Facebook și-a cerut public scuze

Catchy

25 May 2016

Recent, Facebook şi-a cerut scuze pentru cenzurarea unei imagini cu un model XXL despre care a suţinut iniţial că îşi arăta părţi ale corpului într-o manieră indezirabilă.

Fotografia îi aparţine modelului XXL Tess Hollyday, înfăţişată în bikini, şi a fost distribuită pe Facebook de către gruparea feministă „Cherchez la Femme”, sub formă de anunţ plătit. În urma analizării acestuia, Faceebok l-a respins, susţinând că poza e aproape pornografică şi că nu corespunde codului său etic pentru anunţuri.

model xxl

În urma contestării deciziei, Facebook a prezentat noi argumente, preluate de The Guardian, conform cărora  fotografia modelului a fost interzisă pentru că nu promovează o imagine sănătoasă pentru femei: „Anunţurile nu permit imagini cu persoane perfecte sau indezirabile. Anunţuri de acest tip nu sunt admise pentru că le creează utilizatorilor un disconfort vizavi de propria persoană. În locul acestei fotografii, recomandăm utilizarea unei imagini care surprinde o activitate relevantă, cum ar fi o femeie alergând sau pedalând”.

Însă lucrurile nu s-au oprit aici. În urma protestului pe care „Cherchez la Femme” l-a făcut, un purtător de cuvânt al companiei Facebook a fost nevoit să ceară scuze în mod public, de data aceasta invocând alte motive: „Echipa noastră specializată în anunţuri procesează milioane de cereri săptămânal şi, uneori, interzicem anunţuri nejustificat. Această imagine nu contrazice politica noastră de anunţuri. Ne cerem scuze pentru greşeală şi vă comunicăm că poza a fost acceptată pentru a fi folosită în anunţ”.

Desigur că toată această tevatură a fost în folosul grupării „Cherchez la Femme” care astfel a obţinut numeroşi fani, dar şi în al evenimentului pe care fotografia modelului Tess Hollyday îl promova – o întâlnire intitulată „Feminismul şi kilogramele în plus”, care va avea loc pe 7 iunie în Victoria (Australia).

Sistemul de anunţuri Facebook este automat, acestea fiind analizate de un software specializat şi numai când există dubii, intervine un specialist pentru a lămuri problema. În acest caz, însă, nu este clar dacă programul sau cineva din echipa Facebook a cenzurat respectivul anunţ.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂 Trimite-ne textul pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Auzi, da’ cu mine ai vreo treabă?

Un macho de hârtie

Facebook – cel mai aprig câmp de bătaie, cea mai indecentă și parșivă scenă, cel mai trist spectacol uman

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
2,088 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro