Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Marketing vs. flirtat – ambele au aceeași strategie

23 May 2020

„Aoleu! Cum le poți compara? Sunt două lucruri total diferite!”

Ei, pe bune? Cum să nu! De fapt se aseamănă mai mult decât credeți.

Marketingul și flirtatul au cel puțin trei lucruri în comun. O afirmă chiar și DEX-ul. Nu mă credeți? Check it out here:

  • MÁRKETING n. Disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a nevoilor cumpărătorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi. – Din engl. marketing.
  • FLIRT N. Disciplină și activitate „sentimentală” care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a nevoilor bărbaților/femeilor, spre a satisface operativ aceste nevoi.

Bine, bine! A doua definiție a fost adaptată după cea de sus. DEX-ul s-ar supăra pe mine, dar cui îi pasă? Mie, cu siguranță nu.

Dacă te gândești mai profund, descoperi că vei da de exact aceleași strategii de marketing în procesul de flirt. De ce? Pentru că obiectul tău de flirt e același cumpărător care trebuie convins „să cumpere ceva” sau „să întreprindă o oarecare acțiune”. Hmmmm, credeți că e meschin să fac o astfel de comparație? I don’t think so!

Citiți și Flirt pentru sănătate

Iată cele trei similitudini între marketing și flirt:

  1. Folosești corect targeting-ul

Când te plictisești, când simți că ai nevoie să te distrezi puțin, te pornești la o mică vânătoare digitală. De exemplu, pe Facebook. Acolo cu siguranță ai ce alege. Îl slăvești pe Zuckerberg că a lansat în studenție o platformă perfectă pentru amici săi, iar platforma la rândul său a devenit celebră în câteva luni. Să-l lăsăm în pace pe Zuckerberg, ăla e fericit cu soții-sa. Mai puțin tu, de care nu se lipește nici o relație până nu te înveți a targheta corect acea persoană de care ai nevoie. Nu știi cum să o faci? Începe cu un research printre profilele cele mai deschide. Fiecare share îți va spune cu ce se ocupă publicul tău țintă = tipa/tipul de care ai nevoie, care are nevoie de produsul/serviciul tău.

  1. Conținutul e regele

Această regulă o cunosc toți marketerii și, cu atât mai mult, content și copywriterii. Obiectului de flirt/publicului țintă trebuie să-i oferi ceea ce vrea să audă, să simtă și să-l faci să întreprindă ceea de ce ai nevoie TU. Pare simplu, nu? În realitate treaba e mult mai complicată decât este. Revenim la research-ul menționat anterior. Ca să aprinzi interesul în ambii (persoana cu care flirtezi și clientul propriu zis), trebuie să afli 3 lucruri importante:

  • Ce îi place să facă în timpul liber?
  • Cum percepe un produs/serviciu perfect pentru el/ea?
  • Când preferă să-și bea cafeaua?

Ca marketer, probabil ai nevoie de răspunsurile doar pentru primele două întrebări. Și totuși, toate trei s-ar potrivi atât în marketing, cât și în flirtul de pe Facebook. E destul să le dai la timpul potrivit. Ce faci dacă nu stai bine cu timing-ul? E-n regulă. Poți experimenta oricând cu aceste întrebări și să vezi unde și cum lucrează acestea.

  1. Call to action – test perfect pentru interacțiune

Îmi venise ideea asta în timp ce spălam vasele. După o cină copioasă și un pahar de roșu sec îți vin idei care mai tâmpite, dar te deschid cumva la comunicare și experimente.

Da! Un call to action bun îți poate aduce rezultate scontate în ambele tabere, în plus îți poate răspunde la întrebările care te macină de ceva timp.

Tocmai primisem „o chemare la acțiune” de la „marketer” a cărui „produs/serviciu” nu mă interesează deloc. Și m-am întrebat: „oare crede că voi întreprinde o acțiune dacă înainte de asta mi-a trezit niște sentimente de repulsie față de insistența sa?” Tot atunci mi-a venit în minte un sfat pentru o cunoștință care îmi adresase nu demult o întrebare: „de ce persoana X mă ignoră?” Ei bine, poți afla asta dacă îi dai un „call to action” simplu, precum:

  • Scrie-mi după ce termini ziua de muncă.
  • Sună-mă când ieși din mijlocul de transport.
  • Arată-mi ce ai desenat.

Și dacă „publicul tău țintă” nu întreprinde nimic, este evident că nu vrea, că ceva nu a mers bine, inclusiv cu formularea „chemării la acțiune”. Mereu poți experimenta și altele. Dar nu uita! Jocul subtil al sentimentelor va avea roade doar când vei cunoaște extrem de bine avatarul clientului tău. 🙂

Guest post by Mihaela Derdeva

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

De ce ea are mai multe like-uri ca mine?

Ce caută o femeie în politica unei țări prin care au trecut doar femei nefaste?

Tot înainte, tovarăși!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro