Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum ar arăta săracii în haine Burberry… De neînchipuit!

12 September 2018

V-ați întrebat vreodată unde se duc toate mărfurile de lux, toate minunățiile după care plâng ochii și sufletul femeilor abonate la “window shopping”, după ce sunt înlocuite, invariabil, implacabil, inevitabil, de noile colecții? Da, toate rochiile, pantofii, bijuteriile, ceasurile, gențile, bluzele, fustele, lenjeria intimă, ciorapii fini și eșarfele mătăsoase nevândute nici cu reducerile de sfârșit de sezon, oricum nu prea generoase? Nu plângeți: sunt distruse încât să nu mai poată fi folosite de vreo femeie pe lumea asta sau incinerate…

Din ciclul “lumea în care (am ajuns să) trăim” 

Celebra firmă britanică de modă Burberry a anunțat recent că nu va mai arde bunuri de lux nevândute pentru a-și proteja marca, un obicei frecvent folosit în acest segment al industriei de modă. În 2017, Burberry a distrus prin ardere sau deteriorare marfă nevândută de aproape 50 de milioane de dolari! De ce? Pentru a împiedica vinderea produselor de lux la prețuri mici, pentru ca ele să nu ajungă „pe mâini greșite”. Ajung în schimb în mediu, poluându-l. O altă promisiune făcută publică este aceea că Burberry, la fel ca Versace, Gucci și Stella McCartney, nu va mai folosi blănuri naturale, cum ar fi cele de nurcă și raton, măsură care a fost salutată imediat de militanții pentru drepturile animalelor.

Descoperirea deșeurilor produse de Burberry în iulie anul acesta a apărut la numai câteva luni după ce Cartier și Montblanc au recunoscut și ei că o parte dintre ceasurile nevândute au fost distruse din același motiv. De atunci, s-a creat o adevărată mișcare de conștientizare tot mai largă a publicului cu privire la deșeuri și impactul lor asupra mediului.

burberry

Un trenci Burberry poate costa și mai mult de 2.500 de lire sterline…

Sursă foto: twitter.com

„Luxul modern înseamnă să fii responsabil din punct de vedere social și ecologic”, a declarat, învins de evidențe, directorul executiv al Burberry, Marco Gobbetti. Prin urmare, promisiunile sună așa: se va încerca reutilizarea, repararea, donarea sau reciclarea produselor nevândute, în același timp cu adoptarea unei strategii de a scoate colecții mai puține și mai bine direcționate, fapt care ar trebui să contribuie la reducerea stocurilor excesive. Burberry deja colaborează cu compania de lux sustenabil Elvis & Kresse pentru a transforma 120 de tone de articole de îmbrăcăminte din piele în noi produse în următorii cinci ani.

Ce efect au avut aceste întâmplări?

Analistul francez Luca Solca a declarat că anunțul Burberry ar putea face presiuni asupra altor nume de lux pentru a fi mai transparenți în privința modului în care se ocupă de bunurile nevândute.

„Preocupările legate de durabilitate devin încet, dar sigur, din ce în ce mai relevante pentru consumatorii de bunuri de lux”, a spus el. Unele grupuri de lux oferă vânzări cu preț redus angajaților și jurnaliștilor pentru a limita pierderile. Atât Kering, proprietarul Gucci și Alexander McQueen, cât și LVMH, proprietarul Louis Vuitton, Celine, Christian Dior și Givenchy, au refuzat să comenteze. Chanel a declarat că a făcut tot ce-i stă în putință pentru a evita distrugerea stocurilor, inclusiv vânzarea de articole din colecții anterioare angajaților și partenerilor și începerea producției pe mărfuri doar după ce a primit comenzi de la cumpărători.

Dacă credeți că numai brandurile de lux comit această crimă împotriva mediului, vă înșelați. Toată lumea produce prea mult. H & M, cel de-al doilea cel mai mare comerciant de modă din lume după Inditex, a recunoscut arderea stocurilor greu vandabile, dar numai atunci când marfa este deteriorată sau, de exemplu, are niveluri ridicate de substanțe chimice. La sfârșitul lunii mai, grupul suedez a avut o gestiune în valoare de 4 miliarde de dolari de marfă ieșită din uz, pe care spunea că speră să o vândă. Dacă nu, deja știm, incineratoarele le așteaptă…



Citiţi şi

Gazarea cea de toate nopțile

Uriașele pălării de soare din 2018

Cum i-ar fi stat cu un pai în gură?…

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
2,810 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro