Să ardem doctorii pe rug!

27 April 2014

Aurora MartinCineva m-a trimis la Spitalul de Arși, să o caut anume pe ea, pe doctorița Cristina Isac. Știți bine, fiecare ați trecut cel puțin o dată prin asta: v-ați dus la un anume doctor pe care vi l-a recomandat cineva, pentru că, nu-i așa, dacă ești trimis de cineva, capeți acel plus de încredere, pe care nu îl ai în sistemul sanitar. Pe de altă parte, suntem încă tributari mecanismului de pile, cunoștințe, relații, bine înrădăcinat la nivel de subconștient colectiv.

Așteptând-o pe hol, am aflat că și mama ei, Aurelia Isac lucra acolo. Au venit amândouă să o consulte pe mama. Deși eram tristă, îngrijorată, disperată chiar, chipurile lor luminoase și zâmbitoare, atitudinea binevoitoare mi-au dat speranțe.

Cu două săptămâni înainte, când a aflat că bubiță aia de la gură, care nu se mai vindecă și despre care credea că e un herpes banal, este, de fapt, cancer, mamă n-a vrut să mai mănâce nimic, n-a vrut să mai vorbească cu nimeni, s-a culcat în pat și s-a întors cu spatele la toată lumea, de parcă s-ar fi întors cu spatele la viață. Tocmai de aceea, mă uitam ca la o minune, văzând-o deodată încrezătoare și liniștită.

Doctorița Aurelia Isac a fost cea care a preluat-o și a operat-o. A luat-o pe mamă de mână, s-a uitat în ochii ei și, cu o voce blândă și fermă, i-a spus că va fi bine. Iar mama nu a mai avut nicio îndoială. După operație, într-o seară, târziu, când era de gardă, m-am dus, așa cum, iarăși știți bine, se obișnuiește, cu plicul, gândindu-mă că suma aceea, că orice altă sumă, de fapt, nu însemna absolut nimic, pe lângă bucuria de a fi salvat viața mamei mele. Nu a vrut să-mi ia banii. Era obosită, cu cearcăne la ochi, după o zi lungă de operatii. În urma unui incendiu de proporții, fuseseră mulți internați, pe hol se auzeau gemete, trecând pe lângă saloane vedeam pacienți pansați din cap până-n picioarea€… Stăteam amândouă pe o canapea pe holul spitalului și am început să vorbim simplu și firesc despre una, despre alta, despre câte de-ale vieții…

medici

Au trecut 5 ani de-atunci și, datorită Aureliei Isac, mama nu numai că nu se mai gândește de mult timp la cancer, dar a legat această experiență nefastă de bucuria de a fi întâlnit o femeie cu totul specială, pe care îmi cere din când în când să mergem să o vizităm. Nu neapărat pentru control, ci ca pe o rudă de care ți se face dor.

Când a aflat despre ancheta de la Spitalul de Arși, mama m-a sunat îngrijorată să-mi povestească și m-a rugat să mă interesez, să nu care cumva să i se fi întâmplat ceva doctoriței ei. Când am regăsit cele două nume printre cei reținuți, mi-au dat lacrimile și nu găsesc puterea să o sun înapoi pe mama să îi spun.

Mă pun în locul doctoriței Aurelia Isac și mă întreb, la experiența mea, la valoarea mea, la vârstă mea, la vechimea mea în unitatea respectivă, lucrând într-un spital în care echipăa managerială susține o anumită “€œmetodă de lucru”, aș fi avut eu puterea să mă opun, să ies din rând, să risc să fiu concediată dintr-un loc în care, de atâta timp, îmi fac meseria cu pasiune?! I-aș fi permis, oare, și fiicei mele să lucreze în același loc, dacă aș fi considerat că o pun în pericol?!

Ina (Cristina) Isac nu a început să lucreze în spital că a€”fiica mamei”; a terminat facultatea de medicină cu 10, ca șefă de promoție, s-a specializat în Japonia, Anglia, Franța, Suedia, Danemarca, SUA, Germania, Australia, este doctor în medicină, predă la Universitatea “€˜Carol Davila”, fiind invitată să participle la congrese în diverse colțuri ale lumii și are un cabinet particular.

Într-o singură zi, putem elimina astfel de oameni valoroși, care nu numai că s-au pregătit toată viața ca să nu dea greș atunci când ajungi disperat în cabinetul lor, dar au și ales să rămână în țară, deși ar putea face mult mai ușor bani și carieră în străinătate. Îi eliminăm și ce punem în loc? E nevoie de cel puțin zece ani de practică să devii specialist în chirurgie plastică reparatorie și arsuria€. Exodul medicilor, prigonirea lor, desființarea spitalelor, lipsa citostaticelor păr să facă parte dintr-un plan de abandonare a populației în voia soartei.

E lesne să judecăm lucrurile așa cum ni se livrează la știri, devoalate sau împachetate în funcție de interesele de moment ale unora sau ale altora. Dacă va amintiți, nu demult, am fost invitați să ne înverșunăm împotrivă profesorilor, acum suntem invitați să ne înverșunăm împotriva medicilor. Asta în timp ce, și atunci, și acum, la alt nivel, se desfășurau campanii sau evenimente politice de la care să ni se abată atenția. Sunt mulți banii care se risipesc în campaniile electorale și sunt mulți banii care ni se sustrag oficial prin noua decizie a guvernului de a reduce la jumătate bugetul alocat îngrijirii nou născuților prematur, care va duce la creșterea mortalității infantile. Și nu amintesc decât două acțiuni actuale de fundal, cu efecte directe asupra cetățenilor. Pentru a trece mai puțin observate, ni se oferă ceva incendiar: se strâng grămadă specialiștii dintr-un spital și se ard pe rug în piața publică. Arderea pe rug a vrăjitoarelor nu a făcut Evul Mediu mai puțin întunecat. De aceea, mă întreb, ca și alți jurnaliști: €œCui servește încătușarea și arestarea nucleului funcțional al unui spital de urgență, înlăturarea unor specialiști recunoscuți pentru capacitățile lor profesionale?”

Atâta vreme cât principiul “€œdezbină și stăpânește” funcționează, nu e de mirare că ne lăsăm ațâțați unii împotrivă altora. Suntem manipulați să vedem răul de la suprafață, ca și cum ne-am uita speriați și încrâncenați la bubele care ne-au apărut pe corp. Un medic bun te va face să înțelegi de ce au apărut acele bube și să acționezi asupra cauzei, ca să înlături efectul. Nouă ni se dă câte-o pomadă, ne trece o bubă și apoi ne uităm mirați cum apare în altă parte și, tot așa, ne ținem ocupați, tratându-ne bubele doar la suprafață.

Dacă aș fi acum în țară, aș merge să o văd pe doctorița Aurelia Isac, aș lua-o de mână și aș privi-o cu blândețe în ochi, așa cum a făcut cândva cu mama. Nu știu, însă, dacă aș găsi fermitatea cu care să o asigur că totul va fi bine. Lupta cu cancerul societății românești este mult mai grea și mai imprevizibilă. Și nu avem nici chirurgi așa de iscusiți că dumneai, capabili să curețe un sistem intrat în metastaze.



Citiţi şi

Aveți cinci minute să vorbim despre banii Bisericii?

Leurda

Declarație de dragoste pentru Audrey Hepburn

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. stefan / 30 April 2014 12:52

    Nimeni nu zice de colectarea de bani toate ciorile din Romania nu platesc asigurare dar au aceleasi drepturi si pretentii majore.Nimeni nu calculeaza 6 ani de facultate plus de la 5 la 6 ani rezidentiat ca sa fii platit cu 1200 ron/luna cu responsabilitati majore.PLATITI SI RESPECTATI MEDICII ATAT CAT AU MAI RAMAS IN ROMANIA TARA TUTUROR POSIBILITATILOR

    Reply
  2. Ion Ion.Da nu Tiriac / 30 April 2014 10:25

    Eu tot nu stiu ce s-a intamplat cu cele 130 de milioane de euro care au disparut de la CASA DE ASIGURARI.E an electoral.Asa se intampla intotdeauna.”Au fraudat sistemul” .Toate promteristele care nu au un semestru la medicina isi dau cu parerea.Tot felul de analisti.Sunt doua parti ale problemei aici.Nu dai cadouri, sau chiar o parte din banii din operatiile care le faci in spital la seful de sectie, si la directorul spitalului, nu operezi,Nu operezi, nu ai bani de rate, mancare, facturi, vacante.Si nu, vacante nu suna extravagant dupa ce stai ore in picioare printre muschii si artelere si organele celui deschis pe masa, si cu stres ca daca nu se mai trezeste te asteapta rudele afara gata sa sara pe tine.
    Pe de alta parte, cum sa nu ii dai voie unui medic care lucreaza in spital sa aiba si cabinet privat?Am citit ineptia, asta.Poate sa aiba cabinet privat in fiecare judet, si le face pe banii lui, e treaba lui pana la urma.
    E mai bine pentru medic sa opereze in spital decat intr-o clinica particulara, spitalele, asa cum sunt , sunt mai bine dotate fata de multe din clinicile particulare.In orice domeniu. .
    Acum, mai intervine si factorul uman,Dupa ce iei mii de euro ani la rand, e greu sa te opresti.
    Sunt multe de zis.Dar oricum nu poate sa vina o corcitura de pitipoanca cu sani de post, sa zica , ca i-a luat bani pe operatie in spital.De ce a acceptat?si nu s-a dus la clinica sau la orice cabinet privat ca sa dea dublu?

