Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

”Telefonul Vârstnicului” – 0800 460 001

28 January 2020

“Telefonul Vârstnicului”, prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România, a înregistrat pe parcursul anului 2019 aproape 10.000 de apeluri, iar peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare.

La 1 ianuarie 2019, în România trăiau peste 3,6 milioane de persoane cu vârsta mai mare 65 de ani, iar ritmul îmbătrânirii populaţiei ne plasează pe locul 2 între țările europene.

Proiectul “Telefonul Vârstnicului”, inițiat de Fundaţia Regală Margareta a României în 2015, este o soluţie la problema îmbătrânirii populaţiei, care vizează creşterea calităţii vieţii persoanelor de peste 65 de ani. În patru ani au fost înregistrate peste 40.000 de interacţiuni telefonice, iniţiate de aproape 7.100 de apelanţi unici. Din analiza interacţiunilor telefonice, reiese izolarea socială a bătrânilor – 43% dintre apelanți locuiesc singuri, că majoritatea (25%) au între 70 – 80 de ani și și că circa 70% dintre apeluri vin din mediul urban, din toate orașele țării.

De ce sună

  • nevoia de informaţii practice şi utile despre diverse servicii dedicate lor (37%)
  • cererea de îngrijire la domiciliu sau sprijin practic, venită din partea vârstnicilor cu diverse grade de dependenţă (30%)
  • nevoie de sprijin emoţional şi socializare (8% în 2019)

”Telefonul Vârstnicului” – 0800 460 001 – poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00, şi sâmbăta, între 08.00 – 16.00.

Linia poate fi accesată şi de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.

Cu o activitate de 30 de ani, Fundaţia Regală Margareta a României sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii.



Citiţi şi

Dana Războiu: “de ce când suntem mai nefericite, nu lăsăm pe nimeni să vadă asta?”

Eu pot confirma că există fericire după abuz

Femeile sunt de vină

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro