Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Jaguar I-Pace – mașina care a ajuns “From zero to hero”

6 May 2019

A luat toate premiile care contează în industria auto într-un an, de când a venit pe lume. A fost desemnată Mașina Anului în Lume, la scurt timp după ce își adjudecase titlul în Europa. De ce Jaguar I-Pace nu a avut rival în aceste competiții?

Trebuia să se întâmple. Trebuia să vină ziua asta. Jaguar I-Pace este primul automobil electric ce devine Mașina Anului în Lume. Pe grila de start, s-a aliniat, în cursa finală, alături de Audi E-Tron și de seria 60 de la Volvo, S60 și V60.

SUV-ul casei britanice a fost favoritul juriului format din 86 de jurnaliști din 24 de țări, și la categoriile Car Design of the Year (Designul Anului), unde a trecut de Suzuki Jimny și de Volvo XC40. I-Pace s-a impus și ca Green Car of the Year (Mașina Verde a Anului), unde i-a avut de înfruntat pe Audi E-Tron și Hyundai Nexo.

“Este o onoare că Jaguar I-Pace a primit atâtea premii de la jurații prestigioasei competiții World Car”, a fost declarația CEO-ului Jaguar Land Rover, profesor doctor Ralf Speth. “Suntem pe drumul către un ideal: viziunea noastră Destination Zero implică zero emisii, zero accidente și dispariția blocajelor rutiere.”

Este primul model care câștigă trei titluri în istoria de 15 ani a evenimentului. În 2017, un alt Jaguar devenea Mașina Anului, F-Pace.

Dar cum s-a transformat I-Pace dintr-un model de nișă într-unul ultra-popular?

I-Pace a pornit cu o foaie de hârtie goală și un creion, cu patru ani în urmă. O mașină construită de la zero. Trebuia să fie rafinată, sportivă, eficientă și nepoluantă. Un Jaguar veritabil. Proiectat și dezvoltat în Marea Britanie, construit în Austria la Graz, SUV-ul electric a văzut lumina zilei în martie 2018. Era primul EV al constructorului și venea cu tehnologie preluată din Formula E.

Până la această oră, 11.000 de persoane fizice din peste 60 de țări au comandat deja unul, iar compania Waymo a comandat nu mai puțin de 20.000 de unități. “From zero to hero”, spun englezii. Așa a fost și cu mașina asta.

“Să desenezi mașini Jaguar este, probabil, cel mai bun job din lume. Niciunul dintre proiectele mele nu mi-a adus atâta satisfacție ca I-Pace”, recunoaște Ian Callum, șeful diviziei de design a companiei. El a fost cel care a fost nevoit să regândească proporțiile automobilului pentru a integra două motoare electrice și bateria litiu-ion de 90 kWh, fără să compromită confortul, aerodinamica și liniile elegante.

Citiţi şi Vin chinezii! Cine este Geely

Jaguar I-Pace are o autonomie de 470 de kilometri conform standardului WLTP, iar bateria sa are nevoie de 72 de minute pentru a se încărca de la 0 la 80%. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și poate atinge o viteză maximă limitată electronic la 200 km/h.

SUV-ul plusează și cu cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP.

I-Pace a primit 62 de premii din momentul prezentării sale oficiale. SUV-ul își trece în CV și titluri ca Mașina Anului în Germania, Mașina Anului în Regatul Unit, Mașina Electrică a Anului BBC TopGear, Mașina Verde a Anului în China, premiul ECOBEST Autobest și premiul pentru “Cea Mai Așteptată Mașină a Anului 2018”.

Pe Elena o găsiți la MissAuto

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro



Citiţi şi

Noul Renault Captur – Ce se întâmplă cu cel mai bine vândut SUV mic?

Tesla Model Y este aici!

Polestar 2 – Un fel de Ikea pe roți

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
50 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro