Cele trei cele mai „iconice” parfumuri bărbătești ale anului 2020 din Spania, disponibile și în România

2 April 2021

Să alegi care sunt cele mai iconice parfumuri pentru băbați este o sarcină la fel de dificilă ca definirea a ceea ce este exact un parfum iconic. Trebuie să fie un parfum care a reușit să rămână în topuri peste timp, fără a fi înlăturat de modele schimbătoare? Probabil că nu. În acest caz, am vorbi despre un parfum clasic. Este, de asemenea, necesar ca acest parfum să fi rămas în imaginația populară datorită semnăturii sale olfactive caracteristice, identității sale vizuale sau unei campanii emblematice? Sigur, dar nici asta nu este suficient.

Parfumuri barbatesti pe emag, comenzi online

Pentru a considera un parfum ca fiind „iconic”, este necesar, de asemenea, ca produsul să fi marcat un înainte și un după, să fi fost un moment de cotitură începând cu care nimic nu a mai fost vreodată la fel. Pe scurt, pentru a ridica un parfum la categoria de „icon”, este esențial ca acesta să aibă o relevanță dincolo de zidurile înguste ale lumii parfumeriei, pe care le-a pătruns până la punctul în care s-a strecurat în viețile noastre și în reprezentările noastre culturale.

Într-o lume interconectată și multiculturală ca cea de azi, nu e un păcat să tragi cu ochiul în alte culturi pentru inspirație. Una dintre culturile dominante din Europa, de exemplu, este cea spaniolă. În acest caz, ne vom inspira din statul mediteraneean, pentru a vedea care sunt parfumurile bărbătești cele mai apreciate la Madrid și Barcelona. Vom vorbi, așadar, despre Top 3 parfumuri „iconice” din Spania anului 2020, un top alcătuit de Academia de parfumuri. Cu atât mai mult cu cât toate cele trei parfumuri câștigătore se găsesc și pe piața din România și le putem achiziționa în voie.

Academia de parfumuri spaniolă este o fundație culturală non-profit care a fost creată în 2007 sub umbrela Stanpa (Asociația Națională de Parfumerie și Cosmetică). Misiunea sa principală este diseminarea universului parfumurilor și acordă anual premii pentru cele mai bune parfumuri ale anului. Pentru că încă nu s-au acordat premii pentru anul 2021, vom vorbi despre cele câștigătoare în 2020. Anul trecut, academicienii și-au ales primele trei parfumuri iconice pentru 2020 dintre toate produsele care îndeplineau cerințele pe care le-am discutat deja. Aceștia sunt câștigătorii:

  1. 4711 Original Eau de Cologne

Există parfumuri cu mulți ani de istorie, dar puține sunt mai vechi de peste două secole. Istoria parfumului 4711 datează din 1792 și se spune că un călugăr cartuzian a dezvăluit familiei Mülhens formula secretă pentru un „aqua mirabilis” care în cele din urmă va fi redenumită Eau de Cologne. După cum se știe, acesta este motivul pentru care numim astfel compozițiile care au o concentrație de parfum mai mică de 15%.

Familia Mühlens a început să producă apă de colonie și, când în 1794, în timpul ocupației napoleoniene a orașului, numerotarea caselor a devenit obligatorie, au decis să o numească cu numărul care le-a fost alocat lor: 4711. O legendă care va marca toate parfumeria ulterioară. Dacă acordați atenție ingredientelor din formula sa (bergamotă, lămâie, portocală, rozmarin, lavandă și floare de portocal), puteți înțelege cu ușurință de ce.

  1. Calvin Klein Ck One

Din punct de vedere olfactiv, această apă de toaletă, creată de maeștrii Alberto Morillas și Harry Fremont, este deja suficient de interesantă pentru a ocupa un loc de onoare în istoria parfumeriei. Pariul său aromatic-citric a fost o mică revoluție în universul apelor de colonie din anii ’90. Totuși, ceea ce a făcut din ea un icon transcende ingredientele sale (ananas, mandarină, bergamotă, cardamom, nucșoară, rădăcină de oris, violete, iasomie, crin și trandafir, lemn de santal, mosc, cedru, chihlimbar, mușchi de stejar și ceai verde).

Nu a fost prima apă de toaletă cu adevărat unisex, dar propunerea sa minimalistă și fără gen a fost unică într-un timp marcat de o diferențiere clară între sexe. Deja la momentul lansării sale era considerat un produs transgresiv. Campaniile sale de reclame alb-negru, cu o Kate Moss foarte tânără, au făcut restul pentru ca CK One să se scurgă prin faldurile societății lichide moderne ca un parfum obligatoriu.

  1. Loewe Esencia

Printre motivele care au determinat-o să aleagă Loewe Esencia printre primele sale trei parfumuri iconice, Academia evidențiază faptul că, pentru mulți bărbați din Spania, acesta a fost primul lor parfum. Pe scurt, sentimentalul a contat mult la alegerea acestui parfum de barbati. Dar dincolo de această notă nostalgică, apa de toaletă creată în 1988 de Emilio Valeros și Olivier Cresp este o compoziție complexă, cu mai mult de 200 de note olfactive diferite, care este inspirată de măslin pentru a imagina interpretarea în cheie spaniolă a fougére francez.

Rezultatul este un parfum cu o personalitate foarte puternică, care a rezistat surprinzător de bine la ravagiile timpului; o apă de toaletă aromat-lemnoasă printre ale cărei acorduri este posibil să descoperiți tot felul de plante și copaci mediteraneeni. Prin urmare, este de două ori esențial și a pregătit calea pentru parfumeria casei de lux spaniole vechi de un secol. Este, în sine, unul dintre cele mai iconice parfumuri pentru bărbați.



Citiţi şi

Dragostea în vremea coronavirusului – epistolar de pandemie (IV)

Dragostea în vremea coronavirusului – epistolar de pandemie (I)

CNN Travel plasează Munții Apuseni între cele mai frumoase locuri din Europa

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro