În weekend-ul acesta, 6 și 7 septembrie, la Grădină Botanică din București, va avea loc prima ediție a unui festival dedicat industriilor culturale și creative din România, Creative Est #0. Timp de două zile, peste 30 de branduri locale din design, artă contemporană, muzică, film, cooking și tehnologie își aduc business-urile creative la iarbă verde și le povestesc oamenilor cum au reușit să-și vadă visul cu ochii și să transforme o idee frumoasă într-o afacere sustenabilă.
Molecule F, Autor, Intro, Fabrik, Cameleo, București Optimixed, Lavacow, Saga Film, căi verzi pe pereți, Bumbag - Ramona Manea, BitaColor, Bewise Collective Movement, Laborazon Maker Space, Dizainăr, Design for Kidz, Artskul, Turific, The Alternative School for Creative Thinking, Librăriile Humanitas, Creative Arts vor fi acolo să-ți împărtășească din experiență și creativitatea lor, iar unii dintre ei vor face demonstrații la fața locului despre meșteșugul care-i face speciali.
În plus, produsele cu care se mândrește fiecare vor fi scoase la aer și, deci, puteți să le vedeți, să le atingeți și să le cumpărați, iar cu ocazia asta susțineți, evident, designul românesc.
Grădina Botanică, foto Cristian Vasile
Dar asta nu e tot! Sâmbătă puteți participa la discuții relaxate despre design, artă și film cu specialiștii din domeniu în cadrul dezbaterilor Aperitiv Creativ. Film ETC. vă propune o discuție despre filmul românesc, industria locală și cum se pot susține inițiativele independente din domeniu. Participă, la invitația Film ETC., criticul și producătorul Andrei Crețulescu (Kinosseur Productions), actorul Andi Vasluianu și Oana Radu (Festivalul Making Waves/Film ETC.). Cosmin Năsui, curator, critic de artă și director al Postmodernism Museum, centru de artă și inovație care se va deschide în toamna aceasta în București, invită publicul la o discuție despre cultură contemporană din România. Mihnea Ghilduș și Irina Alexandru, doi tineri antreprenori în design, vor dezbate alături de Mihai Gurei, Creative Director & Owner al showroom-ului Intro, parcursul unui proiect de design de la idee până la prototip și realizarea sa, cu toate obstacolele și oportunitățile pieței din România.
Cu sprijinul Dizainar și al casei de licitații GoldArt, publicul va putea licita, pentru prima dată în incinta Grădinii Botanice, pentru obiecte de design românesc în cadrul evenimentului „Prețuiesc Design Românesc”.
Seara se va încheia cu o proiecție de filme care spun poveștile unor oameni… creativi.
Kowalski, peliculă regizată de Andrei Crețulescu, îi are în prim plan pe Andi Vasluianu, Dorian Boguță și Șerban Pavlu - trei bărbați care se întâlnesc într-un pub. Unul dintre ei are prea multe întrebări, al doilea are un plan perfect, iar al treilea nu are nicio șansă. Acestuia li se alătură ”O scurtă istorie Asta Film” în regia lui Carmen Lidia Vidu, ”Like a Madarfacar”, povestea unui biciclist care s-a apucat de croitorie, selecția de scurtmetraje marca ShortsUP și cea a celor mai bune lucrări din cadrul festivalului Cannes Lions.
Ziua de duminică este dedicată relaxării, fiestei și a… siestei, deopotrivă. Astfel, în timp ce copiii pot meșteri în cadrul unor workshop-uri special pregătite pentru ei, de gătit, pictură ori construcție a unei piñata, cei mari pot face turul bucătăriilor urbane pentru că cei de la Calif, Burger Van, FROG, Beautyfood, Plastilina Mobilă, Mrs. B Funky Bakery și Gelato D’Amore vor fi acolo să-ți încânte papilele gustative.
În cadrul discuțiilor Aperitiv Creativ, biroul Cannes Lions România și The Alternative School for Thinking vor servi fapte, nu gogoși, rezultatele demersurilor de creative training din ultimii zece ani și felul în care miza pe educație, în industrie, a ajutat cele două entități creative să facă posibil parcursul de la rușine la prestigiu, când vine vorba despre reputația creativității românești, pe scenele lumii. Invitații sunt Teo Migdalovici - ambasadorul Cannes Lions în România, Bianca Dumitrașcu, Răzvan Ghilencea – singurii români medaliați cu aur la Cannes Lions Cyber 2014, Alex Haidamac - parte din singura echipă medalitată cu aur la Cannes Lions Design 2013.
În final, concertul unplugged Byron și Simona Radu încheie weekend-ul creativ și te lasă cu idei noi, proaspete și neconvenționale despre industrie, dar și cu îndrăzneală și curaj că și tu îți poți transformă visele în realitate.
Biletul pentru o zi costă 30 lei, iar abonamentul pentru tot weekend-ul este 50 lei. Ele pot fi cumpărate de pe eventim.ro sau la fața locului.
Mai multe informații despre festivalul Creative Est #0 puteți găsi pe www.creativeest.ro sau pe pagina de Facebook a evenimentului.
Citiţi şi
Zavaidoc: iubire și muzică în anul 1923. Un roman insolit, semnat de Doina Ruști
Înduioșătoarea poveste a lui Diego
Trois Couleurs: Bleu. Culoarea libertății?
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.