Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

O să-ți ducem dorul, broscuță! Volkswagen renunță la Beetle!

13 March 2018

Mustang 2 ELENA LUCHIAN miss autoBroscuța de la Volkswagen își trăiește ultimele clipe de glorie. Volkswagen s-a gândit să pună capăt legendei. Așa că micuța Beetle, venită pe lume în 1938, se oprește aici.

Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Broscuță. Aceeași Mărie cu altă pălărie. În 1925, când inginerul de origine austro-ungară Béla Barényi a arătat conceptul, cu cinci ani înainte ca Ferdinand Porsche să prezinte lumii versiunea sa, mașinuța compactă a provocat un tsunami. Toți o voiau. Când a intrat în producție, în 1937, costa 900 de mărci (cam 400 de dolari). Era chiar mai ieftină ca o motocicletă. 150.000 de nemți s-au înscris pe lista de așteptare. Dar ce dezamăgire! Doar 630 de unități au văzut lumina zilei.

La începutul anilor ’60, Beetle a traversat Atlanticul. Americanii i-au închis ușa în nas pentru început. „Gărgărița” germană le amintea de ororile celui de-al Doilea Război Mondial. Oricum, era prea mică și prea slabă (avea doar 25 de cai putere!) pe lângă monștrii americani cu lungimi de 6 metri, pătrățoși și fioroși. „Se dezmembrează pe autostradă atunci când o depășește un Cadillac”, râdeau conaționalii lui John F. Kennedy. Totuși, așa mică și dezmembrabilă, a devenit preferata fetelor cu fuste cloș și păr tapat.

VW Beetle

Mai bine de jumătate de secol mai târziu, șeful diviziei de Cercetare și Dezvoltare de la Volkswagen, Frank Welch, a confirmat la Salonul Auto de la Geneva: „E suficient pentru moment. Nu poți scoate cinci generații și de fiecare dată să ai o mașină nou-nouță.”

Înainte de a lua decizia de a decapita unul dintre cele mai populare modele din istoria companiei, șefii de la Volkswagen au luat în considerare construirea sa pe platforma MEB, cu un tren de rulare electric. Dar s-au răzgândit pe ultima sută de metri și au ales să promoveze conceptul ID Buzz ca viitor model cu inspirație retro. Așa că Beetle ieșea din cărți.

La ora actuală, Beetle este disponibil pe piață în două versiuni de caroserie, coupe și cabrio, iar cea din urmă va fi înlocuită de T-Roc Cabriolet. Mai mult, crossover-ul, care va primi, cel mai probabil, un acoperiș textil, va juca rol de înlocuitor și pentru Golf și Eos decapotabile.

S-au vândut peste 21 de milioane de Beetle în lumea întreagă în cele opt decenii de viață în care a supraviețuit. Ne va fi dor de fiecare dintre cele 21 de milioane de „Broscuțe”!

Pe Elena o găsiți la MissAuto.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Într-o zi, nu va mai trebui să știm să parcăm

Volvo P1800 – suflet pereche

Primele poze de la Geneva Auto Show

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
656 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro