Parfumuri neinspirate de primăvară

13 March 2012

Take a walk on the wild side

Dincolo de ghiocei, miresme, păsarele ciripind și alte asemenea forme poetice ale primăverii – pe care mijloacele de comunicații din ce în ce mai sofisticate (email, sms, twitter, facebook etc) le susțin la început de martie – este de apreciat la acest anotimp capacitatea de a provoca. Undeva pe la mijlocul sezonului apare un sentiment confuz de nemulțumire și nesățiere. Demoni și obsesii ascunse și despresii. O nevoie de schimbare, ireverentă și indecentă. Nu numai să porți tocuri exagerat de înalte, schimbi mașina și iubita, e o necesitate de altceva, un ceva neclar și insistent.

So, time to take a walk on the wild side.

Mai jos, câteva parfumuri inedite și surprinzătoare. Nici o altă perioadă a anului nu este mai permisivă la a încerca lucruri care în mod normal nu-și găsesc locul în agendă.

Comme de Garçons – casa de modă (lansată de un japonez la Paris) care continuă să propună parfumuri care nu miros ca nimic altceva cunoscut. Pentru început, ușor de găsit sunt Comme de Garçons 2 – caligrafie și flori japoneze și Comme de Garçons 8 88 – mirosul aurului.

 By Killian – Beyond Love. Dacă vrei să miroși ca o floare, Beyond Love asigură asta, dar în proporție de 1000%. Unul dintre parfumurile cele mai frumoase pe tema tuberozelor. Daca îl folosești și mergi la meci, întreg stadionul va mirosi a tuberoze.

S-perfumes este o casă destinată numai parfumurilor și parfumierilor. Ciudate, ca urmare a libertății pe care parfumierii au avut-o în crearea de parfumuri, ceea ce li se întâmplă foarte rar (în 99% din cazuri trebuie să producă parfumuri la comandă, sugerate de departamentele de marketing).  100% Love e un amestec de trandafiri și ciocolată. S-ex este surpinzător, ca și numele, de fapt o combinație de note reci și calde.

Escentric Molecules – Mișcarea bio a cuprins de câțiva ani și lumea parfumurilor, parfumurile naturale sunt la modă în anumite cercuri (fără a fi încă foarte clar cum se definește naturalul). La celălalt capăt al spectrului, parfumieri care își asumă faptul că parfumurile sunt creația unor chimiști cu experiență, care înțeleg esențele și mirosurile, și care încă riscă să creeze parfumuri non-bio. Molecule 03 conține o singură moleculă cu miros de vetiver. Escentric 03 ia aceeași moleculă și o combină cu altele câteva, neașteptat de frumoase. 

État Libre d’Orange. Oricare dintre parfumurile ELdO pot satisface nevoia de inedit, fiind în același timp extrem de ușor de purtat. ‘Archives 69 este mirosul eliberării senzuale’, sofisticat, dar confortabil.

Serge Lutens. Pentru zilele în care corpul e slăbit și e încă nevoie de căldură. `Fille en Aiguilles’ e o ciudată combinație de condimente, ca și cum siropul medicinal imposibil de înghițit a fost amestecat cu un cocktail delicios.

Knize, mai ales pentru bărbați. Nu știu multe persoane care au curajul să poarte Knize Ten, o capodoperă, referință pentru parfumurile care conțin piele. Knize Ten este un parfum fresh dar cu o doză puternică de piele.

Nu este usor de găsit în parfumeriile de masă ceva care să te surpindă. Totuși:

Bvlgari Black. Oricine trebuie să încerce Black de la Bvlgari, probabil cel mai bun parfum al casei. Miros de cauciuc și flori. În mod greșit (este negru și designul imaginează o roată de mașină) majoritatea parfumeriilor îl plasează în sectorul parfumuri pentru bărbați, deși a fost creat ca un parfum de damă sau cel mult unisex.

Cartier Le Baiser du Dragon. Un parfum insistent. Cu totul neașteptat că poate fi găsit pe rafturi pline de parfumurile standard florale-fructate-patchouli. Le Baiser du Dragon face parte din acea tradiție care spune că parfumurile trebuie să conțină și o doză de murdărie.

YSL Kouros. ‘Poți fi dat afară din restaurant din cauza parfumului Kouros‘, spune Chandler Burr, care a scris mult timp rubrica de parfumuri din New York Times. Chandler Burr este îngrozit de Kouros și crede că este făcut să fie purtat numai de bărbații francezi, și numai în Franța. În realitate nu este atât de scandalos, doar puțin. 

Van Cleef & Arpels Midnight in Paris. Unul din cele mai frumoase parfumuri apărute în ultima perioadă, miroase a bulevarde cu asfaltul încins, motocicliști și femei șic. Este perfect feminin sau masculin. Deși marketingul îl propune bărbaților.



Citiţi şi

Philips la Romanian Creative Week: Îngrijirea părului între eleganță și inovație

Mărțișorul

Ordin de ministru pentru mutarea unui cuib de berze

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro