Pantofii româncelor zâmbesc

Mihaela Cârlan

24 August 2010

Le-am întâlnit pe surorile Corina şi Luiza Năduh, creatoarele brandului Smiling Shoes, la un eveniment legat de modă, fireşte. O prietenă comună, Mirela Bucovicean, sărbătorea lansarea site-ului Molecule F şi un prieten comun, Mihai Ursa, ne-a înlesnit apropierea. A urmat rapid sedinţa foto cu Luiza şi carafa de vorbă de mai jos, cu Corina.

Tu şi Luiza sunteţi două femei tinere, pe picioarele voastre. Dar şi pe picioarele celor pe care vreţi să le încălţaţi :). De ce pantofi şi nu inele sau haine?

Dragoste la prima vedere. Nu i-am ales, ci ne-au ales ei pe noi, dintr-o atracţie instinctuală  cu atât mai mult cu cât tata deţine un atelier de încălţăminte încă din 1994 şi noi, deşi la început am ales drumul nostru total diferit de zona fashion (eu-contabilitate, Luiza-arhitectură), în final am ajuns la pasiunea noastră.

Au gust româncele? Şi da şi nu. Publicul încă trebuie educat. Tendinţa generală este de show-off şi ţipete după atenţie, de a folosi hainele şi accesoriile ca statement a ceea ce (crezi tu că) reprezinţi. Părerea noastră este că hainele şi accesoriile vin să îţi completeze personalitatea, tu le porţi pe ele, nu ele pe tine.  Nu încerca să epatezi, nu striga după atenţie, ci doar sugerează ceea ce vrei să transmiţi, ai curaj şi fii creativă, personalizează şi ieşi din tipare, dă viaţa lucrurilor pe care le porţi şi nu le folosi ca să îţi confirmi valoarea.

Sunt româncele docile când vine vorba de sugestii referitoare la imaginea lor? Clientele noastre au fost educate în aşa fel încât să aibă curajul să se joace cu diferitele elemente ale unui pantof (toc, calapod) şi să folosească culorile; există reticenţă, dar finalmente sunt receptive tocmai din dorinţa de a ieşi din tipare şi din lucrurile făcute în masă.

Pe cine încălţaţi? Încălţăm multe persoane publice din România, suntem tare mândre că ne-au ales pe noi.

Ce fel de femeie ai vrea “să te calce în picioare” ? 🙂 Nu mă gândesc la nimeni în mod special, suntem bucuroase că aducem zâmbetul pe chipurile tuturor clientelor noastre, de la femei de afaceri, până la femei din showbizz.

La ce pantofi ai visat sau visezi ca marcă? Admirăm mult business-urile cu tradiţie de familie. Şi aici aş putea da exemplu producătorii din Italia care ne sunt foarte apropiaţi ca valori şi concept. Ca brand preferat –  Marni.

Te inspiri sau imiţi? Există nişte tendinţe generale dictate de fashion-ul internaţional de care ţinem cont şi care se regăsesc mai mult sau mai putin şi în colecţiile noastre. Însă ne lăsăm imaginaţia să se joace, reinterpretându-le şi reinventându-le în funcţie de stările şi momentele noastre de inspiraţie.  Dacă nu există doi oameni identici, eu zic că nu pot exista nici două viziuni identice asupra unui element :).

Unde te situezi între creatorii de încălţăminte de la noi? Între must şi moft, Smiling Shoes sunt pantofii ideali în viziunea fiecăreia dintre noi. Clientele pot beneficia de produse şi servicii de boutique la preţuri de mass market.

Există solidaritate de breaslă? Da şi nu, dar încercăm să ne vedem de drumul nostru, să nu ne abatem de la valorile promovate şi să nu fim subiective. E o perioadă grea şi considerăm că toată atenţia şi puterea noastră trebuie îndreptate către menţinerea brand-ului pe o linie ascendentă din toate punctele de vedere: financiar, calitate, promovare.

Este România o piaţă corectă? Este o piaţă fără experienţă, mai ales pe zona de fashion. Lipseşte un sistem de buying corect (concept-store-urile îşi pun adaos 100%, termene de plată de peste 2-3 luni, doresc colecţii dedicate, însă stipulează clauze de returnare în cazul în care produsele nu se vând) şi, de asemenea, o educaţie adecvată a consumatorilor de fashion – pantoful este un produs care odată făcut nu mai poate suferi modificări sau adaptări, nu este apreciat designul şi lucrul făcut manual în detrimentul produselor de serie.

Cu cine concurezi la calitate, modele, preţuri? Ne situăm între magazinele mass-market şi designerii de accesorii de România, o poziţie de nişă pe care reuşim să o menţinem prin consecvenţa politicii de preţuri optimizate şi a valorilor promovate prin diferite tehnici de marketing şi care împreună conduc la cel mai bun raport calitate-preţ.

Cât contează imaginea curată vs scandal în lumea asta? Aşa cum spuneam, punem mare accent pe o imagine de brand susţinută de valori autentice şi dacă fiecare şi-ar construi brand-ul pornind de la un astfel de concept, cu siguranţă imaginea curată ar veni de la sine. Din păcate, în România, senzaţionalul încă vinde foarte bine.

Ca femeie de afaceri, cum eşti privită de bărbaţi? În business mizez întotdeauna pe egalitate, nu contează că eşti femeie sau bărbat, ci firma/ brand-ul pe care îl reprezinţi. Facem diferenţă clară între relaţii de business şi relaţii de prietenie, deşi am constatat cu plăcere că au existat şi relaţii de business care s-au transformat în relaţii de prietenie.

Te simţi descurajată, încorsetată, de legislaţia de la noi? Clar, da! Statul nu ajută cu nimic micul întreprinzător, mai mult, îi pune cât mai multe piedici. Din păcate nu cred că avem putere în zona asta. Trag speranţa că se va împrospăta şi atmosfera din politica românească şi dacă fiecare îşi va face treaba cu consecvenţă şi cât mai bine, vor apărea şi soluţiile.

Ce te-ar putea determina să renunţi? Fiind vorba în primul rând de o pasiune, nu cred că aş putea să renunţ vreodată. Momentan, avem norocul ca această pasiune să fie un business profitabil, însă indiferent dacă va fi business-ul de bază sau doar un mic atelier în care să ne punem în practică ideile, nu vom renunţa niciodată la Smiling Shoes.

Care-i drumul unei idei până la raft? Documentarea începe cu studiul materialelor specifice şi căutarea unui punct central de inspiraţie pentru întreaga colecţie. Apoi se schiţează mai multe modele, activitate de care este responsabilă sora mea, Luiza, (n.red. foto) având în vedere înclinaţiile ei către arhitectură. Din multitudinea de desene începem să ni le imaginăm pe fiecare şi astfel le selectăm pe cele care vor face parte din colecţia finală. Urmează partea de creare a prototipurilor şi verificarea comodităţii şi utilităţii lor, le probăm personal de cele mai multe ori, iar dacă totul iese ca la carte atunci înseamnă că acel model este pregătit să fie un model “smiling”.

Există clasic la încălţăminte? Clasicul stiletto,  în diverse reinterpretări.

Cum alegi pieile? Lucrăm numai cu piele naturală, punând foarte mare accent pe culori şi texturi – piele întoarsă, piele perforată, prelucrată cu laserul. De altfel, tot conceptul Smiling Shoes se bazează pe joaca de-a culorile, pielea este comandată în cantitate mică tocmai pentru a evita producţia de masă.

Pantofii voştri sunt recunoscuţi? Da. Cel mai mult ne bucură că pantofii noştrii au propria lor identitate şi sunt recunoscuţi în cele mai diverse locuri. Brand-ul Smiling-Shoes a prins la public mai repede decât ne-am imaginat.

Crezi în extravaganţa în materie de încălţăminte? Da. Pe lângă linia Smiling Shoes – o linie între clasic şi fashion, dedicată tuturor femeilor curajoase şi cu imaginaţie, am avut şi colecţii exclusiviste în colaborare cu unii dintre cei mai cunoscuţi designeri de la noi – linii cu un design special,  pentru consumatoarele de fashion, femeile sofisticate care îşi doresc lucruri speciale. Pe viitor ne vom păstra ambele direcţii de activitate. Discuţiile cu fiecare clientă ne-au ajutat să conturăm conceptul şi principiile Smiling-Shoes din acest moment: nu dorim un magazin de unde îţi poţi alege un produs anume din raft, am pus accent pe interacţiunea şi comunicarea cu oamenii, precum şi încurajarea creativităţii fiecăruia. Ca urmare, facem serii mici, piese unicat, ediţii limitate – sporesc unicitatea şi vin să-ţi confirme personalitatea; combinăm nenumărate de culori şi texturi – dezvoltă imaginaţia şi creativitatea; folosim materiale şi calapoade atent selecţionate – pentru confort; atenţia pentru lucrul făcut manual; politica de preţuri optimizată astfel încât clientele să poată beneficia de cel mai bun raport calitate-preţ; servicii exclusive pe online – consultanţă stilistică, servicii de urgenţe fashion, servicii de fidelizare.

Mitraliera de întrebări

Ce-ţi place la oameni şi ce nu? Sinceritatea. Falsitatea.  Ce te înalţă, ce te coboară?

Emoţiile din fiecare zi. Ce nu mă înalţă. 🙂 Ce te sperie? …nu mă doboară. Ce-ţi dă putere? Încrederea în mine. În ce crezi? În ziua de azi şi momentul de acum. Cine te iubeşte? Iubesc şi sunt iubită. Pe cine iubeşti? Oglinzi ale sufletului meu. Pe cine ai lăsat în viaţa ta? Pe toată lumea, dar numai unii au rămas. Ai avut dezamăgiri? Câteodată, cu propria persoană. Ce te îngrozeşte în comportamentul uman? Când nu îl înţeleg. Când consideri o cauză pierdută? O luptă pierdută nu e sfârşitul războiului. Până unde ai mers din dragoste? Până la capăt. Ce mai vrei de la viaţă? Lecţiile de mâine. Îţi place să trăieşti în România? E şi greu şi frumos. Un alt timp în care ai fi vrut să trăieşti? Aici şi acum. Ce-ai schimba dacă ai avea puterea? I-aş face pe oameni să vadă frumuseţea din ei. Ce n-ai schimba? N-aş încerca să schimb ce nu poate fi schimbat. Ce-ai schimba la tine? Încăpăţânarea de a-mi ieşi lucrurile perfect. Călăuză spirituală? Dumnezeu. Eşti mentorul cuiva? Încerc. Ce te emoţionează? Natura. Cine te-a învăţat ce şi cum să porţi? Mama mea. Cât de importantă e atitudinea? Întotdeauna prima şi ultima impresie. Ai făcut gafe? Da, dar ador oamenii cu simţul umorului. Ce mâncare este un dar? Orice, dar împărţit cu prietenii. Ce te răsfaţă? Caşmirul, un trandafir, o pajişte verde. Ce te face să zâmbeşti îngăduitor? Oamenii care îşi recunosc greşelile. Te rogi? Noi toţi o facem fără să ştim. Ce citeşti acum? Paul Ferrini. Ce muzică îţi mângâie sufletul? Muzica bună. Ce locuri dragi ai? Casa, marea, pădurea. Ce te irită până la a lua atitudine? Nedreptatea. Când greşeşti, recunoşti? Dacă nu reuşesc verbal, o fac prin atitudine. Îţi ceri iertare? E una dintre primele lecţii învăţate. Cine este refugiul tău de vreme rea? Familia şi prietenii. Şi acum, trei cuvinte care să te încapă. Iubire, culoare, zâmbet.  Ce le spui celor care îşi doresc un startup în modă? Să aibă curajul şi determinarea să facă ce-şi doresc.

Fotograf: Claudiu Gâlmeanu



Citiţi şi

Manolo Blahnik, expoziția itinerantă The Art of Shoes

Totul e să vreau și îmi iese

10 lucruri pe care bărbaţii le urăsc în secret la femei

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
1,592 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro