Cum ar arăta mașinile din ziua de azi dacă nu ar fi existat femeile? V-ați întrebat vreodată? Vă spunem noi! Nu ar avea ștergătoare și nici semnalizatoare. Într-o lume a motoarelor, dominată de bărbați, femeile au fost cele care au venit – în mod surprinzător și salvator – cu ideile practice. Iată-le pe cele care au revoluționat industria auto!
Fermier, agent imobiliar și om de știință, Mary Anderson este cea căreia trebuie să-i acordăm credit pentru inventarea ștergătoarelor. Nu erau ca ștergătoarele din zilele noastre și evident, nici senzor de ploaie nu aveau. Invenția lui Mary Anderson a fost patentată în 1903. Sistemul inventat de ea includea un levier în habitaclu care acționa o lamelă de cauciuc afară, pe parbriz. O contragreutate asigura contactul permanent dintre ștergător și geam. În anii ’20, după ce patentul său a expirat, producătorii auto au început să folosească sistemul ca dotare standard pe autovehicule.
Mary Barra, o altă Mărie cu… aceeași pălărie, a fost prima femeie designer de exterioare din industria auto. Ulterior, a devenit și prima femeie CEO într-o companie auto, General Motors. În 2014, Forbes i-a găsit un loc în topul celor mai puternice femei din lume. Și revista Fortune a inclus-o într-un clasament similar, pe prima poziție.
Aveți obiceiul să semnalizați atunci când schimbați direcția de mers? Ar fi bine să o faceți. Dacă legea vă obligă să vă anunțați intenția, trebuie să știți că este meritul (sau vina) unei actrițe. Florence Lawrence a fost actrița de film mut, care a inventat semnalizatoarele de direcție și o avertizare având la bază un principiu mecanic. De fiecare dată când șoferul acționa pedala de frână, în bara din spate apărea un semn STOP. Din păcate, nu a patentat niciuna dintre invenții și nu a câștigat niciodată bani de pe urma ideilor sale.
Diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei fete. Dar nici mașinile nu-i sunt dușmani. Helene Rother a fost, inițial, designer de bijuterii. Desena inele, coliere, brățări. De aici până la interioare de mașini, a fost un singur pas. Și un popas în studiourile Marvel, unde a fost chemată să lucreze la benzi desenate. Helene Rother a fost remarcată de un manager General Motors și angajată să conceapă interioare de lux, într-un birou din Detroit, Michigan.
Michelle Christensen răstoarnă mitul blondelor frumoase, dar mai puțin înzestrate. Este prima femeie din lume care a desenat un supercar. Este vorba despre noua Acura NSX. Michelle are 36 de ani și a ajuns în industria auto chiar înainte de a-și termina studiile. Primul său mare proiect este bestia NSX, o sportivă de lux cu 3 motoare electrice și un V6 twin-turbo, capabile să dezvolte împreună 573 de cai putere.
Pe Elena o găsiți la MissAuto.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Într-o parcare, dintr-o privire știi cine conduce mașina
Eu și Honey (mașina mea, nu iubitul meu)
Topul celor mai sexy nume de mașini
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.