Spune-mi cum respiri și o să-ți spun cum trăiești

Catchy

24 January 2016

Când ne gândim la coordonatele unei vieți sănătoase, primele pe listă sunt nutriția, sportul, gestiunea stresului sau liniștea sufletească, nicidecum un element atât de banal și firesc precum… respirația. Și totuși, dacă respirăm greșit, superficial sau ineficient, toate cele de mai sus au de suferit. Tu cum respiri?

(…) Trage o linie imaginară între șoldurile tale, apoi unește acea linie cu buricul, formând un triunghi isoscel cu vârful în buric. Vizualizează o minge în mijlocul triunghiului. Când inspiri, mingea se mărește, umplându-se cu aer. Când expiri și dai aerul afară, mingea se dezumflă.

Am regăsit acest exemplu în cartea ultra-maratonistului Stu Mittelman și mi s-a părut cel mai plastic mod de a exemplifica respirația diafragmatică. Încearcă de câteva ori și vei fi surprins cum schimbarea tiparului de respirație îți poate da mai mult control asupra propriului corp, o senzație de liniște și de auto-centrare, dar și o minte mai limpede. (…)
respiratie

Există o diferență fundamentală între inspirația și expirația pe gură și respectiv inspirația și expirația pe nas. Trebuie să respirăm pe nas atunci când simțim o nevoie mai pregnantă de oxigenare, fiindcă aerul circulă mai întâi în sus, abia apoi se duce înspre „mingea” din abdomen, iar senzația generală este de „curățare” interioară, oxigenare și eliberare a stresului. Respirația pe gură, în schimb, se duce direct în „minge”, iar senzația este de intrare mai rapidă a aerului.

Citeşte tot articolul aici.



Citiţi şi

Frumusețea unei femei

Maneaua și imperativul categoric kantian

Doamna May


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
608 views

Your tuppence

  1. O alta / 24 January 2016 15:55

    Mai mult decat atat, respiratia corecta,in speta, cea abdominala (cea pe care am uitat s-o practicam, copilul mic practicand-o inconstient), te ajuta sa ramai centrat , aducandu-ti totodata o stare de bine, si de calmitate, in orice imprejurare, prin oxigenarea creierului.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro