Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

În sfârşit, li se face dreptate femeilor în mediul digital

8 June 2016

Asistăm şi, în acelaşi timp, participăm, cu fiecare nouă utilizare a emoticoanelor, la naşterea unui nou limbaj. A unei noi forme de comunicare care, paradoxal, poate fi asemuită cu pictogramele vechilor egipteni. Emoţii, gânduri, stări nu mai au nevoie acum de multe cuvinte, ci de… emoticoane (nu degeaba „cuvântul” anului 2015 a fost tot un emoticon). Acestea transcend limbile şi graniţele, devenind un limbaj internaţional, hrănit de un fond cultural global. Un fenomen de care trebuie să ţină seama inclusiv brandurile. Astfel, parte dintre ele nu mai sunt desene anonime, ci capătă trăsăturile vedetelor zilei, cum ar fi Kim Kardashian sau Justin Bieber. Mai mult, nişarea lor este atât de fină, încât există emoticoane nu numai pentru a exprima emoţii, ci şi meserii, ocupaţii. Însă toate acestea reprezintă bărbaţi, femeile trebuind să se mulţumească (penibil, nu?) cu imagini de prinţesă şi de mireasă… şi aici intervine iniţiativa Google care vrea elimine aceste accente sexiste şi să creeze emoticoane care să reprezinte mai bine femeile.

20160511190017-new-google-women-emojis-2

Astfel, Google a prezentat deja 13 noi emoticoane reprezentând femei de carieră (dublate de versiunile lor la masculin – în total 26 de noi iconiţe digitale).

Apariţia emoticoanelor cu specific feminin – acum, când s-a anunţat că, în curând, pe bancnota de 20 de dolari va apărea imaginea lui Harriet Tubman – nu face altceva decât să reflecte realitatea în care femeile joacă un rol din ce în ce mai important, în orice domeniu.

De altfel, la începutul primăverii, compania Always a iniţiat la rândul său o campanie referitoare la lipsa acestor emoticoane care să reprezinte mai bine femeile, o campanie susţinută pe Twitter şi de prima doamnă a Statelor Unite, Michelle Obama.

always twitter

Şi statisticile susţin indirect această propunere prin faptul că 78% dintre femei sunt utilizatoare frecvente de emoticoane (comparativ cu 60% dintre bărbaţi), femeile sub 30 de ani fiind cele care le utilizează cel mai mult.

1462993527_new-google-women-emojis-3

Echipa Google şi-a propus să standardizeze aceste emoticoane şi să le lanseze până la sfârşitul anului. Astfel, cele 26 emoticoane noi vor da antreprenorilor de ambe sexe posibilitatea de a-şi alege o imagine care să-i reprezinte, indiferent de industria în care activează.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂 Trimite-ne textul pe office@catchy.ro. 



Citiţi şi

Bărbații nu plâng și nu se vaită niciodată

Pentru ea, sărutul era mai intim decât s*xul

„Copiii nu sunt cărți de colorat. Nu trebuie să-i umpli cu culorile tale preferate”

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
740 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro