Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Postul intermitent – soluția pentru slăbit, mâncând?

7 February 2013

În lumea medicală, descoperirile bune pentru oameni cam pornesc de la șoareci. În cazul acesta, cobailor li s-a interzis să mănânce în anumite intervale orare sau li s-a restricţionat accesul la anumite alimente și beneficiile au curs. Concluzia: oamenii ar face bine să postească și ei din când în când, nu doar în posturile religioase. 

Experimentul pe rozătoare datează de un an şi a relevat un lucru important: obezitatea şi bolile metabolice au o mai mică legătură cu tipul de alimente pe care le mâncăm şi o mai mare legătură cu ritmul în care o facem. Până acum ni se spunea altceva. Ni se recomanda să mâncăm puţin, des şi respectând o rutină zilnică. Acum se pare că regulile se schimbă. În completarea experimentului de mai sus au mai venit câteva completări din partea experţilor în nutriţie.

O bună sănătate este asigurată de un post de tipul “o zi da, o zi nu”. Astăzi mâncăm cât poftim, mâine nu depăşim 600 de calorii. Sau, dacă pare prea dur, o dietă “5 zile după pofta inimii, 2 cu măsură” ar prinde la fel de bine. Rezultatul este creşterea colesterolului “bun”, aducerea hormonului  IGF-1, care facilitează creşterea, la un nivel minim şi creşterea capacităţii de lucru a unor gene care se ocupă cu repararea şi fortificarea ADN-ului. Ceea ce ne apără mai bine de boli neurologice şi metabolice şi scade concentraţia de glucoză şi insulină. În plus, după 8 săptămâni de “post”, putem pierde în greutate între 4,5 şi 13 kilograme.

Haideți, că de flămânzit, de-a lungul istoriei, de nevoie, omul a tot “flămânzit”, n-a avut mereu trei mese pe zi, trebuie să fie în genele noastre și această rezistență. Deci, de ce n-am face-o și de bună voie după unul din cele două modele propuse de oameni (în halate albe) și șoareci? 🙂



Citiţi şi

Poate ar trebui să facem și noi ce a făcut Michelle Pfeiffer

Povestea cu bătrânica de la supermarket care nu avea chestia aia “verde”

Am fost grasă. La 33 de ani am învățat să mănânc

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,799 views

Your tuppence

  1. Florica / 4 December 2018 13:44

    Pentru slabit eu folosesc thermacuts un supliment din plante.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro