Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experianta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

2019 în 12 trenduri majore în beauty

26 July 2019

Într-o vreme în care zilnic apar noi branduri inovatoare independente, iar trendurile se schimbă rapid, industria de beauty nu poate rămâne în afara valului. Iată care sunt cele mai importante tendințe ale acestui an.

1. Mai multă implicare pentru sustenabilitate – reducerea consumului de apă pentru produsele cosmetice

Industria de beauty pare în acest moment unită în direcţia reducerii efectelor poluării cu plastic, prin strategii care prevăd folosirea de ambalaje “prietenoase” cu mediul şi a unor formule rafinate pentru propriile produse. Lush este unul dintre pionierii mişcării care promovează “zero packaging”, prin dezvoltarea unor produse în formă solidă, fie că vorbim despre şampon sau truse de machiaj. Deja, în UK, s-a deschis primul magazin de cosmetice neambalate.

În paralel cu campania împotriva plasticului, se dezvoltă un nou curent ce poartă numele #waterlessbeauty, ca un semnal că apa este cel mai utilizat ingredient la prepararea produselor cosmetice, iar la nivel global există o temere că resursa este folosită iresponsabil. L’Oréal s-a angajat ca până în 2020 să reducă consumul de apă pentru produsele sale cu până 60%, în timp ce Unilever îşi propune să înjumătăţească necesarul de apă pentru consumul produselor proprii până la aceeaşi dată-limită.

Vom vedea, prim urmare, tot mai multe lansări de produse uscate, precum pudrele de curăţare sau măştile uscate, precum şi întregi colecţii de produse de beauty la producţia cărora nu s-a folosit deloc apă.

2. “Skip-care” – mai puține produse, dar ingrediente mai eficiente

Dacă adoptarea unui stil de viaţă sustenabil înseamnă mai puţin consumerism, aflaţi că inclusiv produsele din ritualurile de înfrumuseţare vor fi raţionalizate. “Skip-care” este cel mai nou trend coreean care se traduce printr-o abordare minimalistă a frumuseţii – “dieta” de îngrijire a pielii se bazează pe utilizarea a mai puţine, dar mai eficiente ingrediente. Sper exemplu, produse hibrid care tonifiază şi hidratează, folosind elemente precum ceaiul verde sau vitamina E. Partea cea mai bună e că nu îţi aglomerează nici baia, nici coşul de gunoi.

3. Diversitate şi incluziune

În ultimii doi ani, industria de beauty a făcut paşi greoi spre demonstrarea unei mai mari diversităţi. Chiar dacă există speranţe ca în viitorul apropiat să pară incredibil faptul că produsele nu erau făcute pentru absolut toţi oamenii până la un moment dat, chiar şi după implementarea unor produse create pe considerente rasiale, de gen şi de vârstă, tot mai sunt multe lucruri de pus la punct.

Desigur, o abordare incluzivă nu funcţionează când un brand de nişă promite să satisfacă anumite nevoi specific. Dar cu atâtea mărci independente de beauty care oferă o gamă vastă de alternative, aşteptaţi-vă la o popularizare a liniilor de cosmetice care satisfac nevoile persoanelor cu tonuri ale pielii până acum neglijate. (Citiți despre Rihanna și Fenty Beauty)

4. Sănătatea şi frumuseţea vor deveni convergente – produse holistice inspirate din culturile asiatice

Conceptul de înfrumuseţare prin wellness lansat în 2018 continuă, estompând graniţa dintre sănătate şi frumuseţe, dacă ele vor fi fost vreodată despărțite. Consumatorii de azi sunt mult mai conştienţi de legăturile dintre echilibrul interior şi efectele pozitive pe care acesta îl are asupra frumuseţii exterioare. Sunt tot mai căutate produsele holistice care alungă stresul și înlesnesc atingerea echilibrului mental şi emoţional.

5. Transparenţa legată de formulele folosite va deveni o regulă

Verificarea produselor pe care le cumpărăm este un obicei tot mai des întâlnit, iar brandurile care le oferă oamenilor ceea ce vor nu au decât de câştigat. Clienţii devin tot mai buni cunoscători ai ingredientelor folosite, iar asta forţează brandurile să fie mai deschise în ceea ce priveşte formulele folosite. Bogăţia de informaţii disponibilă pe internet îi dă putere clientului, iar transparenţa rezultată este un lucru grozav pentru industria de beauty.

6. Mai multe fiole şi capsule de îngrijire a pielii

Cumpărătorul de produse pentru îngrijire a pielii nu vrea doar transparență, ci și eficienţă, sub forma unor noi formule de laborator ambalate ermetic, în cantități mici. Fiolele cu produse de beauty, foarte populare în Coreea, spre deosebire de serurile tradiţionale, permit produsului să rămână proaspăt și cu proprietățile intacte.

7. Soluţiile de vindecare a pielii vor deveni produse de beauty esențiale

După produsele anti-îmbătrânire, categoria produselor de vindecare a pielii a cunoscut cea mai mare creştere în căutările pe Google din 2018, cele referitoare la “cica balm” evoluând cu 800% faţă de 2016. “Cica”, cuvânt provenit din franceză având înțelesul de vindecare, a fost folosită încă din urmă cu mai multe secole pentru a trata arsuri, iritaţii şi erupţii. Desigur, acest produs este disponibil în farmacii de multă vreme, dar experţii în frumuseţe cred că interesul crescut din ultimii ani are legătură cu potenţialul acestuia de a stimula pielea.

8. Vom lupta împotriva poluării cu ajutorul microbiomului pielii

Știm că există bacterii bune şi bacterii rele, știm că ele trebuie să fie în echilibru pentru o funcţionare optimă a imunităţii pielii și că poluarea este un agresor important care conduce la sensibilități neplăcute. Nu ne va susprinde prin urmare prezența microbioticelor pe bază de drojdie în produsele de îngrijire a pielii. Cică reechilibrează sistemul imunitar, refăcându-i mecanismele de apărare. Dar oare o mască de-a bunicii, cu drojdie proaspătă, nu merge? 🙂

9. Instrumentele de îngrijire facială la domiciliu vor fi tot mai performante

Într-o perioadă în care oamenii investesc în sănătatea și frumusețea pielii mai mult ca niciodată, piaţa instrumentelor de îngrijire facială este înfloritoare. Dispozitive de masaj precum Facialift, aburitoarele faciale şi rolele derma sunt câteva exemple de produse deja disponibile pe piaţă.

Este de aşteptat ca și alţi jucători din industria de beauty să lanseze chiar aplicaţii de mobil prin care clienţii să primească soluţii personalizate. Neutrogena a lansat Skin360, un dispozitiv cu senzori care scanează pielea şi transmite în aplicaţie date despre nivelul de hidratare al pielii, dar şi informaţii despre pori sau stadiul ridurilor.

10. Strălucirea fără efort (effortless glamour) va înlocui machiajul Instaglam 

O singură culoare, îndrăzneață, întinsă pe pleoape. Efort minim, impact maxim. Spre deosebire de laborioasele straturi de umbre de care e plin Instagram-ul.

Tendința K-beauty (termen umbrelă pentru produsele de înfrumusețare care vin din Koreea de Sud) care înseamnă “ten de sticlă”, luminos, cu aparență de umed, obținut cu nuanțe luminoase, mătăsoase de moisterisers și uleiuri faciale, va câștiga în fața tenurilor acoperite cu straturilor groase de baze și pudre. Iar pentru buze, nici vorbă de contur. În contrast cu tenul luminos, vin buzele care “vorbesc” un pic mai tare.

11. Parfumuri solide, pudre…

Mărcile de parfumuri investesc masiv în noi modalităţi de a atrage noi segmente de piaţă în epoca digitală, în condiţiile în care, desigur, internetul nu are miros. Însă, această situaţie pare să se schimbe. În acest moment, viitorul iminent al parfumurilor este legat de gândirea în afara tiparelor. Modalităţile de aplicare devin tot mai creative. Noile formate de parfumuri solide sunt mai populare ca niciodată.

Jo Malone a creat Jo Loves Fragrance Paintbrush (pudră). Mugler Perfuming Pencils s-au vândut ca pâinea caldă, iar pentru Crăciun se pare că Black Opium Click de la Yves Saint Laurent va fi next best-seller. 

12. Ambalaje inspirate de tehnologie

Ambalajul produs de compania Glossier pentru cel mai recent parfum al său. Balsamul solid era încastrat într-o cutie de metal uşor de ţinut în mână şi a cărei deschidere se producea cu o singură mişcare de deget, gest inspirat de obiceiul oamenilor de a scrolla pe telefoanele mobile.



Citiţi şi

Rușinea și frica

Glass skin – vedetă în 2020

Un român este în topul celor 100 de vizionari ai planetei

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
205 views

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro