Scuze! Am atâtea pe cap acum, încât asta nu este o prioritate

28 July 2022

România este țara europeană cu cea mai ridicată mortalitate cauzată de depistarea foarte târzie (în stadiile 3 și 4) a cancerului la sân.

AVON și Kaufland România continuă campania #CancelCancer, începută în 2016, îndemnând femeile să fie parte din cel mai mare manifest-social al scuzelor (ne)necesare. Scuzele rostite de fiecare dată când au amânat controlul mamar. Care este scuza cea mai des folosită atunci când amânăm controlul medical? Aparent, nu este o scuză, ci o motivație în care fiecare protagonistă crede cu tărie atunci când o rostește. În esență, este vorba despre o multitudine de motive prin care prioritizăm orice altă activitate în detrimentul controlului mamar anual.

CancelCancer reprezintă un manifest pentru sănătate, pentru un stil de viață sănătos și responsabil. Este o inițiativă ce își propune să mobilizeze femeile pentru a avea grijă de sănătatea lor și pentru a se concentra pe prevenție.

Caravana națională de ecografii mamare gratuite este un demers social cu scopul de a îmbunătăți statisticile, de a educa femeile din România și de a transforma prevenția într-un subiect uzual și firesc. Campania începe în 11 iulie și se va desfășura în patru etape ce includ un număr de 25 de orașe în care va ajunge caravana medicală.

Se estimează că peste 3000 de femei vor beneficia de anamneze și ecografii mamare gratuite în cabinetul mobil din parcările magazinelor Kaufland din țară, iar – în cazul în care este nevoie – și de un voucher pentru mamografie (la una dintre clinicile Regina Maria din fiecare oraș sau din proximitate).

Consultațiile sunt oferite pe baza bonurilor de ordine eliberate la începutul fiecărei zile, în limita a 32 de ecografii pe zi.

Ziua 1/oraș: 12:00-20:00

Ziua 2/oraș: 10:00-19:00

Ziua 3/oraș: 10:00-19:00

Detaliile campaniei și adresele exacte ale magazinelor pot fi accesate pe pagina de Facebook Stop Cancer la Sân.

Programul primei etape a caravanei #CancelCancer2022 a cuprins orașele Brașov (11-13 iulie Kaufland Tractorul, str. 13 Decembrie 90E, județ Brașov), Mediaș (14-16 iulie Kaufland Mediaș, Șos. Sibiului nr. 81, județ Sibiu), Cluj-Napoca (17-19 iulie  Kaufland Mărăști,  Str. Fabricii nr. 12, județ Cluj, Zalău (20-22 iulie  Kaufland Zalău, Str. Mihai Viteazul nr. 49, județ Sălaj, Bistrița        23-25 iulie  Kaufland Bistrița, Calea Moldovei nr. 40, județ Bistrița-Năsăud.

***

„Fiecare an de caravană reprezintă o radiografie socială. Fiecare dintre noi are un bagaj emoțional și traumatic care ne face să ne raportăm diferit la un context medical aparent simplu – controlul mamar. An de an ascultăm poveștile a mii de femei și realizăm că fiecare narativ personal este unic și imprevizibil.

Unele femei nu ajung la control din cauza neajunsurilor financiare. Altele nu au timp. Unora le este teamă. Altora li se pare inutil să se mai preocupe de ele. Fiecare dintre situațiile enumerate pornește de la un status-quo generic, observat în urma studiului etnografic realizat în 2021: femeile se deprioritizează. Și de aici apar o serie de scuze și motive care le determină să amâne controlul sau nici măcar să nu îl ia în seamă.” (Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director Starcom România, coordonator caravană)

Anul acesta, caravana își propune să strângă, într-o formă de memorie colectivă, motivațiile și scuzele pentru care fiecare pacientă a amânat controlul mamar.

“Femeile au nevoie de un imbold pentru a merge la control și de o garanție că nu vor fi judecate sau criticate. Dar mai presus de orice, au nevoie să știe că scuzele lor nu sunt singulare, ci că ele își găsesc ecoul în scuzele altor mii de femei, într-un bagaj emoțional colectiv.

Nu trebuie criticate, nu trebuie trase la răspundere, nu trebuie speriate. Este suficient să le spunem că știm toate scuzele, le înțelegem, pentru că fiecare dintre noi a trecut într-o formă sau alta prin astfel de momente.

Și ne dorim să strângem toate aceste scuze și să le transformăm într-un manifest-social colectiv, empatic și vizibil, care să ajungă la fiecare femeie din România și să o mobilizeze către controlul mamar anual.” (Ana Nicolae, Head of Integrated Communication, AVON România)

„CancelCancer este despre curaj, despre implicare și empatie. Iar pentru noi, la Kaufland România, aceste valori stau la baza fiecărui demers pe care îl facem. Parteneriatul cu AVON România a crescut de la an la an și ne bucurăm să fim parte, împreună, din procesul de schimbare socială. Prin educație și prevenție schimbăm, an de an, statisticile cu privire la cazurile de cancer de sân. Și credem cu tărie că numai prin mobilizarea fiecăruia dintre noi, prin valorificarea conceptului de comunitate, vom putea transforma întreaga societate într-o versiune de care să fim mulțumiți și mândri.” (Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România)



Citiţi şi

Și, acum, eu ce-i răspund?!

Educație

Cum se face că testul de sarcină pozitiv mai înseamnă azi o veste proastă

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro