Festivalul de Film de la Cannes a generat 101 milioane de dolari pentru brandurile de lux

7 August 2021

După mai bine de un an de evenimente anulate în industria de divertisment, Festivalul de la Cannes (28 iunie – 19 iulie) a oferit brandurilor de lux de modă, bijuterii sau produse de înfrumusețare ocazia să strălucească încă o dată și să atragă un volum total de 101 milioane de dolari ca valoare a impactului media.

Când Bella Hadid a pășit pe covorul roșu de la Festivalul de Film într-o rochie lungă neagră semnată Schiaparelli, cu pieptul împodobit cu o impresionantă bijuterie în forma unei perechi de plămâni, frecvența căutărilor pe Google legate de festival ca și pentru casa italiană de modă au crescut cu 1900% comparativ cu trei săptămâni înainte de eveniment. Valoarea totală a impactului media (MIV®) pentru brand măsurată de Launchmetrics a fost de 8.5 milioane $. Doar postările pe instagram ale Bellei Hadid au generat 1,15 milioane $ multiplicate în toată media și rețelele sociale, inclusiv contul de Instagram al brandului.

Chopard, sponsorul oficial al festivalului, care a însoțit-o de asemenea pe Hadid pe covorul roșu, a avut peste 2300 de recomandări permițându-i bijutierului de lux să genereze 5,19 milioane de dolari din impactul media.

Trei branduri în particular s-au evidențiat în termeni de creșterii a expunerii adăugând activităților de pe covorul roșu strategii complementare de marketing menite să amplifice mesajul: Etro, Nespresso și Chanel. Prin punerea în lumină a ambasadorilor de brand, prin lansarea unor pop-up stores sau prin colaborarea cu alte branduri, aceste trei branduri au demonstrat cum se face o piesă de artă dintr-un eveniment de marketing.

Nespresso’s pop-up in Cannes, Nespresso Plage. Credit: Courtesy.

Nespresso a colaborat cu influencerul Chiara Ferragni la o colecție în ediție limitată, a deschis un pop-up store în Cannes pe durata festivalului și a organizat o cină cu invitați speciali la care Ferragni a fost îmbrăcată într-o rochie personalizată Giambattista Valli Haute Couture pentru a demonstra interesul Nespresso pentru de economia circulară.

Marion Cotillard (stânga) în rochie Chanel

Nu în ultimul rând, Chanel le-a prezentat împreună pe covorul roșu pe cele două noi ambasadoare, actrița Marion Cotillard, care a lucrat înainte cu Dior, și cântăreața Angèle, care este imaginea uneia dintre noile sale campanii, tactică ce a crescut căutările Google pentru Angèle și “Cannes Film Festival” cu 1.350%, în timp ce căutările pentru Marion Cotillard au crescut cu 500%, un salt formidabil în trafic.

Carla Bruni în Céline

N-a fost o surpriză faptul că celebritățile și mai recent, influencer-ii, au ajutat la crearea vâlvei în media, un exemplu clar fiind fosta primă doamnă a Franței, Carla Bruni. Căutările în Google au crescut cu peste 3.900% față de traficul ei obișnuit. Ea a fost de asemenea prima personalitate pe care o arăta Google la căutarea de imagini în timpul primei săptămâni a festivalului. Iar asemănarea găsită de presă cu Bella Hadid a contribuit la acest succes.

Dar nu numai celebritățile tradiționale au avut impact. Nou venita Lena Mahfouf, o influencer-iță care a avut o campanie de succes pentru BULGARI, a reușit să facă valuri.  Într-o rochie Valentino și un colier Bulgari, apariția vlogger-iței Mahfouf pe treptele Festivalului de la Cannes a generat într-o singură postare vânzări de 438.000 de dolari. Valoare care a plasat-o în top cinci postări care au generat cele mai mari venituri pentru branduri pe Instagram pe toată perioada festivalului.

Lena Mahfouf, © Borde-Jacovides-Moreau / Bestimage

Implicarea fanilor lui Mahfouf aproape s-a dublat la eveniment. Ultimele ei cinci postări pe Instagram în afara Festivalului de Film de la Cannes au atins o rată de implicare de 10% (care se măsoară prin numărul total de interacțiuni – like uri și comentarii – pe care le-a generat conținutul împărțit la numărul total de fani), în timp ce postarea cu ea pe covorul roșu a avut o rată medie de interacțiune de 17%.

Privind datele, este clar că evenimente precum Festivalul de Film de la Cannes continuă să fie o platformă semnificativă pentru multe mărci de lux, ajutându-le să consolideze relațiile cu vedetele și să facă presa să vorbească despre produsele lor. Crucial pentru creșterea vânzărilor. Pentru că în final despre asta este vorba: să ai flerul de a găsi  persoana care vinde cel mai bine. 

sursa



Citiţi şi

Machiajul CHANEL – ce se poartă, de ce ai nevoie și cum ai putea arăta

Țara în care nimeni nu s-a compromis

Emma Răducanu – ambasadoare DIOR și Tiffany &Co

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro