2010, anul de glorie al femeilor voluptuoase

Raluca Dumitrica

19 August 2010

Deşi multe i se pot reproşa anului de criză 2010, femeile cu forme din întreaga lume îl vor ţine minte mult timp de-acum încolo ca fiind anul în care au beneficiat de expunere mediatică favorabilă şi li s-au îndeplinit câteva dorinţe. Importante, am spune, dacă ne gândim că şi-au văzut corpurile plinuţe elogiate public şi au putut să spere că vor găsi în magazine haine moderne, ce n-o să mai arate ca nişte saci cosmetizaţi.

De la ignorare, la spotlight

Tonul l-au dat încă de la finele anului 2009 revistele glossy (Glamour, V Magazine, Elle şi Vogue), care au avut nesperatul curaj de a promova prin intermediul editorialelor de modă trupurile voluptuoase, planturoase chiar, deloc lipsite de frumuseţe şi şarm, ale unor femei radioase şi dezinvolte. O voce puternică, ce a venit în apărarea siluetelor rubensiene, a fost şi actriţa Christina Hendricks, protagonista serialului de succes „Mad Men”, criticată pentru că îşi arată ostentativ, în viziunea criticilor de modă, formele apetisante.

O altă veste bună vine de la celebrul lanţ de magazine Saks Fifth Avenue din Statele Unite ale Americii, care a luat recent decizia de a comercializa in New York articole vestimentare de designer, destinate acestei categorii de cliente, cele plus size. Femei care se încadrează în măsurile americane 14-20, echivalentul măsurilor 18-24 UK sau 46-48/52-54 la noi. Brandurile ce urmează a fi puse pe raft la acest departament sunt Chanel, Dolce & Gabana, Alexander McQueen, Armani, Carolina Herrera, Donna Karan, Oscar de la Renta, Max Mara, Valentino, Michael Kors, Yves Saint Laurent, Fendi si Roberto Cavalli. Colectiile conţin piese pentru sezonul Toamnă-Iarnă 2010/2011.

Tabere adverse

Daca atenţia îndreptată către acest segment de cumpărători a fost primită de presă cu bucurie, oamenii de marketing au văzut în decizia respectivă o speculare, în timpuri economice nefaste, a unei nişe neexploatate, care poate aduce venituri în plus ce vor compensa vânzările slabe de la alte categorii. Păreri contradictorii au avut şi virtualii consumatori care şi-au spus of-ul online. Unii s-au declarat dezamăgiţi de hotărârea Saks, pe motiv că schimbările ar fi trebuit făcute pentru consumatorii plus-size cu portofele low spre medium size. Alţii s-au declarat încântaţi că au acces, în sfârşit, la astfel de articole care au aceeaşi croială ca cele pentru femei slabe. Au fost şi voci care au pus o întrebare legitimă, şi anume în ce fel vor arăta aceste haine de designer, ştiut fiind faptul că articolele de serie nu ţin cont de particularităţile fiecărui corp. De exemplu, dacă un taior (costumul alcătuit din sacou şi fustă ori pantalon) măsura 14 îţi este puţin cam fix, măsura următoare îţi vine caraghios de larg şi lung. Aşadar, aceste cliente nu vor renunţa prea curând la serviciile personalizate de croitorie, preferând să-şi alcătuiască garderoba după…fizicul şi asemănarea lor.

În pofida acestor probleme, un lucru este cert: femeia care iese din standardul impus de industria modei va păşi de-acum încolo mai încrezătoare. Cu atât mai mult cu cât, manevră de marketing sau nu, odată cu vizibilitatea va reveni şi gloria pe care o vor împărţi egal cu suratele mai subţirele.



Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,891 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro