Munca remote devine o normalitate pentru milioane de oameni din întreaga lume. Aceasta vine la pachet cu numeroase beneficii, precum economisirea de timp sau flexibilitatea programului, dar şi cu provocări. Printre cele mai întâlnite provocări în joburile remote se număra gestionarea eficientă a timpului, dar şi crearea unui spaţiu adecvat de lucru.
Fie că lucrezi deja de acasă, fie că te pregăteşti să o faci, crearea unei zone dedicate jobului este esenţială. Află de mai jos cum poţi crea un spaţiu de lucru perfect, indiferent de specificul muncii tale:
Cumpără un planner sau calendar
Organizarea este esenţială când vine vorba de muncă remote, mai ales că o mulţime de lucruri te pot distrage, de la gălăgia vecinilor şi până la TV sau animăluţe de companie. De aceea, asigură-te că ai la îndemână în spaţiul de lucru un planner sau un calendar. Cu ajutorul lui poţi să îţi organizezi uşor zilele de lucru sau taskurile de la muncă, dar şi să îţi notezi idei importante.
Găseşti nenumărate modele de plannere şi calendare din care să alegi, atât în librării, cât şi în hypermarketuri sau magazine online. Cauta un model care se potriveşte cu specificul jobului tău, dar şi cu decorul ales pentru spaţiul de lucru.
Optează pentru culori neutre
Spaţiul în care lucrezi trebuie să încurajeze productivitatea şi să te inspire, nu să te obosească sau să te copleşească. Din acest motiv, ordinea este un must când vine vorba de spaţiul de lucru de acasă. Îţi doreşti un spaţiu ordonat şi aerisit, unde să poţi munci cu spor, fără distrageri.
Culorile pe care le alegi contează şi ele. În general, culorile neutre te ajută să amenajezi spaţii ce inspiră linişte şi calm, spre deosebite de nuanţele foarte închise sau electrice. Când îţi decorezi zona de birou, mizează pe culori precum bej, gri, alb, verde deschis sau roz pal.
Etichetează dosarele
Dacă ai prea multe caiete, dosare, acte sau coli de hârtie în spaţiul de lucru şi vrei să eviţi haosul, etichetează-le. Foloseşte etichete de dimensiuni mici, de preferat colorate, ca să iasă în evidenţă, pentru a şti exact ce conţine fiecare dosar, coală de hârtie sau caiet. Acest lucru este util în special în domeniile ce necesită o mulţime de notiţe, precum contabilitatea, dreptul său marketingul.
Personalizează spaţiul
Spaţiul în care lucrezi trebuie să te inspire şi să te facă să te simţi bine, aşa că e absolut necesar să îl personalizezi. Creează o zonă de birou care să te reprezinte, unde să munceşti cu spor. Nu trebuie să cheltui sume mari de bani pentru asta, nici să pierzi prea mult timp. Mizează pe obiecte de mobilier uşor de instalat, decoraţiuni simple precum covoarele pentru living şi accesorii de birou potrivite pentru nevoile tale.
Spre exemplu, dacă eşti pasionat/a de fotografie, poţi decora spaţiul de lucru cu fotografii realizate de tine, pe care să le înrămezi. În cazul în care iubeşti nuanţele vii, poţi să adaugi în zona de birou câteva decoraţiuni viu colorate, care să fie exact pe gustul tău.
Foloseşte-ţi creativitatea
Spaţiul de lucru de acasă nu trebuie să fie neapărat o cameră goală pe care o transformi în birou. Poţi să amenajezi un spaţiu de lucru şi în living, dormitor sau pe balcon, în funcţie de casă sau apartamentul în care locuieşti.
Spre exemplu, camera de zi este o variantă foarte bună, mai ales dacă are lumină naturală din belşug. Poţi opta pentru mobilă de living cu spaţii de depozitare, precum rafturile, etajerele sau comode, pe care să le foloseşti pentru cărţi, dosare, documente şi acte utile la job. Mobila pentru living cu spaţii de depozitare e întotdeauna o idee bună, fie că lucrezi în camera de zi, fie că nu.
Mai apoi, va trebui să adaugi mobilei pentru living un birou adecvat nevoilor tale. Cu cât îl aşezi mai aproape de fereastră, cu atât este mai bine pentru confortul tău. Ca să obţii o amenajare perfectă, completează mobilă pentru living cu un scaun sau un fotoliu confortabil.
Adaugă o veioză potrivită
Nu te vei putea baza mereu pe lumina naturală, aşa că ai nevoie şi de o veioză sau un lampadar pentru un spaţiu de lucru bine pus la punct. Veiozele reprezintă o variantă foarte bună, deoarece nu ocupă mult spaţiu şi au un preţ prietenos. Pentru un decor boho chic, poţi înlocui veioza cu un lampadar înalt, cu abajur din lemn.
De asemenea, poţi să foloseşti şi o lustră pentru living de dimensiuni mari, asta ca să nu investeşti bani în accesorii de mici dimensiuni.
Citiţi şi
Cum să-ți mobilezi casa odată ce ai copii?
Ești gata să devii o super femeie la job? Iată secretul eficienței
Cum ne alegem biroul pentru acasă
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.