Linia de primire la evenimente

catchy

1 July 2011

Cu toţii ştim că este politicos să îţi întâmpini oaspeţii la sosire şi asta şi facem, mai relaxaţi, când ne invităm prietenii acasă cu o anumită ocazie, doar că nu ne aliniem în prag şi nu ne “formalizăm” până-ntr-acolo încât să ne numim “linie de primire”.

Dar această “formaţie” le este familiară organizatorilor de evenimente care au de respectat un protocol, iar numărul de invitaţi depăşeşte 50. Pentru că “linia de primire” este cea mai bună modalitate prin care gazdele şi invitaţii se pot saluta ori cunoaşte, dacă este cazul, şi să facă un scurt schimb de replici de bun venit-bun găsit.

De obicei, o linie de primire este formată din trei persoane care vor face onorurile: una dintre gazde, un invitat de onoare şi persoana care va face prezentările. Aceasta din urmă are un rol foarte important, pentru că trebuie să cunoască, pe de o parte, regulile de protocol şi arta ospeţiei, iar pe de altă parte,  numele, titlurile, gradele ori funcţiile tuturor persoanelor din lista de invitaţi. Dacă veţi fi vreodată în situaţia de a fi cel/cea care îndeplineşte acest rol într-o linie de primire, trebuie să fiţi o prezenţă discretă, pentru a nu eclipsa gazda şi invitatul de onoare. Şi înainte de a face prezentările veţi saluta invitaţii doar cu un zâmbet şi nu cu o strângere de mână. Gazdei îi revine misiunea de a prezenta invitatul de onoare celorlaţi invitaţi. Ca invitat, aveţi totuşi datoria să vă spuneţi numele, titlul, calitatea în care luaţi parte la eveniment, pe cine reprezentaţi, dar, atenţie, fără să-i întindeţi mâna. Nu vă gândiţi că este o lipsă de respect, acesta este protocolul, iar dacă întindeţi mâna, îl obligaţi pe însărcinatul cu prezentările să îl încalce.

După cum bănuiaţi, liniile de primire nu sunt locul potrivit pentru conversaţii lungi. Cozile formate la intrare în jurul orei de începere a unui eveniment pot fi destul de lungi, aşa că, după introduceri, o replică scurtă de curtoazie va permite ca timpul alocat de gazde primirii invitaţilor să fie rezonabil de scurt. Dacă şirul celor care aşteaptă este prea lung, invitaţii pot amâna puţin cunoaşterea gazdelor, dar nu se recomandă a se sări peste acest moment.

Ca invitaţi: nu întârziaţi! O recomandare care încă îşi are rostul, pentru că a ajunge mai târziu nu este nicicum de bon ton. Ca gazde: nu neglijaţi primirea cum se cuvine a tuturor invitaţilor şi urmăriţi ca niciunul să nu se simtă stingher, înlesnind socializarea. Un eveniment este validat ca reuşit şi memorabil de “poveştile” de după.

Citiţi şi

Servite pe tavă, doar să le urmăm

Balul Vienez de la JW Marriott, ediția a 12-a

Vila domnului M.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
940 views

Your tuppence

  1. Unpredictable / 5 July 2011 17:56

    Bine venit articolul asta :), lucrurile astea nu prea ai de unde sa le inveti si ar fi tare neplacut sa gafezi la evenimente de genu’.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro