Ziarist versus blogger

Catchy

18 October 2015

“În urmă cu puţin timp am participat la dezbaterea „Ziarist versus blogger” în cadrul Nocturnei Bibliotecilor”, povestește Irina Munteanu aici. “Ideea dezbaterii i-a venit Marianei Gavrilă după ce văzuse o postare de-a mea de pe facebook: «Am încercat să aflu de pe net ce-i cu ea, însă n-am reuşit. Ca să nu mă supăr, Google mi-a dat în schimb un link cu bancuri…», spune un blogger despre o casă ce i-a atras atenţia, la intersecţia străzii Armeneşti cu strada Rafael Sanzio, apoi bate câmpii despre bancuri. În loc să cerceteze şi să se dumirească ce e cu această casă, bloggerul continuă prin a-şi descrie sentimentele: «e cam frig», «este cumplit de trist», «furia mea» etc. Vreo 3.000 de semne pentru vorbe, din care n-am aflat nimic. Cam toţi bloggerii fac la fel, caută pe google. Dar, ca să fie pe google o informaţie, cineva chiar trebuie să o fi căutat în viaţa reală. Să fi avut curiozitate şi dorinţă de a afla. De asta iubesc jurnaliştii şi mă plictisesc cumplit bloggerii.” Mulţi dintre cei care au citit postarea mi-au dat dreptate.

Blogging

Cred totuşi că, înainte de a povesti cum a fost la dezbatere, trebuie să spun că e nevoie de un pic de nuanţare. Există bloguri interesante, care oferă informaţie de primă mână, şi aici aş da exemplul blogurile jurnaliştilor de la Agence France Presse. Există bloguri ce au ca temă lecturile, bloguri de gastronomie şi pe diverse alte teme, iar acestea împărtăşesc mai degrabă informaţie. Claudia Şerbănuţă, directorul Bibliotecii Naţionale, a povestit că a întreţinut un blog ce avea drept tematică bibliotecile: „Era un blog profesional, avea o vechime mare, de vreo opt ani. A fost unul dintre primele bloguri în limba română. Nu a crescut mult, pentru că se adresa unei nişe destul de restrânse de cititori”.

Mariana Gavrilă crede că „blogul este un fel de jurnal în care îţi scrii impresiile. Nu faci cercetare, îţi expui ideile”. Dan Tudoroiu, care lucrează în comunicare şi scrie pe aluiann.wordpress.com, crede că „un blog este un instrument la îndemâna oricui” şi că blogurile specializate sau cele realizate de pasionaţi „pot livra informaţie aprofundată şi credibilă, peste cea din mediile off şi online. Este drept că, atunci când vorbim de informaţie de nivel academic, de cele mai multe ori, postările suferă de precaritate”.

Continuați lectura și apoi vă invit să povestim despre ce citiți și de ce? Mulțumim.



Citiţi şi

Câte ceva din gândirea borfașilor de stat

Unde se duce încrederea în tine când o pierzi și ce trebuie să faci ca să vină înapoi

Iubire în rate 


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
319 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro