Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Nu de empatie aveau nevoie angajații instituțiilor de stat, ci de profesionalism

31 July 2019

Mă tot uit la știri de câteva zile încoace. M-a șocat şi înfuriat cazul adolescentelor de la Caracal. M-a lăsat fără cuvinte, nu reușeam să gândesc. Şi totuși, cuvântul pe care l-am auzit si citit cel mai des, a fost “empatie”!

Operatorii de la 112 nu au dat dovada de empatie, polițistul nu a dat dovada de empatie, procurorul etc.

Eu văd situația cam aşa. Empatia la români e milă. Da, milă. Ţi-e milă de un om şi cumva ţi se activează spiritul civic si moral şi sari în ajutor.

Ok, eşti sau nu eşti milos. Dar eu nu văd o legătură – sau, dacă o văd, e mult prea mică – între empatie/milă şi profesionalism.

Operatorul 112, polițiștii, procurorii nu trebuie să fie empatici. La interviu, cel puţin în România, nu ţi se evaluează capacitatea empatică, nu eşti supus la vreun test în care ţi se calculează gradul de milă pe care îl manifeşti faţă de situaţii şi persoane.

Nu de empatie, după părerea mea, aveau nevoie angajații instituțiilor de stat, ci de profesionalism. De “îmi cunosc şi iubesc meseria şi o să fac tot ce îmi stă în putință să rezolv situația”.

Hai, poți să nu îţi iubești neapărat meseria, dar este absolut necesar să ştii ce faci.

Poți să nu fii empatic, poate uneori, în anumite meserii, e chiar mai bine.

Profesionalismul, adică sunt pe locul ăsta pentru că sunt capabil şi pentru că am dovedit-o, sângele rece şi capacitatea impecabilă de a lua decizii în situații de urgenţă pot salva un om.

Ştii legea, cunoşti impecabil procedurile, ai participat la simulări pe care le-ai trecut cu brio, deci, eşti oricând pregătit să intervii.

Mila poate face prea puţin, ăsta nu era un caz social în care luai decizii cu conotaţii emoționale!

Ăsta era un caz în care, repet, era nevoie de sânge rece, luciditate, calm, capacitate înnăscută sau dobândită de problem-solving, cruzime, chiar.

Trebuie să rămâi rațional pentru a lua decizii corecte.

Citiţi şi A.M.: “Veniţi repede că mi-e frică, vă rog, vă rog!”

Trebuie să fii prompt în intervenţie, să faci orice, să rişti orice, să cauţi soluții chiar şi acolo unde nu sunt!

Aşa că, milă să îţi fie de bătrânica care e amendată pentru că vinde flori, în timp ce adolescentele sunt omorâte cu sânge rece.

Pentru restul situațiilor, eu aş folosi alți termeni.

Incompetență, aroganţă, neprofesionalism.

Dar românul mai face o cruce, că oricum Dumnezeu cel sfânt a decis ca drumurile să se înfunde, să nu se poată fi localizată copila, iar noi, fiindcă suntem niște empatici, așteptam ca astrele să se alinieze şi să ajute o fiinţă umană care era infinit mai lucidă şi mai competentă decât cine trebuia să fie lucid şi competent!

Guest post by Andreea Radu

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



views




Citiţi şi

Vlad Mixich: Trebuie să vă povestesc asta!

De ce te iubesc

Je suis Joker – o campanie care nu va exista

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Belle dImagination / 5 August 2019 14:46

    Empatia nu presupune milă. Empatia înseamnă compasiune.
    Mila e atunci când încerc să mă simt mai bine că sunt într-o situaţie dată prin raportarea la ”tine” sau măcar la situaţia ”ta”.

    Compasiune înseamnă atunci când generez suficientă energie ca să fac ceva cu ea, în ajutorul cuiva.
    Ca atare, profesionalismul ar trebui să includă o bună doză de empatie.
    Victimele unor agresiuni n-au nevoie de milă. Au nevoie de empatie şi au nevoie de ajutor.

    0
    0
    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro