anumit moment și de a te face să simți ce n-ai mai simțit. Parfumul face același lucru ca și un film – spune o poveste care are început, mijloc și final… Doar că la parfum aceste momente sunt invizibile.

cinema olfactif

Sala de cinema a hotelului Soho House Berlin, unde în 2014 avea loc vizionarea filmului Mood Indigo în mirosul discret al parfumul care  l-a inspirat.

Le Cinéma Olfactif, această formă inedită de angajament senzorial prin alăturarea cinema-ului cu arta parfumierilor, este rezultatul unei colaborări spectaculoase între Soho House Berlin, hotel de 5*, dar și un înfloritor hub creativ, și Folie À Plusieurs.

(O paranteză, să explicăm numele proiectului. Folie à plusieurs este inspirată de sindromul psihiatric “Folie à Deux”, conceptualizat de francezi în  secolul al XIX lea în situația în care mai mulți oameni împărtășeau aceeași credință delirantă. Sensul extins pe care Kaya l-a folosit a fost de nebunie frumoasă colectivă, inspiratoare, creativă.)

Ideea și realizarea îi aparțin lui Kaya Sorhaindo care a început în 2008 cu Six Scents Parfums – o parfumerie de nișă ce a adus împreună noii designeri de modă cu parfumierii vizionari, și a continuat în septembrie 2014 cu lansarea Folie À Plusieurs – o Casă a parfumurilor co-create de un parfumier celebru și un alt creativ din diverse zone ale artei contemporane, design, muzică, film sau literatură.

scentury-cinema-olfactif-kaya-sorhaindo_text

Kaya Sorhaindo, fondatorul și directorul creativ Le Cinéma Olfactiv și Folie À Plusieurs, un super movie freak, ca să înțelegeți de unde a apărut ideea acestui linii “cinematografice” de parfumuri :).

Photography by Wataru Shimosato

Pe 27 mai, la Beautik Haute Parfumerie, a avut loc lansarea colecției de șase parfumuri în prezența lui Mark Buxton. Un adevărat eveniment, dacă știi că domnul înalt, suplu, volubil și șarmant este un “nas” la fel de celebru precum marile case pentru care a creat splendide parfumuri. Kaya a ales filmele, Mark le-a pus în flacoane. Ce-a ieșit e minunat! Filme mari, esențe tari. Nu ca siaj, firește. Dar, cum filmele sunt controversate, unora plac, altora nu, și parfumurile din această colecție, unisex, pot sau nu să se potrivească. Favoritul meu a fost Blow Up. Poate și pentru că a picat pe unul din cele mai bune filme pe care le-am văzut. Michelangelo Antonioni…

Longevitate: 6-8 ore, siaj moderat.

LW_50ML_BOTTLE_GROUP

Când un parfum este conceput ca un proces de creație, acesta devine realitate, adevăr și moștenire, iar nebunia va trăi în fiecare picătură.Mark Buxton (creator colecției Le Cinéma Olfactiv)

Iată câteva vorbe de prezentare despre fiecare.

la haine

LA HAINE

O aromă liniștită, dar totuși îndrăzneață, care urmărește linia gâtului ca o lamă ascuțită cu sulfură de Bucchu, note sângerii și acorduri reci de aldehide. Există sentimentul că ceva se va întâmpla… cauciuc ars, note reci de cedru se combină cu mesteacăn, gudron, piele și ulei de dafin pentru un efect complet. Nota finală este cea a unui parfum rece de pivniță umedă, cedru, ambra și mușchi.

Exploziv, din punct de vedere artistic, și politic, perturbator.

THE VIRGINS SUICIDES

Un parfum cu puternice influențe ale anilor ’70, corespunzând unor momente de voyeurism, inocență și relaxare specifice unui film. Mirosul plăcut al rujului și machiajului unei tinere virgine se conturează în acorduri de tonka, patchouli, iris și cedru. Parfumul își întoarce în final fața spre începuturile religioase prin note de tămâie și mir.

Fascinație și inocență.

LOVE EXPOSURE

O poveste spusă cu un oarecare umor și o tensiune care se acumulează și duce la un final imprevizibil. Un parfum delicat, oarecum nevinovat, dar totuși puternic. Note animalice de castus, Indol, chimion și ambră străbat acest parfum. Note sângeroase surprinzătoare din ulei de Bucchu, dafin și acorduri metalice surprind mirosul pielii fierbinți și umede.

Aventuros, obraznic și rebel.

scentury-cinema-olfactif-mood-indigo-michel-gondry_text

Mood Indigo, Michel Gondry, 2013.

Movie still. Courtesy of SudioCanal.

MOOD INDIGO

Un film inspirat de jazz. O creație în care florile joacă un rol important, un film care începe voios și luminos, pentru a deveni treptat foarte întunecat. Parfumul se bazează pe note lemnoase întunecate și multă tămâie. Mușețelul și piperul roșu conferă ritm și mișcare și creează un scurt pasaj de lumină în aceste acorduri întunecate.

Romantic, ludic și melancolic.

DAISIES

Inspirat de personaje colorate, Daisies se deschide într-o mare de acorduri verzi. Note fructate, gurmande, surprind opulența și lăcomia culturii burgheze. În final, notele dulci, florale se dezintegrează în acorduri lemnoase, cu atingeri de rășini și opopanax.

Satiric, sălbatic, obraznic – un film suprarealist din anii ’60.

david-hemmings-vanessa-redgrave-blowup

BLOW UP

“Sunt câteva elemente și momente în filmul Blow-up cu care am rezonat profund și care m-au determinat să creez un răspuns olfactiv. Texturile de lemn din mașină și podul fotografului, antichitățile, substanțele chimice din camera obscură, penele prăfuite, frunzele verzi și marijuana… toate au inspirat această creație. Cu toate acestea, momentul cu care am rezonat cel mai mult și care a servit drept sursă de inspirație pentru conceptul și tema acestui parfum a fost scena cu pictura în ulei. Tabloul a devenit o metaforă realitate versus fantezie.” Mark Buxton

Inteligent, hedonist, derutant.

Oricum, cinefilii și cunoscătorii într-ale parfumurilor au atâtea lucruri în comun, încât prezic acestei colecții un succes de casă. 🙂 Puteți încerca, cu o mostră, experiența pe care a făcut-o deja un jurnalist străin – s-a parfumat și a vizionat filmul care inspirase parfumul. N-avem de ce să nu-l credem că simțurile i-au fost răscolite cu intensitate sporită.

Produsele sunt disponibile în Beautik Haute Parfumerie și pe www.beautik.ro în flacoane de 50 ml la prețul de 550 lei. 

Citiţi şi

„The One” – Emilia Clarke și Kit Harington vor fi imaginea Dolce & Gabbana

Angelina, Mon Guerlain

Când un bărbat te vrea cu tot dinadinsul în viaţa lui

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
224 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro