Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

26 de motive pentru boicotarea referendumului

28 September 2018

Mihali1) Pentru că nu există mărturii fotografice sau scrise ale muncii celor 80.000 de voluntari care au strâns 3.000.000 de voturi;

2) Pentru că nu există mărturii fotografice sau scrise ale validării de către fiecare primărie a celor 3.000.000 de voturi;

3) Pentru că nu există mărturii scrise privind durata campaniei de strângere de semnături şi respectarea termenelor legale privind această durată;

4) Pentru că nu există nici măcar o singură semnătură din cele 3.000.000 care să fi fost invalidată pentru că cineva ar fi uitat să fi trecut scara sau etajul pe care locuieşte, aşa cum s-a întâmplat cu miile de semnături anulate în campania „Fără penali în funcţii publice” ;

5) Pentru că statistic este cu neputinţă ca din zecile de mii se semnături anulate pe listele „Fără penali în funcţii publice”, nici măcar una să nu se fi aflat şi pe listele Cpf;

referendum

6) Pentru că referendumul este organizat de o persoană condamnată definitiv pentru fraudarea unui referendum;

7) Pentru că în absenţa garantării condiţiilor tehnice, materiale şi logistice de exercitare a unui drept democratic, invocarea condiţiilor politice şi legale este doar o formă fără fond, un simulacru uşor de deturnat înspre alte scopuri;

8 ) Pentru că guvernul nu s-a poziţionat ca instanţă neutră a cărei misiune principală este organizarea în cele mai bune condiţii materiale, logistice şi legale a referendumului, dintre care trebuie amintite :

a. Reglementarea timpilor de emisie pentru susţinătorii, respectiv pentru opozanţii iniţiativei ;

b. Reglementarea spaţiilor de afişaj public pentru materialele care promovează sau, dimpotrivă, contestă iniţiativa ;

c. Asigurarea măsurilor de ordine publică pentru a evita distrugerea materialelor sau agresiunea persoanelor responsabile cu afişajul ;

9) Pentru că guvernul a decis organizarea referendumului pe durata a două zile, sporind suspiciunile în privinţa posibilităţilor de fraudare a scrutinului;

10) Pentru că guvernul a decis să nu utilizeze sistemul informatic pentru prevenirea votului ilegal (SIMPV), deşi acest sistem şi-a dovedit eficacitatea la ultimele scrutinuri, întărind suspiciunea privind intenţia puterii de a frauda procesul electoral;

11) Pentru că Puterea (guvern şi parlament) nu a ascuns nici măcar o clipă intenţia de a se poziţiona partizan şi de a susţine una dintre cele două opţiuni;

12) Pentru că Puterea nu a făcut niciun efort de a asigura o informare corectă cu argumentele juridice, sociologice, economice, psihologice sau de altă natură privind mizele referendumului, încurajând un echivoc dăunător unei atmosfere sănătoase în societate;

13) Pentru că data aleasă pentru referendum (într-un moment de criză de legimitate a şefului partidului de guvernământ) şi modalităţile decise de Putere pentru organizarea lui ne îndreptăţesc să credem că el slujeşte alte obiective decât cele dorite de semnatarii listelor CpF;

14) Pentru că, până la această oră, guvernul şi autorităţile centrale nu au anunţat niciun fel de măsuri privind monitorizarea desfăşurării referendumului;

15) Pentru că cele două părţi angrenate în dialogul privind iniţiativa nu au fost tratate niciodată cu echidistanţă şi cu aceeaşi deferenţă de Putere;

16) Pentru că guvernul şi reprezentanţii Puterii nu s-au poziţionat nici măcar o singură dată în favoarea dialogului, a a respectului reciproc, a toleranţei;

17) Pentru că Puterea şi instrumentele sale mediatice şi propagandistice au încurajat propagarea unei atmosfere de ură, de intoleranţă, de violenţă discursivă şi de discriminare;

18) Pentru că Puterea a permis, fără să investigheze şi să sancţioneze, utilizarea de materiale propagandistice mincinoase, homofobe şi discriminatorii;

19) Pentru că Puterea nu respectă principiile constituţionale ale laicităţii, organizând adunări politice în biserici şi mobilizând clerul pentru cauza referendumului;

20) Pentru că Puterea creează, prin acest referendum, precedentul periculos al restrângerii unor drepturi pentru o parte dintre cetăţenii României;

21) Pentru că Puterea tolerează şi încurajează, cu doar trei luni înainte de preluarea preşedinţiei Consiliului Uniunii europene, un discurs violent antioccidental şi contrar intereselor strategice ale României;

22) Pentru că dacă există 100 de motive pentru care trebuie organizată o consultare publică în România, fabricarea urii şi restrângerea drepturilor pentru o parte din cetăţenii acestei ţări nu se află printre cele 100 de motive;

23) Pentru că Puterea condusă de o persoană condamnată definitiv pentru fraudă electorală şi de oameni cu o moralitate îndoielnică în privinţa chiar a vieţii lor personale nu pot să promoveze ei înşişi, decât prin minciună şi impostură, o linie morală precum aceea care face obiectul dezbaterii publice;

24) Pentru că, indiferent de soluţia pe care o va avea referendumul, efectul obţinut de el va fi nesemnificativ – şi pe termen scurt, şi pe termen lung – în raport cu necesităţile arhitecturii constituţionale şi legislative ale ţării, dar şi cu problemele grave ale familiei tradiţionale (migraţia, abandonul copiilor, violenţa familială);

25) Pentru că, indiferent de soluţia pe care o va avea referendumul, el va lăsa în urmă o societate sfâşiată, zdrenţuită şi vlăguită de o dezbatere inutilă, inoportună, pierzându-şi şi puţinul de încredere în sine şi de respect reciproc; felul în care Puterea propune şi organizează aceasta iniţiativă seamănă cu intervenţia unui felcer beat cu un cuţit ruginit pe corpul plin de răni al unei societăţi deja slăbite şi suferinde;

26) Pentru că, în sfârşit, scopul suprem al unei guvernări este crearea condiţiilor pentru înţelegere, coeziune, pace socială şi nicidecum, aşa cum face Puterea actuală, propagarea urii şi falsificarea grosolană a agendei publice pentru salvarea de la închisoare a unui singur om.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Patria simulării generalizate

Jos paranoia!

Câteva neînțelegeri în marginea referendumului

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
854 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro