Sâmbătă, o oră de sex

Catchy

25 March 2014

Sâmbătă, 29 martie, între 20:30 și 21:30, frumos ar fi să stingem luminile pentru a sărbători Ora Pământului. Au trecut șapte ani de când, la inițiativa WWF* (World Wide Fund for Nature) – Australia, pe 31 martie 2007 (atunci, ultima sâmbătă din lună), peste 2,2 milioane de oameni și 2.000 de sedii de companii din Sydney au stins luminile pentru o oră. Un an mai târziu, Earth Hour urma să fie sărbătorită pe tot teritoriul Australiei și, surpriză, orașul Toronto s-a alăturat mișcării. Pentru ca, în 2013, 7000 de oraşe din peste 152 de țări să stingă luminile pentru a contribui la conștientizarea problemelor cauzate de schimbările climatice. Acum, locuitorii orașelor mari sau mici contribuie la răspândirea mesajului nu doar prin stingerea luminilor, ci și prin acțiuni de ecologizare a mediului înconjurător, sufocat de noxe și consum irațional. La o asemenea amploare s-a ajuns și cu ajutorul campaniilor inteligente lansate de agențiile de publicitate pentru clienții lor.

Durex campaign

Campania Durex “Turn Off To Turn On” (Stinge ca să te “aprinzi”) a ajuns deja la peste cinci milioane de oameni din 14 martie, ceea ce nu e rău deloc. De ce le-a plăcut? Pentru că li se propune să stingă lumina și să facă amor. Dar mesajul bate mai departe, fiindcă e construit pe toate obiceiurile moderne care s-au înstăpânit în dauna comunicării directe și a timpului petrecut împreună. Deci, sâmbăta asta avem program, nu? De cel puțin o oră.

Dar, așa cum scrie pe blogul dedicat Orei Pământului, am putea face mai mult decât să stingem lumina o oră. Anul acesta ar putea fi începutul unei schimbări în felul nostru de-a trăi, astfel încât planeta și resursele naturale să aibă mai puțin de suferit. Am putea începe să reciclăm, să mergem mai mult pe jos, să facem dușuri mai scurte, să trecem la sursele regenerabile de energie sau să ne schimbăm obiceiurile de consum. Să devină bazat mai mult pe nevoi decât pe dorințe create artificial prin trucuri de marketing și să acordăm mai mult loc în coșurile noastre de cumpărături produselor responsabile (tradiționale, ecologice sau certificate FSC, ce atestă proveniența din păduri gestionate responsabil).

*World Wide Fund for Nature este una dintre cele mai mari și mai respectate organizații internaționale non-guvernamentale care lucrează în scopul conservării naturii, având o rețea de peste 5 milioane de susținători în întreaga lume și derulând proiecte în peste 100 de țări, pe toate continentele. În Romania, WWF activează din anul 2006, contribuind la conservarea zonelor naturale din Munții Carpați și din lungul Dunării. În fața unor amenințări majore pe care mediul înconjurător din România le înfruntă astăzi, în special dezvoltarea economică haotică, cu proiecte care nu țin cont de impactul ecologic, WWF se concentrează pe acțiuni de protejare a naturii care pot produce schimbări reale și de durată.

Mai multe despre acțiunile WWF, pe www.wwf.ro.

Citiţi şi

Cele mai bune 10 țări din toate punctele de vedere

Cronica unei morţi anunţate: Marea Barieră de Corali (n. 25 Million BC – d. 2016)

Cele mai bune destinaţii de vacanţă ale anului 2016

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
3,528 views

Your tuppence

  1. Daff Dan / 6 April 2014 1:05

    “Am putea începe să reciclăm, să mergem mai mult pe jos, să facem dușuri mai scurte,,,,”
    Dusurile nu pot fi lungi sau scurte, dusurile sunt doar necesare … nu vreau sa ma gandesc cum ar fi daca le-am face scurte, tot mai scurte !

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply
    • Mihaela Cârlan
      Mihaela Cârlan / 6 April 2014 9:46

      Te faci că n-ai înțeles. 🙂 Pentru cei care fac din obișnuință dușuri foarte scurte există deodorantele care garantează nemirosul 48h și am aflat că se lucrează la cel de 72…

      Thumb up 0 Thumb down 0
      Reply
  2. Camelia Simona / 25 March 2014 16:07

    Interesant cum World Wildlife Fund (vezi aici http://worldwildlife.org) si-a transformat numele in World Wide Fund in varianta sa romaneasca, pastrand sigla identica.

    Thumb up 2 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro Web analytics

catchy.ro