Postul intermitent – soluția pentru slăbit, mâncând?

Andreea Petrescu

7 February 2013

În lumea medicală, descoperirile bune pentru oameni cam pornesc de la șoareci. În cazul acesta, cobailor li s-a interzis să mănânce în anumite intervale orare sau li s-a restricţionat accesul la anumite alimente și beneficiile au curs. Concluzia: oamenii ar face bine să postească și ei din când în când, nu doar în posturile religioase. 

Experimentul pe rozătoare datează de un an şi a relevat un lucru important: obezitatea şi bolile metabolice au o mai mică legătură cu tipul de alimente pe care le mâncăm şi o mai mare legătură cu ritmul în care o facem. Până acum ni se spunea altceva. Ni se recomanda să mâncăm puţin, des şi respectând o rutină zilnică. Acum se pare că regulile se schimbă. În completarea experimentului de mai sus au mai venit câteva completări din partea experţilor în nutriţie.

O bună sănătate este asigurată de un post de tipul “o zi da, o zi nu”. Astăzi mâncăm cât poftim, mâine nu depăşim 600 de calorii. Sau, dacă pare prea dur, o dietă “5 zile după pofta inimii, 2 cu măsură” ar prinde la fel de bine. Rezultatul este creşterea colesterolului “bun”, aducerea hormonului  IGF-1, care facilitează creşterea, la un nivel minim şi creşterea capacităţii de lucru a unor gene care se ocupă cu repararea şi fortificarea ADN-ului. Ceea ce ne apără mai bine de boli neurologice şi metabolice şi scade concentraţia de glucoză şi insulină. În plus, după 8 săptămâni de “post”, putem pierde în greutate între 4,5 şi 13 kilograme.

Haideți, că de flămânzit, de-a lungul istoriei, de nevoie, omul a tot “flămânzit”, n-a avut mereu trei mese pe zi, trebuie să fie în genele noastre și această rezistență. Deci, de ce n-am face-o și de bună voie după unul din cele două modele propuse de oameni (în halate albe) și șoareci? 🙂


Citiţi şi

De ce nu sunt şi eu suplă, liberă la dulciuri şi fericită?

Aceste alimente care ne fac bine

Cum am ajuns aici? Ce e de făcut?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,259 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro