Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cine n-a făcut măcar o pâine de pandemia asta să ridice mâna!

29 May 2020

În fiecare moment, organismul oxidează şi generează radicali liberi care provoacă degenerescenţa celulelor. Unul dintre mijloacele de frânare a acestei oxidări este consumul de alimente care conţin antioxidanţi (în special vegetale), dar şi reducerea aportului caloric zilnic. Aceasta este „reţeta” sănătăţii locuitorilor din Okinawa, Japonia, care bat recordul la longevitate. Și pentru că pâinea face parte din această rețetă de sănătate, iată despre ce reteta de paine de casa este vorba.

Pâine integrală

Previn: diabetul zaharat.

Spre deosebire de pâinea albă şi cerealele industrializate care sunt cel mai adesea ultrarafinate, produsele cerealiere neprelucrate conţin puţine glucide care duc la creşterea nivelului glicemiei în sânge responsabile de apariţia diabetului zaharat. Indexul glicemic al pâinii albe este de 85, iar cel al pâinii complete este de 50.

Bonus: efect de saţietate rapid instalat, care ne face să mâncăm mai puţin. 🙂

Eu frământ un aluat din trei făinuri – integrală de grâu (200 g), integrală de secară (100 g), integrală de ovăz (200 g) – cu 70-100 ml ulei de măsline, și apoi fac colăcei, nu pâine în tavă de cozonac. 🙂 Cu drojdie proaspătă, uscată sau maia, după cum sunt pregătită. Și în care mai pun diverse adaosuri din cele de mai jos pentru a-i spori beneficiile.

Chimen (cui îi place)

Previne: cancerul.

Încă din secolul VII, apiaceele făceau parte dintre plantele care erau cultivate la mănăstiri. Rolul lor este puternic anticanceros capabile să oprească creşterea tumorilor şi să creeze un mediu defavorabil proliferării lor. Chimenul s-a dovedit a fi eficace contra cancerului de sân, colon, plămâni, prostată.

Sfat: înlocuiţi sarea din alimente cu diverse condimente aromatizante.

Ierburi aromatizante (oregano, busuioc, rozmarin, cimbru).

Previn: cancerul, maladiile cardio-vasculare, diabetul zaharat.

Aceste ierburi sunt agenţi anticancer. Cimbrul protejează sistemul cardio-vascular şi încetineşte îmbătrânirea şi pierderea elasticităţii vaselor de sânge, diminuând şi riscul de diabet.

Bonus: cimbrul este şi antiseptic.

Usturoi (dacă suportați aroma)

Previne: cancer, boli cardio-vasculare.

Protejează împotriva substanţelor cancerigene care se formează, de exemplu, pe carnea prea prăjită şi împiedică înmulţirea metastazelor în sânge, stomac, colon, esofag, prostată şi sân. Este un aliat al inimii pentru că determină scăderea în sânge a colesterolului şi scade tensiunea. Bogat în seleniu, stimulează sistemul imunitar.

Bonus: previne indigestia şi constipaţia. Este, de asemenea, şi antiseptic, antibacterian şi diuretic.

Sfat: gătit sau zdrobit în ulei (de măsline de preferinţă), usturoiul este mai bine asimilat de către organism.

Seminţe de in

Previn: cancerul, bolile cardiovasculare, Alzheimer.

Foarte bogate în acizi graşi omega 3, sunt singurele capabile de a restabili în organism echilibrul vital între omega 3 şi omega 6 care ne sunt furnizaţi în exces prin alimentaţia industrială. Graţie efectelor antiinflamatorii, seminţele de in pot preveni maladia Alzheimer. Ele pot, de asemenea, să ajute la încetinirea creşterii tumorilor de prostată.

Sfat: o linguriţă pe zi de seminţe de in sau ulei de seminţe de in (se pot conserva la frigider pentru a evita oxidarea).

Adevărul e că în primăvara asta, din cauza pandemiei de Covid 19, toată lumea a făcut pâine acasă, de n-or fi dat altă întrebuințare rezervelor de făină și de drojdie. În două luni jumate, s-a umplut social media de poze și de rețete. Și nu doar de pâine, din nefericire pentru silueta noastră, ci și de retete de chec. 🙁



Citiţi şi

“Îți dau un pup, de-mi dai un pup!”

Pe 18 mai se lansează platforma globală de wellness 121 tribe

Și China părea departe

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro