Și în prag de 2020, consumul de conținut tv în România rămâne ridicat, în ciuda creșterii tot mai mari a consumului de Internet. Românii care apelează la consumul de TV petrec în fața televizorului, în medie, 3,3 ore în timpul săptămânii și 3,7 ore în zilele de sfârșit de săptămână, potrivit unui studiu dat publicității vineri. Acesta arată că tinerii se uită la TV, în medie, cu o oră mai puțin decât cei în vârstă. Iar dacă ar fi să plece pe o insulă pustie, cu acces la un singur canal TV, peste un sfert dintre respondenți aleg Pro TV.
Studiul despre consumul de TV și video în România, în 2019, a fost publicat de SES Astra România, parte a SES, operator internațional de sateliți, care realizează acest studiu din 2015 în fiecare an.
Ediția din 2019 a studiului se bazează pe interviuri cu 401 persoane, interviuri realizate, în iunie a.c., de Mercury Research. Eșantionul este redus ca dimensiuni, dar autorii îl descriu drept reprezentativ. Eșantionul este format din persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV.
Raportul SES afirmă că românii urmăresc, în continuare, mai mult formatul clasic de televiziune, TV liniar, decât video online. Televizoarele nu se împuținează, susține studiul, ci devin mai mari și mai performante. Aproximativ unul din trei români (36%) și-ar schimba furnizorul de servicii pentru că au o ofertă mai bună de canale HD și Ultra HD.
Printre multe altele, studiul a revelat că numarul de televizoare mediu din gospodăriile românilor este de 2,5. 73% dintre respondenți au televizoare HD sau Full HD, 18% dintre ei au televizoare Ultra HD, în timp ce aproape jumătate, 48%, au televizoare cu rezoluție standard (SD), ceea ce înseamnă că mai e loc destul pentru vânzările de televizoare HD, full HD sau Ultra HD.
Numărul celor care dețin un smart TV a crescut cu 11% față de aceeași perioadă din 2017. De la 44% a ajuns la 55%!
Referitor la tipul de conținut tv consumat de români, se pare că știrile rămân în top: 82% dintre români consumă știri la tv. Consumul este mai mare în mediul rural decât în cel urban: 86% dintre românii de la țară urmăresc știri la televizor, față de doar 78% din cei de la oraș.
E adevărat, la oraș se consumă mai multe documentare, 65%, față de doar 47% în mediul rural.
Filmele sunt al doilea conținut cel mai urmărit, după știri: 71% dintre români se uită la acest tip de conținut tv.
Femeile urmăresc mai multe știri, programe de divertisment, seriale și talk-show-uri, față de bărbați, care urmăresc mai mult sport: 62% vs. 25%.
Ce spune studiul despre timpul petrecut în fața TV (evaluarea fiind făcută pe un eșantion de persoane adulte care apelează la servicii TV): în 2019, în medie, un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore.
Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.
Dacă ar fi pe o insulă pustie cu acces la un singur canal, ce post ar alege respondenții?
ProTV – 27%
Antena 1 – 9%
Kanal D – 8%
TVR 1 – 5%
HBO – 4%
Despre consumul video online:
2,5 ore pe zi – timpul petrecut în medie pentru conținut video online sau descărcat
jumătate dintre respondenți folosesc telefonul pentru consum video, 27% – laptop/PC, 27% – video online pe TV
Platforme pe bază de abonament folosite cel mai mult, potrivit respondenților:
Netflix – 22% (2% în 2017)
HBO Go – 15% (4% în 2017)
Așadar au crescut enorm platformele de streaming online, urmarite pe televizor smart sau nu, mai degraba decat pe telefon mobil sau laptop. 45% dintre respondenți spun că au acces la servicii de conținut video (7% în 2015, 21% în 2017).
Citiţi şi
Ce trebuie să conțină garderoba de sport a unei femei active
Măsuri de prim-ajutor și prevenție în cazul accidentărilor din sfera ortopedică
11 hobby-uri care sunt la modă în România în 2024
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.