Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Criticii de film din LA și New York și-au ales premianții

11 December 2019

Criticii din Los Angeles au decis că lungmetrajul sud-coreean „Parasite”, de Bong Joon-ho, recompensat anul acesta cu Palme d’Or, este cel mai bun film al anului, în timp ce preferatul celor din New York a fost „The Irishman” al lui Martin Scorsese.

Membrii Asociaţiei Criticilor de Film din Los Angeles (LAFCA) s-au întâlnit pe 8 decembrie pentru a alege cele mai bune producţii, realizatori şi actori ai anului 2019.

Thrillerul sud-coreean a fost ales câştigător la trei categorii – „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor” şi „cel mai bun actor în rol secundar” (Song Kang-ho).

Organizaţia este una dintre puţinele de gen care anunţă şi finaliştii.

„Parasite” a fost favorit şi la categoriile „scenariu” şi „scenografie”, unde s-au impus „Marriage Story”, de Noah Baumbach, respectiv „Once Upon a Time in Hollywood” (Barbara Ling). „The Irishman” a fost al doilea la titlul de „cel mai bun film”.

LAFCA a premiat deseori filme străine drept cele mai bune producţii ale anului. Între acestea – „Roma”, „Amour” şi „Crouching Tiger, Hidden Dragon”, toate trei nominalizate apoi la Oscar. Anul acesta, criticii din Los Angeles au ales drept

cel mai bun film în limbă străină „Dolor y gloria” al lui Pedro Almodóvar (finalist „Portrait de la jeune fille en feu” al lui Céline Sciamma),

iar Antonio Banderas, care interpretază rolul principal, a fost desemnat cel mai bun actor (finalist Adam Driver, pentru „Marriage Story”).

Cea mai bună actriţă a fost aleasă Mary Kay Place, pentru „Diane” (finalistă Lupita Nyong’o, pentru „Us”),

cea mai bună actriţă în rol secundar – Jennifer Lopez, pentru „Hustlers” (finalistă Zhao Shuzhen, pentru „The Farewell”),

cel mai bun film de animaţie – „J’ai perdu mon corps” (finalist „Toy Story 4”),

cel mai bun documentar – „American Factory” (finalist „Apollo 11”),

cea mai bună imagine – „Portrait de la jeune fille en feu” şi „Atlantique” (Claire Mathon),

cel mai bun montaj – Todd Douglas Miller, pentru „Apollo 11”,

cea mai bună coloană sonoră – Dan Levy, pentru „J’ai perdu mon corps”.

Criticii de film din New York (New York Film Critics Circle) au ales pe 4 decembrie „The Irishman” drept cel mai bun film al anului, iar Benny şi John Safdie au fost desemnaţi câştigători la categoria regie pentru „Uncut Gems”.

Banderas a fost desemnat şi aici cel mai bun actor, pentru rolul din „Dolor y gloria”,

Lupita Nyong’o s-a impus la categoria „cea mai bună actriţă” pentru rolul din „Us”,

cel mai bun scenariu a fost desemnat „Once Upon a Time in Hollywood” al lui Quentin Tarantino,

Joe Pesci a fost câştigător al categoriei „cel mai bun actor în rol secundar”, pentru interpretarea din „The Irishman”,

iar Laura Dern, cea mai bună actriţă în rol secundar, pentru „Marriage Story” şi „Little Women”.

„J’ai perdu mon corps”, premiat la festivalul de la Annecy de anul acesta, a fost ales şi pe coasta de Est cel mai bun film animat al anului.

A coincis şi câştigătorul categoriei „cea mai bună imagine” – „Portrait de la jeune fille en feu”.

Cel mai bun film de debut a fost ales „Atlantique”, de Mati Diop, „Parasite” s-a impus la categoria „film în limbă străină”, iar „Honeyland”, la „documentar”.

Săptămâna trecută, National Board of Review a anunţat că a ales „The Irishman” drept cel mai bun film al anului şi pe Quentin Tarantino cel mai bun regizor.

Citiți și Marii favoriți la Globurile de Aur 2020



Citiţi şi

«Korean Dream» – Parasite

Câștigătorii Globurilor de Aur 2020

Marii favoriți la Globurile de Aur 2020

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro