India devine pe zi ce trece o piață tot mai atractivă pentru brandurile de lux. Motivul? Situația economică stabilă și promițătoare, dar și o perspectivă optimistă asupra potențialului unei țări ce poate scrie următorul capitol important din istoria luxului. Acesta este rezumatul celei de-a doua conferințe organizate anul acesta în India – The CII-ET Dialogue on luxury, iar accesul brandurilor de lux pe piaţa indiană, deşi momentan îngreunat de sistemul fiscal, promite să devină foarte curând realitate.
De ce este India atât de importantă? În principal, pentru numărul foarte mare de persoane din clasa socială înaltă, cu venituri exorbitante, care se declară consumatori de lux și exclusivităţi: trei milioane de miliardari! cu o putere de cumpărare fabuloasă. Iar până în 2015, numărul celor cu venituri de peste 1 milion de dolari pe familie se va dubla. Mulți dintre aceștia sunt tineri consumatori ce abia fac cunoștință cu fața frumoasă a vieții și mai ales cu brandurile care le pot completa statutul de privilegiaţi. Mumbai, Delhi și Bangalore nu sunt singurele oraşe interesate de bradurile de lux, şi Burberry, Jimmy Choo, Hermès ori Gucci visează la ziua în care porțile unei pieţe libere de taxe imposibile se vor deschide larg. Produsele și serviciile de lux sunt doar o oglindă a aspirațiilor și nevoilor globale. Urmând exemplul Chinei, un alt paradox, cu o piață nouă, dar foarte puternică, India se va înscrie cu siguranţă în rândul țărilor pentru care luxul nu este un vis fără substanță, ci un mod de viață.
Citiţi şi
Cea mai proastă din curtea școlii
Există o panteră (Cartier) pentru fiecare femeie
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.