Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Programele și manualele școlare au neapărată nevoie de îmbunătățiri

23 February 2017

Federația Coaliția pentru Educație atrage atenția asupra necesității îmbunătaţirii programelor şcolare pentru gimnaziu și a manualelor aferente, prezentate recent de reprezentații Ministerului Educației Naționale, pentru a răspunde cerințelor actuale, și propune o serie de recomandări:

– urmărirea formării competenţelor-cheie ce includ nu doar cunoștințe, ci și deprinderi, atitudini/valori;

– corelarea programelor între materii;

– formarea profesorilor;

– aerisirea programei;

– corelarea programelor pentru nivel primar și cel secundar (în următorii 3-5 ani), astfel încât să evoluăm către un învățământ transdisciplinar și să nu mai existe ruptura între nivelul primar și cel secundar.

coalitia pentru educatie

În ceea ce privește sugestiile metodologice, Coaliția pentru Educație apreciază orientarea către metode interactive, de educație non-formală, care încurajează lucrul în echipă, dezbaterile și învățarea pe bază de proiect.

Nu în ultimul rând, consideră că este necesar ca programele diferitelor materii să țină seama de teme relevante pentru adolescenți (autocunoaștere, încredere în sine, motivație, toleranță, comunicare, lucru în echipă), precum și a problemelor specifice vârstei (prevenirea și soluționarea situațiilor de intimidare, agresivitate, conflict, violență, bullying, precum și educația pentru sănătate, orientare în carieră etc.).

Dată fiind presiunea luării unor decizii acum, pentru elevii din clasele a IV-a, recomandările Coaliţiei se referă la:

– asumarea politica a programelor acum, cât mai curate ca structură și cu reprezentare vizibilă a legăturii dintre competențele formate și modalitățile propuse pentru aceasta;

– contractarea de manualelor pentru gimnaziu să nu fie făcută în grabă;

– folosirea acestui context ca pe o oportunitate de învățare și dezvoltare pentru profesorii care vor fi nevoiți să înțeleagă programele școlare și să le operaționalizeze la clasă.

Punctul de vedere al Coaliției pentru Educație privind proiectele de programe școlare este prezentat, pe larg aici. Fondată în iunie 2015, Federația Coaliția pentru Educațire reunește organizații neguvernamentale active în domeniu și își propune să coaguleze energii și resurse pentru a susține dezvoltarea școlii în care fiecare vrea și poate să își împlinească potențialul.



Citiţi şi

Prima zi de doliu

Prima dată

Povestea unei minuni

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
387 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro