Bani. Faimă. Curaj. De asta este nevoie pentru a te califica în clasamentul celor mai puternici influențatori de pe internet făcut de Forbes. Conținutul lor convingător, adesea ciudat, este consumat de milioane – iar cele mai importante mărci din lume (de haine, mașini, gadgeturi, parfumuri, creme, balsam de buze sau produse make up) cheltuiesc cu bucurie milioane pentru a-l sponsoriza.
Revista Forbes a făcut un top al creatorilor de conținut pentru 2022 ce cuprinde 49 de oameni și un câine! Care, împreună
- au o vârstă medie de 31 de ani,
- adună 1,9 miliarde de urmăritori (20% din aproape 8 câte are planeta, dar dacă îi socotim doar pe cei peste 14 ani, procentul e mai mare) pe Instagram, TikTok și YouTube și
- au câștigat 570 milioane de dolari în 2021.
De exemplu, Charli D’Amelio, care se află pe locul al doilea pe lista noastră. Alături de sora ei Dixie (nr. 21 în listă), tânăra de 18 ani a transformat videoclipuri scurte de dans auto-filmate într-un imperiu. Charli are 145,5 milioane de urmăritori pe TikTok. Asta e faima. Ea are propriul parfum (Born Dreamer), o companie de îmbrăcăminte (Social Tourist, în parteneriat cu Hollister de la Abercrombie & Fitch), plus un fond de capital de risc în stadiu incipient. Asta înseamnă să ai nerv. Ea a câștigat 17,5 milioane de dolari anul trecut, iar sora ei a băgat în buzunar alte 10 milioane de dolari. Sunt bani serioși.
De la #1, MrBeast (Jimmy Donaldson) cu 54 de milioane câștigate în 2021 și 162 milioane de urmăritori, la #23, copilul de 11 ani Ryan Kaji, cu 33,2 milioane urmăritori și un câștig de 27 milioane de dolari în 2021, la #43 Lyn Yamada Davis (Lynja pe rețelele sociale) cu 16,6 milioane urmăritori și un câștig de 170.000 de dolari în 2021, care a pornit la 66 de ani să cucerească internetul cu lecțiile de gătit. 🙂 Cățelul Bunny, #45, are 9,3 milioane de urmăritori și a câștigat pentru stăpânii lui 1 milion de dolari anul trecut. După el mai urmează încă 5 oameni în acest top și alte miliarde poate mai săraci decât el.
Cum s-a făcut clasamentul
Pentru a separa grâul de pleavă într-o industrie afectată de auto-promovare și spam, am evaluat fiecare creator în trei categorii: câștiguri, influență și antreprenoriat. Cifrele privind câștigurile sunt pentru calendarul 2021 și sunt estimări Forbes. Influența se măsoară nu doar numărul mare de urmăritori, ci și implicarea acestora, așa cum este indicat de aprecieri, distribuiri și comentarii. Pentru numărul de urmăritori, am însumat urmăritorii de pe platforme. Acest număr include persoanele care urmăresc creatorii pe mai multe platforme. În cele din urmă, fiecărui creator i s-a acordat un rang de antreprenoriat între 1 și 3, recompensând oamenii care au fondat companii, au început magazine de investiții sau au structurat altfel tranzacții în moduri creative și profitabile.
Citiţi şi
Despre respect, responsabilitate și sprijin reciproc dincolo de tastatură și celebritate
Despre farmecul burghez al discreției
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.