    Reply
  3. Vraciul / 30 April 2014 9:47

    Aici nu e vorba de nimic altceva decat de LACOMIE. La privat putea sa castige 300-400 000 euro in cativa ani, pe cand la stat i-au ramas toti banii, adica 170 000 in casa si 700 000 in conturi! impreuna cu alte bunuri, depasea usor 1 milion de euro…..nu e vorba de niste medici care altfel ar fi fost morti de foame!!!

    Reply
  4. student anu 4 / 29 April 2014 21:10

    Nu o sa imi obosesc degetele prea mult….Insa din cauza voastra a celor care la prima greseala a un unui medic il asteptati la colt poate poate ii cade ceva din buzunarele alea pline nu??e uite voi sunteti motivu pentru care eu o sa plec cu prima ocazie din tara asta in care acum cateva luni cineva tot intr-un coment nu intelegea cu ce e mai presus un medic decat un pantofar ca asa cum pantofarul iti imbunatateste calitatea vietii asa o face si medicul…….hai sa vad un pantofar sau un mecanic cand nu ii convine fata unui ‘çlient ”..il refuza ….noi nu suntem oameni ? nu putem gresii? nu putem avea mofturi….? si la urma urmei domnisoarele respective isi doreau sa se impotriveasca naturii si evolutiei nu sa isi prelungeasca firul vietii …PS:Munciti 8-9 10 ore pe zi???din care 6 le stai la un birou incearca sa stai la facultate 12 cu 2 ore pauza si de la 8 mergi in garda stai pana la 2 si la 8 mergi la stagiu! incearca sa mai si zambesti dupa asta ..sa nu faci ulcer nici diabet sa nu devii dependet de alcool cafea tzigari…incearca sa fi un om normal cand vezi moartea zilnic….

    Reply
  5. alexandru / 29 April 2014 19:43

    Imi pare rau cand imi dau seama cum comentariile se succed fara ca cei care le-au scris pe primele sa il poata vedea si pe acesta.
    Cei care dati in doctori fara sa discriminati sunteti toti niste tampiti.
    Sigur ca e mai usor sa faci un flagrant unui doctor decat unui politician. Asta nu inseamna ca sunt toti doctorii hoti sau cinstiti. Invatati sa discriminati.
    Ca adaugire, pentru orice mamifer care se trezeste vorbind si molfaind ca el nu este ipocrit ci integru, adaug: invata 6 ani + n , pe mai nimic si apoi vino sa vorbesti despre integritate. Conditionarea actului medical este o crima, dar sa nu iei bani in conditiile in care iesi la pensie cu mai putin de 2500 de lei dupa o viata de sacrificiu mi se pare sinucidere. Si daca doctorii nu ar trebui sa lucreze la privat, ce ar trebui sa faca? Sa plimbe cainii unor proaste in Herastrau seara dupa program?
    Dati in doctori fara sa discriminati, nu uitati…sunteti niste tampiti. Oricat de zmei sunteti, cand sunteti aproape de a crapa, tot la noi ajungeti. Capul sus, rugati-va sa nu dati peste unul surmenat, infometat, cu copilul batut la o scoala mediocra de cartier sau cine stie, sa dati peste vreaun doctor care este plecat sa munceasca in strainatate; in locul lui o sa vina preotul, pentru ca nah…voi platiti taxe si impozite si nu conteaza, cineva trebuie sa se ocupe de voi.

    Reply
    • Vraciul / 30 April 2014 9:38

      Pai treaba e simpla: operatiile respective trebuiau facute in cadrul unei clinici private. Dar atunci doctorul trebuia sa scada cheltuielile clinicii si sa imparta profitul cu patronul clinicii. S-a lacomit si a vrut sa tina pentru el/ea toti banii. In rest, e vrajeala uscata si poezie ieftina.

      Reply
  6. Serac / 29 April 2014 19:02

    Daca ai sti cat de putin bani sunt alocati si/sau se starng in contul Casei Nationale de Sanatate pentru boli grave,foarte grave sau foarte rare si desigur foarte costisitoare.Acest buget se straduieste sa le asigure,cu oameni FOARTE PUTINI,supravietuirea.DECI in aceste conditii sa vii sa ne spui ca x doctor aduna spaga
    si ca vezi doamne nu se putea sustrage sistemului,dar cel mai g
    rav ca FRAUDEAZA acesti bani putini destinati altor oameni suferinzi,pe motivul ca ti-a redus mama la normal,nu mi se pare corect.
    Da sunt de acord SA ARDEM nu numai doctorii dar pe oricine FRAUDEAZA banii de la bugetul de sanatate!

    Reply
  7. deea / 29 April 2014 19:01

    …… a gresi e omeneste….. iar medicii sunt inainte de toate oameni…… vorbesc la modul general ……. , nu caut scuze pentru situatia mediatizata din clinica de arsi ……. au comis-o … aqm sa plateasca ………….. insa ce apreciez in acest articol este ca mai sunt si oameni care nu uita efortul salvator al unui medic si sunt recunoscatori . ….

    Reply
  8. andreea / 29 April 2014 18:28

    toata lumea arunca cu pietre in acesti OAMNEI SPECIALI . greseala lor a fost ca au luat de la casa de asigurari, nu de la pacientii cum se intampla in alte spitale din Romania , iar statului nu ii place sa fie furat. de ce nu s-a sesizat nimeni cand de ani de zile medicii pretind sume de bani pentru operatii de la niste amarati bolnavi ??? atunci de ce nu s-a aratat nimeni avid de justitie ??
    AM FOST OPERATA DE DL DR SORIN PARASCA DE UN SEMN DE NASTERE CANCERIGEN SI POT SPUNE CA NU AM CUNOSCUT UN MEDIC MAI BINEVOITOR, MAI SARITOR SI MAI DEDICAT DECAT DANSUL . NICI DANSUL NICI REZIDENTII CARE L-AU AJUTAT (HAZIM SI LETITIA) NU NUMAI CA NU MI-AU SOLICITAT NICI O “SPAGA” CI DIN CONTRA M-AU REFUZAT CAND , FOARTE IMPRESIONATA DE FAPTUL CA MAI EXISTA ASTFEL DE CADRE MEDICALE IN ROMANIA AM VRUT SA LE OFER O MICA RECOMPENSA. Nu stiu cati dintre cei care ati comentat mai sus puteti sustine ca ati fost tratati fara spaga la standarde europene de la medica pana la infirmiera. ASA CA VA ROG, NU MAI DATI CU PIETRE IN NISTE OAMENI EXTRAODRINARI IN NECUNOSTINTA DE CAUZA SI FOCUSATI-VA PE CEI CARE VA PUN SA VA CUMPARATI MEDICAMENTE SI PANSAMENTE IN SPITAL, SAU PE CEI DE LA CONDUCEREA ACESTEI SCUPE TARI CARE ISI BAGA BANII IN BUZUNAR IN LOC SA II ALOCE ACOLO UNDE ESTE NECESAR .

    Reply
    • Mihai / 29 April 2014 22:19

      Andreea,
      Si tu faci confuzie si apelezi la sentimente in loc de ratiune, doar pentru ca un doctor a fost dragut cu tine (asta trebuind sa fie starea de normalitate, pe care, intr-o tara anapoda ca a noastra, tu o ridici la rangul de exceptionalitate).
      Spui “greseala lor a fost ca au luat de la casa de asigurari, nu de la pacientii cum se intampla in alte spitale din Romania”. DA, E GRESIT SA FURI DE LA CASA DE ASIGURARI. E GRESIT SA FURI, IN GENERAL. E halucinant ca asa ceva inca trebuie explicat pentru tine si atatia ca tine. Competenta, amabilitatea, cunostintele, nimic din astea nu scuza furtul.
      Spui “focusati-va pe cei care va pun sa cumparati medicamente si pansamente”. Uite, eu sunt medic, si pun oamenii sa cumpere medicamente si pansamente, lor desigur le par mai putin dragut poate, dar nu o fac pentru ca as avea vreun parti-pris cu vreun lant farmaceutic, ci pentru ca spitalul nostru nu mai are de nici unele. Nu primeste bani de la casa de asigurari, pentru ca parte din banii de la casa se duc si pe niste sani mai tantosi si un nasuc mai drept doriti de vreo fufa sanatoasa care s-a inteles cu medicul sa dea mai putini bani si sa se opereze ESTETIC pe banii… nostri.
      Deci cat ai fost tu de impresionata prea putin conteaza in ecuatie (si din fericire, DACA probele se vor dovedi a fi reale, si in verdict). Care verdict ar trebui sa li se aplice desigur si (te citez din nou) “celor de conducerea tarii care isi baga banii in buzunar…”. Firesc, ca oricarui hot, indiferent cata scoala are, cat e de competent si cat e de dragut cu tine. Nu vorbim aici de celebra spaga, pe care o gasesc rezonabila in conditiile (exclusive!) in care actul medical nu este conditionat de ea si in cazul in care este primita la sfarsitul tratamentului, ca o recompensa adusa unui om care a muncit pe branci si pe care statul il desconsidera intr-un mod jignitor si nu ca o “asigurare” a serviciilor acestuia.

      Reply
  9. Mihai / 29 April 2014 17:54

    Draga Aurora Martin,

    Inteleg din cele scrise de Dvs ca nu sunteti in tara. Sper ca sunteti intr-o tara mai civilizata decat a noastra, care sa va ajute sa ganditi mai corect. Modul acesta de gandire, de un subiectivism care refuza impartialitatea si luciditatea, precum si stilul lacrimogen de prezentare, sunt cele care ne tin, ca societate, pe loc.
    Ati intalnit o doctorita care v-a tratat corect, omeneste si profesional. Asta e meseria ei (si a mea, de altfel). Asa trebuie si asa e firesc sa se intample in orice societate. Dvs ati cazut pe spate de emotie si v-ati intalnit cu ea, in continuare, la cafele. Foarte frumos. Daca relatia asta de prietenie v-ar impiedica sa o criticati, macar decenta (civica, jurnalistica etc) ar trebui in agala masura sa va opreasca in a-i lua apararea pentru faptele de care este in prezent acuzata. Pentru ca este acuzata (si, desigur, doar instanta va fi cea care va da un verdict) de fapte I-LE-GA-LE. Ati inteles, oare? Nu de malpraxis, nu de lipsa de omenie, nu de lipsa de competenta. De ilegalitati. De diagnostice inventate, pentru ca oameni care nu sunt bolnavi sa plateasca, folosind instrumentarul, cazarea, personalul si salile de operatii ale unui spital de stat, un pret mult mai mic aceluiasi stat caruia toti ii platim taxe, iar doctorului un onorariu (spaga, daca vreti) poate si el ceva mai mic. Iar casa de asigurari trebie sa plateasca, din banii nostri, bani niciodata suficienti pentru salarii decente si aparatura moderna si medicamente, pentru rinoplastii si implanturi mamare ascunde sub diagnostice banale precum deviatia de sept. Va intreb iarasi, si m-as bucura sa faceti eforul de a ne raspunde celor care am comentat aici la articolul Dvs, oare chiar nu intelegeti?
    De altfel, nu ma mir ca nu intelegeti. Aproape un popor intreb se intreaba de ce e un individ ca Becali in inchisoare – ce daca a furat, daca a dat bani la biserici si la cativa amarati din Ferentari? Ce daca Mazare si-a tras o spaga, daca a facut niste locuinte pentru defavorizati? Ce daca suntem furati toti, daca unul sau altul caruia i se face un favor se trezeste mereu sa faca apologia hotiei? Sa fim furati, deci, dar cu masura si cu zambetul pe buze. Sa fim calcati de masina, daca e de firma. Sa fie lasati liberi toti hotii, daca impart si cu noi ceva. De asta in America de Sud si in Sicilia sunt mafiotii iubiti de populatia locala, pentru ca dincolo de crime, droguri si hotii, au grija sa imparta si saracilor din zona ceva pentru a-si gasi la nevoie adapost.
    Dvs nu folositi ratiunea, ci sentimentele. Sprijiniti un om care v-a tratat corect, negandu-i orice alta fapta reprobabila. Sau,poate, va numarati printre aceia pentru care a fura de la stat in folos personal nu reprezinta defel o problema. Caz in care nu ar trebui sa va mire comportamentul altor medici si reprosurile altor pacienti frustrati de lipsurile la care ii condamna furtul cronicizat din sistemul medical romanesc. Cautionat lacrimogen – ma repet – de indivizi ca Dvs.

    Reply
  10. Laura / 29 April 2014 14:07

    faptul e simplu, atata timp cat eu muncesc 8-10-12 ore pe zi, cu facultate, master si cursuri de pregatire la fiecare 1-2 ani, cu presiunea de a ma reinventa si a accepta schimbarea in fiecare zi, cu un salariu peste medie ( dar egal cu al unui muncitor necalificat din strainatate), platesc lunar la stat asigurarile de sanatate,

    de ce nu pot sa imi pastrez decenta nepetata si sa ma bucur de un sistem medical, pe care il subventionez in fiecare luna??? de ce atunci cand ajung la stat pt o operatie sunt tratata ca o bucata de carne pe un galantar si TREBUIE sa ma injosesc la a da MITA???? de ce ???? pentru ca toata lumea accepta asta? eu nu accept. TREBUIE sa dai la rezident, anestezist, doctor, asistente si infirmiere. Toti fac abuz de pozitia lor si te trateaza necorespunzator daca nu primesc ceea ce cred ei ca li se cuvine.

    si cazurile in care NU se ia mita sunt foarte rare, de obicei la pacienti in stadii terminale sau de la vreo cunostinta a unei cunostinte pt care medicul are respect.

    Altfel, eu, tanar crescut cu democratia in sange, sunt obligata sa ma injosesc la a da mita, unui sistem care e subventionat din munca, energia si timpul meu.

    e pacat de vietile oamenilor, de fiecare caz in parte, dar cred ca erau constienti de ce faceau atata timp cat veniturile lor erau de 50 de ori mai mari decat salariul mediu din tara asta.

    De undeva trebuie sa incepem.

    Reply
  11. laura / 29 April 2014 14:01

    Si eu lucrez intr un spital de stat ca si personal TESA. Eu am avut tangente si cu doctorii din strainatate si ce pot sa va spun este ca si in alte tari daca ii dai doctorului o atentie de orice fel ti o primeste. Nu sunt de acord cu doctorii care se tocmesc cu pacientii, dar…..problema este alta.
    As vrea si eu sa vad care sunt realizarile unui europarlamentar de exemplu, sau a sutelor de consilieri si ministrilor pe care ii platim cu bani grei din buzunarele noastre goale. Sa impuscam si doctorii si profesorii si toti intelectualii cel mai bine sa ramana numai prostimea. E mai usor sa manipulezi o hoarda de prosti ca aia nu pun intrebari multe. Totul in tara asta de rahat este bazat pe pile si relatii. Ai pile poti sa fii orice iti doresti! “Sefa”- coordonator de birou cica, o taranca cu liceu si o facultate particulara facuta la 45 de ani este convinsa ca un economist trebuie sa stie sa lucreze in word, execel….etc. Ma duc la ea si i zic de fata cu toata lumea ca sa i demonstrez cat e de proasta ca programul se numeste excel si se scuza ca nu stia dar nu va mai corecta toate fisele de post ca oricum in afara de mine nu a observat nimeni greseala. Sa nu ti vina sa o impusti? Sau sa iesi in strada si sa ti faci dreptate de unul singur?

    Reply
  12. Un anonim celebru / 29 April 2014 12:30

    Am impresia ca traiesti putin confuz. Tu apreciezi un doctor pentru ca s-a purtat CORECT cu tine si cu mama ta? Atat a facut, s-a comportat exact cum trebuie sa se comporte un DOCTOR, nici mai mult nici mai putin. Si pentru asta, ar trebui scuzata, sau inteleasa cand comite o infractiune? Nu crezi ca duce spre ipocrizie? Sistemul de care vorbesti, cel cu pile, relatii, etc. exista inca TOCMAI din cauza oamenilor care supraevalueaza ceea ce ar trebui sa fie NORMAL si CORECT. Fiecare face niste alegeri in viata, tu ai ales sa mergi pe cunostinte si spaga (chiar daca nu a vrut sa ia, tu ai vrut sa dai), nu poti sa vii si sa ii iei apararea doar pentru asta. Ea a ales sa faca si niste infractiuni, pe langa tot ce a facut bun, nu poate se considere ea o victima, doar pentru asta.

    Reply
  13. john / 29 April 2014 12:25

    Inteleg, e o categorie profesionala importanta, strategica chiar (daca vorbim de conflictele militare din vecinatati), insa asta nu scuza sub nici o forma incalcarea legii. Nu e corect ca au salarii mici, medicii si profesorii merita mai mult, si pot intelege o incalcare a legii care aduce o echitate, insa acesti medici au operat in mare parte pe domnisoare care sa intre in domeniul “muncii”, adica prostitutie pe fata sau in media.

    Daca operau niste sarmane domnisoare care erau complexate de niste probleme reale si nu aveau bani sa le rezolve altfel, macar aveau o justificare, dar cand faci asta pe banda rulanta cu toate panaramele, deja e un lant de ilegalitati, pentru ca tu ca medic au clientela, ele ca paciente obtin profit in bani de pe urma operatiilor.

    Daca cineva drag mie o sa pateasca ceva si n-o sa fie salvat pentru ca medicii astia sunt in puscarie sau si-au pierdut dreptul de practica, n-o sa dau vina pe oamenii care i-au trimis in judecata. O sa dau vina pe stat si pe clasa politica, dar intr-o anumita masura si pe ei.

    Reply
  14. elena s / 29 April 2014 10:42

    As vrea sas vad toti inspectorii ( ITM, primarii, SANEPID etc) la fel ridicati. In Romanaia nu exista afacere care sa nu fie inspectata de acesti distinsi domni care vin sa isi ia partea ilegala! Pe ei nu ii vad arestati! DE CE?

    Reply
  15. mona / 29 April 2014 10:16

    AUTODENUNT PENTRU “TRAFIC DE INFLUENTA IN FORMA CONTINUATA”
    Umpleti-va buzunarele cu pietre si aruncati-le spre mine cand credeti ca gresesc.
    Cu cateva zile in urma, intr-un context diferit, ma refeream la specia umana ca la una ordinara; astazi, nu m-am razgandit.
    De cel putin douazeci si cinci de ani, am trait prin spitale .. ca “apartinator”; apartinatoru’ lu’ mama, lu’ tata, lu’ prietenu’, vecinu’, tanaru’, batranu’, cunoscutu’, necunoscutu’. Experienta mea de viata din acest punct de vedere este disproportionala cu varsta pe care o am; am stat prin spitale pentru cincizeci de vieti fara sa exagerez, ceea ce chiar ma califica pentru a-mi “da cu parerea”. Daca ma apuc de povestit, “comentariul” meu il va termina de citit stranepotul vostru, asa incat incerc sa ma rezum ..
    [IPOTEZA (dubitativa)]
    Sunt un om “exceptional norocos” sau Idiotii sunt Toti Idioti (asta dupa ce am stabilit ca suntem “nemarginit ordinari”).
    (CONCLUZIE)
    Se cere prea mult de la o societate aflata sub ofensiva mediocritatii si mai grav, a ipocriziei (asta este un subiect in sine).
    (DEMONSTRATIE)
    Fara sa stiu matematica dar, afland ca aceasta stiinta sta la baza formarii “gândirii în etape”, am invatat sa ordonez lucrurile conform complexităţii lor; ma comport practic, ma folosesc de notiunile dar si de relatiile dobandite, in mod activ, pastrand aspectul “estetic” cat si cel moral.
    De cateva zile, ce sa vezi?! “Breaking News” iar .. (mai rau decat cu Firea pe “scari”) MEDICII SPAGARI !! Producatorii si realizatorii de emisiuni “informative”, imaginandu-se balerini, se “produc” in mocirla (mai ceva decat fetele alea din America care practica sporturi cu iz erotic in namol), folosind abundent cuvinte si expresii inutile al carui inteles, de prea multe ori doar pretind ca-l inteleg.
    Ma adresez voua, “fabricantilor de vesti” care va comportati cu mult mai “trist” decat niste prostituate de mana a treia, unde Mama voastra traiti?!!! Va vindeti pe trei lei in fata camerei si pe cinci sub biroul sefului (dupa caz) si vreti sa aflu eu de la voi, ca nu v-ati rupe hainele ca sa va salvati mama sau copilul?! Nu va cred! Nu sunteti nici macar actori mediocrii; din mimica fetelor voastre se intelege ca nici macar voi nu credeti ceea ce spuneti.
    Am cunoscut doctori; foarte multi, prea multi ..
    Dupa cum spuneam, sunt o fire practica: m-am “aranjat” cu amicitia unui nume important, somitate in medicina (sau nu) si recomandat de “istorie” .. l-am cultivat, i-am spus ceea ce merita sa auda, i-am spus poate si ceea ce nu a meritat dar se “cuvenea”, ca intr-un moment dat (finalul inca nu s-a “scris”) sa-L intreb respectuos “intr-o situatie de criza, pot folosi numele domniei voastre?” / “foloseste-l, foloseste-l”. Asta am facut pana la un anumit punct cand, am ajuns sa intru intr-o oarecare “rutina” .. admirativa .. credeti-ma ca “recomandarea” aproape intodeauna ia sfarsit dupa prima sau a doua “consultatie” daca in locul acesteia nu se instaleaza ceva solid. In masura in care intr-o incinta spitaliceasca se poate sa vezi fericirea, eu am vazut-o. Am cunoscut oameni speciali, oameni de vocatie, pe care ii invidiez pentru cata stiinta cuprind, pentru consecventa, pentru cearcanele de sub ochi care le-au aparut veghindu-ne (si pe care eu le-am dobandit doar din cumulul frustrarilor). Ii invidez pentru ca atuncea cand sunt saraci, sunt mereu mai bogati decat mine, ii invidiez pentru ca atuncea cand sunt bogati (cu toata relativitatea termenului) cei mai multi dintre ei Merita sa fie; platesc cu propria lor sanatate, platesc cu zile si ani din viata lor atuncea cand nu-si petrec seri de amor langa sotii sau iubite, atuncea cand nu-si vad copiii cum si cand cresc, atuncea cand batranii lor incaruntesc fara ca ei sa afle pentru ca tocmai ce i-au pus o perfuzie mamei mele, sau fiului tau.
    Nu am dat bani pentru ca nu mi s-au cerut; as fi dat si sufletul din mine. I-am abuzat in schimb, la oricare ora, pentru orisicine. Nu vine nicio ambulanta la bloc de care eu sa nu ma interesez si sa fac “trafic de influenta”. Sun mi se raspunde si se “procedeaza” stiti de ce? Doar pentru ca oamenii acestia exceptionali reprezinta majoritatea dintr-un “numar”; trebuie doar sa vrei sa-i “vezi”, trebuie sa te “pregatesti” sa-i intelegi daca vrei sa stabilesti un “raport” .. Trebuie .. Nu este simplu si din experienta va spun ca nu am trait frumos si simplu in acelasi timp. A fost ori simplu, ori frumos. Dar usor este atuncea cand esti urat, cand traiesti doar ca sa ai la ce sa te gandesti inainte sa te ia somnul; cand denigrezi, cand arunci cu mocirla din mocirla in care te imbaiezi; cand pulsul ti se mentine constant doar pana cand moare capra vecinului, nu Si a lui, Doar a lui; cand ai “orgasme multiple” doar cand darami, nu gardul tau, Doamne iarta-ma! Doar atuncea cand darami ceea ce tu nu ai fi niciodata capabil sa construiesti, ma repet .. asa e simplu si pentru asta, Pamantul nostru (nu al lor) se topeste ..
    Vorbiti mojicilor despre medicii voluntari in Africa, imbogatiti-va numindu-i macar .. Nu!!! Sa ne fereasca Dumnezeu!!! .. ca “ofensiva mediocritatii” renunta la “serviciile” postului “vostru” si daca nu gasec ceva cu un efect la fel de “imobilizator al constiintei umane” trec pe XXX, ca vorb’ aia .. “unde nu e, nici Dumnezeu nu cere”. Nu “realizati” [voi in fapt chiar Nu realizati nimic, sunteti sterpi (fuga la DEX, ohh scuze, n-ati auzit nici de asta)] norma de audienta si nu va incasati “mita” din salarii .. din retributia provenita din functia de “trotuaristi”. Stiti sa transpirati doar cand va “bate” reflectoru’, dar multi dintre voi transpira si cand se straduiesc sa citeasca, ajungeti acasa sleiti .. (aceeasi care il iau la misto pe Vanghelie care, fie vorba intre mine si voi, va da lectii chiar si cand doarme, doar ca nu va prindeti) apoi, veniti si-mi “povestiti” cum va meritati banii si cum .. ca.. lipsa educatiei elementare, semianalfabetismul, lipsa de pudoare, sunt platite cu greutatea acestora in aur (pardon, gold .. semidoctilor).. ca sunteti “in privat”.. Ori sunteti “tulburati psihic” (disocierea personalității) .. ori copiii vostri, florile din ghivece, locuintele, va sunt poluate la fel ca mine, in acelasi fel ca noi. Noi Oamenii ..
    Sunt pregatita sa fac o lista.
    Lista oamenilor salvatori de vieti/ Viata mea, a ta .. s-a astora ..
    Pe toti oamenii acestia i-as pune in dificultate (prea putin spus) i-as “jertfi” pe un altar improvizat al unor jigodii.. cum sa fac asa ceva?!!! . In continuare ii voi “folosi” asa cum stiu (Ei) cel mai bine ..
    In permanenta imi “zdrobesc” mintea sa gasesc un cadou .. ceva care sa le aminteasca chiar si pentru o singura data, nu de mine, nu de batranul meu, ci de cat bine au facut ..
    Desigur, nu toti am fost premianti.
    Desigur, trebuie sa platim atuncea cand gresim.
    Desigur “padurile au uscaturi”.
    Desigur v-as “ingropa” fara sa clipesc, nesimtitorilor !
    M.M.
    Din “stiinta” atata pot! Din patima insa voi mai creste, voi mai face, voi mai spune, voi mai transpira, ma voi privi intr-o oglinda transfigurata fiind… voi continua sa fac “trafic de influenta” de fiecare data cand va fi nevoie!

    Reply

My two pennies for deea Cancel

* required
* required (confidential)

catchy.ro