Câștigătoarele premiilor internaționale pentru fotografie Female in Focus 2022

6 August 2022

Premiul internațional Female in Focus din partea British Journal of Photography și al editorului său 1854 Media, a fost înființat pentru a susține munca excepțională a femeilor fotografi și pentru a combate inegalitatea de gen în industrie. Global, 70-80% dintre studenții la secția Fotografie sunt femei, dar ca fotografi profesioniști ele reprezintă doar 13-15%. Și asta trebuie să se schimbe spun organizatorii.  Tema acestui an a fost ACASĂ. Câștigătoarele de anul acesta includ două serii și 20 de imagini singure. Mai jos, câteva dintre câștigătoare.


Joanne cu fiul ei. Fotografie: Kristina Varaksina

„Joanne este o tânără incredibil de puternică și înțeleaptă, de origine nigeriană. Având albinism și o vedere foarte slabă nu a împiedicat-o niciodată să creadă în ea însăși și să-și aprecieze propriul corp. Esența frumuseții este a fi, a fi cine ești. Trăim într-o lume care ne încurajează să ne criticăm în mod constant aspectul și să ne facă să ne simțim că nu suntem suficienți așa cum suntem. Adevărul este că frumusețea nu poate fi restricționată. Frumusețea înseamnă pur și simplu să fii tu.”

2006Persia Campbell

„Când a început războiul împotriva cartelului în Ciudad Juárez în 2006, mulți dintre noi ne-am refugiat în spațiile noastre private (în casele noastre și în dormitoarele noastre). Având în vedere că spațiile publice sunt ocupate de terorism și violență, am făcut din casele noastre un rai sigur. Această imagine reprezintă dualitate și contrast. Interiorul este complet decorat în pasteluri, reprezentând estetica noastră de frontieră. Violența, spațiile publice și războiul împotriva drogurilor sunt afișate la televizorul amplasat în cameră”.

Călătoria unei mame – Sonali Ohrie

„Aceasta este o imagine a mamei mele stând în rochia ei de mireasă, după divorț. Crescută într-o gospodărie hindu-punjabi strictă, mamei mele nu i-a fost permis să exploreze lumea până când nu a fost într-o căsnicie „sigură” și „securizată”. Acum, după divorțul ei dintr-o căsătorie aranjată, poate în sfârșit să exploreze lumea care a fost considerată prea periculoasă pentru o femeie singură, să-și înțeleagă identitatea de mamă singură și să învețe ce înseamnă casa pentru ea după ce se rupe în jumătate.”.

Danielle & Iyanna – Sophia Spring

„În primăvara lui 2020, toate ritualurile noastre de normalitate au fost eliminate pe fundalul unei pandemii globale. Și așa, fără altceva de făcut, ne-am aventurat în parcurile noastre locale pentru singura doză de exercițiu zilnic. Portretele din această serie surprind diversitatea oamenilor ale căror vieți sunt îmbogățite de aceste spații verzi extraordinare. Sper că aceste imagini vor transcende timpul în care au fost realizate. Pe scurt, Parklife este scrisoarea mea de dragoste către londonezi și către îndrăgitele lor spații verzi.”

Nu ne luptăm singuri în această familie – Gala Semenova 

„Misha a fost diagnosticată cu cancer de sân în 2021, iar boala ei a dus la necesitatea chimioterapiei. Drept urmare, și-a pierdut părul lung și frumos. Fiica Mishei a vrut să o susțină în timpul acestui proces dificil și s-au ras pe cap una pe cealaltă.”

Acasă – Verônica Alkmim França 

„Această imagine a fost realizată la periferia orașului Belo Horizonte, Minas Gerais, Brazilia, pentru un proiect care își propune să evidențieze esența și spontaneitatea unei persoane simple, autentice, care nu prea are contact cu orașul și tehnologia și trăiește o viață mai spontană. Această condiție este lumea, universul, casa acestor oameni, care este și o tradiție socială. Aici, această femeie amintește de Penelopa, care în mitologia greacă își aștepta soțul țesând ziua și desfăcând noaptea ceea ce țesuse…”

Nu mă uita – Jennifer Blau

„Ce se întâmplă cu stima de sine când îți pierzi memoria? Și cum apărem în ochii altora? Frumoasă, elegantă și logodită, Patricia a sfidat stereotipul unei femei la 90 de ani înainte de a dezvolta demența. Cer tuturor să luăm în considerare modul în care, în cultura occidentală, îi privim, înfățișăm – și deseori îi facem invizibili – pe cei bătrâni, mai ales pe măsură ce aceștia intră în declin. Cum am putea să le respectăm și să sărbătorim frumusețea și umanitatea în toate etapele existenței? Din seria mea «Patricia’s Room».”

Crystal Queen – Jasmine De Silva

„Seria mea Crystal Queens a pornit de la această imagine. Accentul central al lucrării mele este expun și să evidențiez natura absurdă a goanei oamenilor după perfecțiune și cât de departe pot merge pentru asta. Cu legăturile actuale pe care majoritatea oamenilor le au cu rețelele sociale, oricine poate fi văzut de lume în orice moment și această idee de a trebui să fim versiunea perfectă de cristal a celei care suntem, chiar și atunci când suntem acasă, în baia sau în camera noastră de zi sau în bucătărie, este întruchipată în aceste imagini de femeile care poartă o piele complet acoperită de cristale.”

Catrin – Sujata Setia

„Nu am fost niciodată fotografiată așa până acum… cu toate cicatricile mele, vreau să spun”, mi-a spus Catrin. Asta ne-a făcut pe amândouă să ne gândim care este limita cicatricilor? Cât de mult putem vedea? Devenim cu toții o parte a lumii în care cicatricile trebuie să arate și „frumoase”? Doar cât să le putem folosi pentru a ne aminti că viața noastră este mai bună? Dar nu prea mult… ca să suportăm să ne uităm la ele? Catrin se întorcea dintr-o excursie la schi în Alpii francezi, când frânele antrenorului au cedat și s-a produs accidentul: 96% din corpul ei a suferit arsuri de gradul trei.”

Miss July – Julia Gunther 

„Miss July, Xola, este din seria Calendar Girls. Concursul de frumusețe Miss Calendar Girl a fost înființat în 2015 de Chedino, o femeie trans a cărei tranziție de afirmare a genului o documentez din 2012. Concursurile precum Miss Calendar Girl oferă în mod normal membrilor neconvenționali ai societății sud-africane un mediu sigur, o rețea de suport, și, mai presus de toate, sentimentul de comunitate”.

Rătăcitoarea – Marie Smith

„În 2021, am început să cercetez și să fac fotografii în Brixton care au explorat teme legate de natură, apartenență, identitate și schimbări climatice. Ca femeie de culoare cu rădăcini jamaicane, care trăiește în sudul Londrei, m-am aplecat asupra experienței mele pentru a stabilei ce au însemnat acești termeni pentru mine și practica mea. M-am folosit pe mine ca studiu de caz și am făcut o serie numită The Wanderer, care încununează cercetarea mea. În seriile de fotografii eu sunt Rătăcitoarea care se documentează pe sine în peisaje din Marea Britanie”.

Din seria Avatãra – Stefanie Langenhoven

„Avatãra este un serial personal despre sarcina mea cu al doilea copil, care s-a întâmplat în timpul pandemiei. A fost concepută după ce am avut mai multe avorturi spontane. Avortul spontan este un tip foarte special de pierdere. Te conectezi cu un suflet și îl pierzi din nou fără a-l întâlni efectiv. Esența lor se simțea tangibilă, dar nu le puteam simți fizic niciodată. O conștientizare a crescut în mine cu privire la acest aspect de altă lume al aducerii copiilor în această lume, o conexiune cu acest “celălalt” tărâm. Am creat această serie pentru a face acest tărâm să se simtă mai real pentru mine.”

Safe Haven – Anna Neubauer

„Un copil născut cu albinism este considerat a fi „un blestem de la Dumnezeu”, iar în multe locuri ei nici măcar nu sunt considerați oameni. În mod ironic, persoanele cu albinism sunt vânate pentru părțile corpului lor care pot fi folosite pentru a face poțiuni sau farmece care vor aduce sănătate, noroc, bogăție și chiar puteri supranaturale. Internatul este casa lui Elijah, este locul unde este iubit și unde poate duce în sfârșit o viață normală. Este Raiul lui sigur. Peacemakers for Albinism and Community creează spații sigure pentru copiii tanzanieni cu albinism: ei împuternicesc, înalță și educă”.

Ñaupas – Marisol Mendez

Morenada este unul dintre cele mai populare dansuri din Bolivia. Înfățișează sclavi africani forțați să lucreze în minele de argint din Potosí sau să zdrobească strugurii în podgoriile Yungas, în perioada colonială. Ñaupas înfățișează femeile sclave mai în vârstă. Această imagine aparține seriei Madre. Reunind amintiri din trecut și observații actuale, proiectul explorează influența rasei și a religiei în modelarea percepției și reprezentării femeilor boliviene.”



Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro