Raluca Enea – concert de clavecin la București

Catchy

10 November 2014

În cadrul celei de-a IX-a ediții a Festivalului de Muzică Veche, clavecinista Raluca Enea va asusține joi, 13 noiembrie, de la ora 19:00, la Biserica Anglicană, un recital cu un program inedit, „Rameau – 250”, ales din creaţia de clavecin a muzicianului regelul Soare, Jean-Philippe Rameau. Repertoriul spectacolului va cuprinde, în principal, selecţiuni din colecţiile „Pièces de Clavecin” (1724) şi ediția pentru clavecin a operei „Les Indes Galantes” (1735).

Raluca Enea, directorul artistic al Festivalului de Muzică Veche București, este o clavecinistă recunoscută în ţară şi în străinătate, cu concerte susţinute în România, Germania, Israel, Norvegia şi Ungaria. Dincolo de dragostea ei faţă de „instrumentul nobililor”, Raluca este artist liric al Filarmonicii „George Enescu” din Bucureşti, cadru didactic asociat şi doctorand al Universităţii Naţionale de Muzică, coordonator administrativ al Taberei Medievale pentru Copii, dar şi al unor proiectele educative și de formare în domeniul muzicii vechi susținute de Asociația Antiqva şi a pus recent bazele primei Şcoli de Muzică Veche din România, unde oferă cursuri de clavecin.

1Raluca Enea - recital clavecin 13 noiembrie

Cel mai recent proiect al său, Școala de Muzică Veche va oferi copiilor posibilitatea de a cunoaște muzica veche sub toate aspectele şi pot studia clavecin, vioară barocă, flaut traversier, flaut drept și viola da gamba. În afară de cursurile predate de profesori cu specializări în străinătate, școala va oferi copiilor instrumente pentru studiul individual, posibilitatea de a concerta într-un cadru adecvat și o formare artistică în sensul deplin al cuvântului.

„Pe vremea lui Ludovic, claveciniștii erau „nobles hommes” , iar suflătorii erau „joueurs d’instruments”, așa că claveciniștii trebuie să fie mândri pentru că sunt nobili. Mie îmi place să zic „clavecinul – instrumentul nobililor”. Clavecinele și instrumentele din acea epocă în general, erau minuțios ornamentate, la fel era și muzica, și vestimentația, și arta plastică și arhitectura sau celelalte arte, iar această ornamentare cerea un anumit nivel de educație și știință a bunului gust și rafinamentului. Clavecinul este sinonim cu muzica veche, în special în Barocul târziu. Pentru că atât ansamblurile camerale, cât și cele orchestrale aveau întotdeauna în componență unul sau chiar două clavecine (de ce nu și trei sau patru, ca în cazul lui Bach ?), iar la operă nu exista nimic fără clavecin”, povesteşte artista.



Citiţi şi

8 noiembrie 1945 -„Jos borfașii de la Guvern!”

Cine ne “fură” tinerii cei mai buni

O locomotivă defectă nu e niciodată sexi

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
351 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro