Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce crede autorul spotului cu Mihai Șora

11 October 2019

În ultima săptămână, unul dintre subiectele cele mai dezbătute din online a fost spotul publicitar realizat pentru eMag de agenția de publicitate Papaya, în care filosoful Mihai Şora este personajul central. Wallstreet.ro a realizat un interviu cu şeful agenţiei, Robert Tiderle, pentru a afla câteva răspunsuri.

Wallstreet.ro: De ce consideră că românii critică un clip realizat de o companie privată, pentru un client privat, pe bani privați, dar nu critică la fel de vehement când sunt, de exemplu, furați (aproape constant) de companii de stat sau de politicieni.

Robert Tiderle: Nu critică românii, per total, ci un anumit grup care servește mai multe entități. Sunt acele grupuri de “postaci de pe Facebook” care încearcă să denatureze setul de reacții care apar în urmă unei campanii, a unei știri, a unei intervenții a unui om politic și așa mai departe.

Există o regulă, și nu numai la noi, că atunci când apare ceva de impact, care se poate transforma în știre, cum a fost și această campanie, oamenii încep să o atace! Primele atacuri sunt de la niște grupări – Mircea Badea, Papahagi, zone mai obscure ale Internetului, dar cu mulți fani. Activii dintre ei nu sunt mii de oameni, sunt niște sute de oameni. Apoi mesajul negativ, fals, se propagă. Ei cu asta se ocupă și, evident, unii oameni pot fi păcăliți. Știm cu toții, din gurile lor, cum Cioloș e fiul lui Soros sau cum, mai nou, Mihai Şora a lucrat alături de mari comuniști. Și despre mine s-a scris că sunt în fel și chip, însă adevărul nu poate fi schimbat atât de ușor.

Suntem foarte mulțumiți că, la treizeci de ani de la Revoluție, se discută acum aprins despre libertate, că influencerii și presa au scris despre campanie. E extrem de important să nu uităm ce avem, să discutăm despre ce este aceea libertate, ce putem face cu ea, cum o înțelegem, dacă au avut-o sau nu unii.

Dacă rămâne ceva constant este modul în care înțeleg unii dintre noi să arunce cu noroi în orice lucru care este ok, curat, are toate bunele intenții.

[…]

Prima campanie din zona aceasta care critică, mai direct sau mai voalat, acțiuni ale politicienilor, a apărut odată cu manifestările pro Roșia Montană. A urmat apoi Cumințenia Pământului, o campanie care critică Coaliția pentru Familie, precum și multiple campanii voalat politice sau care încurajau oamenii să voteze.

Toate acestea au fost admirate de unii, criticate de alții, este ceva normal, dar ce ar trebui lumea să înțeleagă este că job-ul meu numărul 1 este să fac o campanie care să fie vizibilă! Dacă, în al doilea rând, se obține și ceva debatable e cu atât mai bine, pentru că îți crește reach-ul campaniei și, bineînțeles, toate au valoare în momentul în care știi că te raportezi la niște valori corecte.

Campaniile nu le-am făcut pentru a-și pierde unii libertățile, pământurile, a-și pierde din drepturi, dimpotrivă! Fix cei care își doreau ca noi să ne pierdem din libertăți au criticat și ne-au criticat.

[…]

Ne uităm la calupurile publicitare de pe TV și, în 90% din cazuri, nu avem ce să învățăm de la ele, sunt irelevante; oamenii, sau consumatorii cum sunt ei numiți de agenții, sunt reduși la condiția de “a cumpăra”, “a consuma bere” – nu știi ce meserie au acei oameni, nu sunt puși în niciun context, exceptând cel de consum sau de boală sau de nevoi primare.

[…]

Avem doar interesul de cetățeni și ne facem treaba pentru branduri. Noi propunem proiecte, iar dacă ei sunt OK, o facem. eMAG a înțeles contextul – că dacă dorim să vorbim despre libertate nu putem să o facem la modul mare decât vorbind despre faptul că sărbătorim 30 de ani de când ne-am câștigat-o.

[…]

Mihai Şora a venit ca propunere prin prisma faptului că în 1946, când comuniștii au fraudat alegerile, avea tot 30 de ani. A fost dat jos din tren în 1948, când se întorcea la Viața Liberă, când avea 30 de ani, a fost un moment de teroare. Să ai doi copii și să te trezești cumva încarcerat într-o țară comunistă pentru patru decenii… este un sentiment apăsător”. De libertate poate vorbi, însă, cel mai bine un om care, la un moment dat, și-a pierdut-o. Este o valoare pe care nu o poți aprecia decât atunci când nu o mai ai – cam ca sănătatea.

Citiţi articolul complet aici.



Citiţi şi

Cum l-am cunoscut pe Ceaușescu

Punctul G al Europei – o campanie publicitară cu tentă sexuală a reînviat turismul în această capitală europeană

Mihai Șora, influencerul de 103 ani

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro