Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Maybe she’s born with it. Maybe it’s Maybelline

23 May 2019

Dacă te uiți la istoria de peste 100 de ani a producătorului de cosmetice Maybelline, constaţi cu oarecare surprindere că nimic fundamental nu s-a schimbat în industria frumuseții. Și azi, ca și în urmă cu peste 100 de ani, femeile îşi doresc gene dese, lungi, sprâncene frumos conturate şi o piele cât mai aproape de perfecțiune. Iar dacă un brand rămâne pe piață un veac de vreme și peste, ce alt motiv mai bun pentru a-i acorda o șansă ca să-ți arate ce poate.

Dar mai întâi să vedem cum s-a construit în timp imaginea brandului și încrederea femeilor în produsele de înfrumusețare ce-i poată numele.

Anii 1915-1920

În 1915, o tânără pe nume Mabel Williams, a creat un amestec de praf de cărbune şi vaselină, pe care l-a folosit pentru a reface lungimea propriilor gene, afectate în urma unui accident. Fratele ei, Tom Lyle Williams, a simţit potenţialul ideii şi a realizat un produs, fără cărbune de data aceasta, destinat comercializării. Denumit Lash-Brow-Ine, era comandat prin poștă și a devenit popular. Se pare că femeile și-au dorit dintotdeauna sprâncenele Carei Delevingne… 🙂 După acest succes, Tom a botezat noua companie Maybelline (din Mabel şi Vaseline) și își recomanda produsele ca fiind sigure, “pure și inofensive”.

Anii 1930

Până în anii ’30, aşa-numitul “eye lash darkener” devenise un fenomen, iar Maybelline îl comercializa într-o formă de prăjitură, cu pensula pentru aplicare separat. Acesta apăruse într-o perioadă în care existau zvonuri despre un produs concurent, Lash Lure, că ar fi provocat orbirea mai multor femei. De aceea, Maybelline a avut grijă să informeze clienţii că produsele sale nu conțin coloranți și nu prezintă niciun pericol.

Tot în anii ’30, deveniseră la modă creioanele pentru sprâncene şi fardurile pentru pleoape și apăruse primul tutorial de machiaj. Compania a produs o serie de reclame, apărute în revistele pentru femei, în care actriţa Betty Grable explica procesul de aplicare în trei paşi. Foarte interesant este faptul că, în timpul Marelui Crah Financiar, femeile nu-și permiteau o rochie nouă, dar cu siguranță își permiteau un nou fard de pleoape. Sună familiar, nu? 🙂

Perioada 1940-1950

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial şi în anii de după, Maybelline a introdus pe piaţă fardurile luminoase de pleoape şi liner-ul lichid. În 1959, compania a lansat primul său mascara “automat”, cu o perie spiralată introdusă într-un tub, după Helena Rubinstein care fusese prima pe piață cu acest produs. Numele său: Magic Mascara. Tot în această perioadă, Maybelline a început să îşi exporte produsele şi în alte ţări.

Perioada 1960 – începutul anilor ‘70

În acest moment al existenţei sale, după cum vedeți în imaginea de mai sus, Maybelline era regina produselor de machiaj pentru ochi. În 1971, compania şi-a cimentat poziţia pe piaţă prin lansarea celebrei Great Lash Mascara, renumită pentru nuanţele sale de roz şi verde. Spre finalul anilor ’60, compania a fost vândută către Schering-Plough.

Anii ‘70

În 1974, compania a lansat primele produse pentru buze: Kissing Sticks, Kissing Koolers şi Kissing Potion. Se pare că sărutul era o chestiune foarte importantă în acea perioadă.

Anii ‘80

Maybelline a început să ofere o gamă completă de produse, care includea rujuri şi fonduri de ten. Lynda Carter, cunoscută pentru rolul din serialul Wonderwoman, a fost cea care a promovat produsele Maybelline în mai multe campanii, deschizând era actrițelor ca imagine de brand.

Anii ‘90

În 1990, Maybelline şi-a schimbat din nou proprietarul, fiind preluată de firma de investiţii Wasserstein Perella & Co. Tot atunci a luat naştere şi unul dintre cele mai cunoscute sloganuri ale vremii: “Maybe she’s born with it. Maybe it’s Maybelline”. Christy Turlington a fost brand ambassador-ul preferat în anii ’90, cu apariţii în mai multe reclame TV.

În 1996, L’Oréal achiziționează Maybelline, pe care îl deţine în portofoliu şi în prezent. În ultimii 20 de ani, compania a fost promovată de mai multe vedete internaţionale ca Jourdan Dunn, Adriana Lima, Freja Beha Erichsen, Gigi Hadid, Jessica White, Charlotte Free sau Shu Pei Qin, şi a fost partenerul multor evenimente de modă din întreaga lume.

Sursa



Citiţi şi

O eroină tandră și pacifistă – Wonder Woman

Marc Jacobs s-a căsătorit cu iubitul său

Surorile Hadid – niște fete cu carte

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
210 views

Your tuppence

  1. Despre secretele vitalității cu Joyce CARPATI (86) - Catchy / 6 June 2019 9:13

    […] solară pentru piele sensibilă. Este minunată. De asemenea, mai cred şi că rujul de la Maybelline este minunat. Crema de noapte este precrisă de doctorul meu. Îmi place pudra de la Chanel, o […]

    Thumb up 0 Thumb down 0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro