Cum poţi să-ţi educi clienţii ca să fie politicoşi? Simplu. Îi pui să plătească mai mult dacă nu-s politicoși. La cafeneaua Petite Syrah din Nice aceeaşi cafea are trei preţuri diferite, fiecare stabilit în funcţie de cât de amabil este clientul. Cine vine morocănos şi arogant şi cere un café (o cafea) va plăti 7 euro. Dacă adaugă s’il vous plaît (vă rog), va plăti 4.25 euro. Cei mai politicoşi, care pot spune, bună ziua, o cafea, vă rog (bonjour, un café, s’il vous plaît) se vor bucura de aceeaşi ceaşcă de cafea cu doar 1.40 euro.
Totul a început cu o glumă, cum a spus proprietarul cafenelei, din dorinţa de a-i face pe clienţii stresaţi care vin regulat la cafenea, în pauza de la serviciu, să îşi reamintească cuvintele simple, magice, de politeţe. Gluma a început să prindă tot mai mult, iar vocabularul şi atitudinea clienţilor s-au îmbunătăţit uimitor. Pentru a păstra în buzunar 5.70 euro, oamenii îşi amintesc de cuvintele bună ziua, vă rog, mulţumesc, ba chiar şi zâmbesc. Deşi pentru zâmbete în plus nu se acordă reduceri.
Citiţi şi
Praline, praliné, pralin – o istorie crocantă a celor mai delicioase confuzii
Ce să faci pentru o îmbătrânire reușită
„Nu ne lăsați acum”: ce s-a întâmplat cu femeile #MeToo și ce spune asta despre noi
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.