Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Postul intermitent – soluția pentru slăbit, mâncând?

7 February 2013

În lumea medicală, descoperirile bune pentru oameni cam pornesc de la șoareci. În cazul acesta, cobailor li s-a interzis să mănânce în anumite intervale orare sau li s-a restricţionat accesul la anumite alimente și beneficiile au curs. Concluzia: oamenii ar face bine să postească și ei din când în când, nu doar în posturile religioase. 

Experimentul pe rozătoare datează de un an şi a relevat un lucru important: obezitatea şi bolile metabolice au o mai mică legătură cu tipul de alimente pe care le mâncăm şi o mai mare legătură cu ritmul în care o facem. Până acum ni se spunea altceva. Ni se recomanda să mâncăm puţin, des şi respectând o rutină zilnică. Acum se pare că regulile se schimbă. În completarea experimentului de mai sus au mai venit câteva completări din partea experţilor în nutriţie.

O bună sănătate este asigurată de un post de tipul “o zi da, o zi nu”. Astăzi mâncăm cât poftim, mâine nu depăşim 600 de calorii. Sau, dacă pare prea dur, o dietă “5 zile după pofta inimii, 2 cu măsură” ar prinde la fel de bine. Rezultatul este creşterea colesterolului “bun”, aducerea hormonului  IGF-1, care facilitează creşterea, la un nivel minim şi creşterea capacităţii de lucru a unor gene care se ocupă cu repararea şi fortificarea ADN-ului. Ceea ce ne apără mai bine de boli neurologice şi metabolice şi scade concentraţia de glucoză şi insulină. În plus, după 8 săptămâni de “post”, putem pierde în greutate între 4,5 şi 13 kilograme.

Haideți, că de flămânzit, de-a lungul istoriei, de nevoie, omul a tot “flămânzit”, n-a avut mereu trei mese pe zi, trebuie să fie în genele noastre și această rezistență. Deci, de ce n-am face-o și de bună voie după unul din cele două modele propuse de oameni (în halate albe) și șoareci? 🙂



Citiţi şi

Dieta Tim Ferriss: cum slăbești cu dieta „slow carb”

Despre post cu Dr. Simona Tivadar: Cum să ții postul fără să te îmbolnăvești

Dacă arată ca un coș, un noduleț, o ulcerație, și nu trece în șase săptămâni, du-te la dermatolog!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,726 views

Your tuppence

  1. Florica / 4 December 2018 13:44

    Pentru slabit eu folosesc thermacuts un supliment din plante.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro