Când o mașină devine legendă

18 January 2018

Mustang 2 ELENA LUCHIAN miss autoCum ai putea să uiți vreodată prima ta mașină? Probabil că avea un schimbător de viteze subțire ca o tijă. Mai mult ca sigur nu avea nici ABS. Dar era declarația ta de independență. Era anunțul tău: “Nu, tată, nu e nevoie să vii să mă iei acasă!”

Ai dezvoltat o relație cu mașinuța aia. Era gărgărița din parcare și erai pregătit să declanșezi un război dacă vreun vecin se rezema de ea. Nu trebuie să fie nici scumpă, nici să arate ca scoasă din cutie, ca să-ți stârnească asemenea sentimente. Este foarte clar ce face o mașină să devină membru al familiei pentru tine. Dar ce face o mașină să devină… o legendă?

mercedes

E ușor să te gândești acum la Porsche 911, la Mustang, la Volkswagen Beetle și la Mercedes-Benz Clasa G. Și pentru că a venit vorba de “Master G”… Mercedes a relansat o legendă zilele acestea la Detroit, la primul salon auto al anului. Mercedes-Benz G-Class, un cuboid motorizat, care a pornit la drum în 1972, în urma unei comenzi venite din partea armatei australiene. Era un tanc pe roți, fără o singură dotare de confort. Și așa și trebuia să fie. Un magnat arab, care deținea o parte importantă a companiei Daimler, a venit, în 1979, cu ideea de a transforma vehiculul militar într-unul civil. Cine s-ar fi gândit atunci că mașina aia urâtă ca o brută, angulară ca un echer, va deveni cel mai longeviv model din portofoliul Mercedes.

Dar ce a făcut Clasa G de la Mercedes ca să treacă testul timpului? Care este diferența dintre o mașină care te duce, în siguranță și confort, din punctul A în punctul B și o mașină în care apreciezi mai mult călătoria decât destinația?

Mai întâi de orice, un automobil de legendă trebuie să spună o poveste, una care începe cu “A fost odată” și se termină cu… “și mai este și în ziua de azi”. Și trebuie să fie ușor de recunoscut pe stradă. Orice copil recunoaște o “broscuță” de la Volkswagen.

Mașinile de legendă nu trec odată cu moda, tocmai pentru că nu se aliniază tendințelor. G-Class a rămas pătrățos, colțuros, timp de 40 de ani. A înotat împotriva valului care i-a luat pe toți producătorii auto, de a rotunji muchiile, de a îmblânzi liniile, de a fluidiza formele. A rămas un inamic al aerodinamicii pe șosea. Pentru că nu despre asta e Clasa G. A rămas, de-a lungul celor patru decenii de viață, ca o sticlă de Cola. Doamne, ce gust bun are și dacă s-a încălzit și s-a dus tot acidul din ea. Acid e și “Master G”, acid și dornic de aventură, pentru că pentru el, aventura începe acolo unde se termină asfaltul.

Când Mercedes dezvolta noul G, echipa de testare a vrut să-l scoată în public fără camuflaj. Așa ceva nu se face niciodată cu o mașină încă nelansată. Inginerii s-au gândit că oricine l-ar recunoaște, dar nu s-ar gândi că este modelul ce urmează să fie prezentat. Ar întoarce capul după el fără să știe că e chiar el! Dacă o îmbraci pe Monica Belucci într-un sac de rafie, o recunoști și e la fel de apetisantă, nu-i așa?

masina legendă

sursă foto: pinterest.com

Au trecut anii. Vreo 40 peste G. În 40 de ani, în jumătate de viață de om, toți ne schimbăm, arătăm altfel. Nu și G-ul. Versiunea 2018 arată de parcă mașina din 1979 a fost conservată într-o ladă frigorifică uriașă. Dar Mercedes a montat la bord un interior de pluș, cu toate dotările de confort și siguranță pe care le au, la ora actuală, limuzinele. Piele, lemn, fibră de carbon, două ecrane unite sub o suprafață de sticlă, un sistem multimedia care primește comenzi vocale. Ordine. Pentru că așa te simți la bordul lui, ca și cum ai da ordine. Își păstrează însă ADN-ul de off-roader: mânerul pentru pasager, cele trei diferențiale blocabile, iar semnalizatoarele rămân acolo unde nicio mașină nu le are: sus pe capotă. De ce să schimbi o strategie care funcționează? De ce să-i faci operații estetice unui bătrân care vine mereu cu o poveste nouă?

Așadar, bine ai revenit, bătrâne G! Moșule, ce tânăr ești în 2018!

Pe Elena o găsiți la MissAuto.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂

Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Volvo XC90 e cea mai sigură mașină. Niciun accident fatal în 16 ani

Un mit retehnologizat – King Arthur: Legend of the Sword

Cazul Castro

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
173 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro